Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ISI, IŞIK HİDROTERAPİPTR1215191Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnfalamasyon ve Onarım,Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi,Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri,Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Laser, İnfraruj,Ultraviyole,Pratik Çalışma,Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi,Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileri,Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler,Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleri,Mekanik Uyarı ile su uygulamaları,Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları,Soğuk Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini endikasyon ve kontra endikasyonlarını tartışır6, 9A
Farklı sıcaklık modalitelerini uygular6, 9A
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini karşılaştırır6, 9A
Hidroterapi yöntemlerini ayırt eder6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnfalamasyon ve Onarım1. kaynak 28-35
2Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi1. kaynak 38-47
3Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri2. kaynak 26-34
4Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri1. kaynak 55-60
5Laser, İnfraruj1. kaynak 66-83
6Ultraviyole2. kaynak 37-40
7Pratik ÇalışmaMebis notları
8Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi3. kaynak 62-77
9Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileriMebis notları
10Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensiplerMebis notları
11Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleriMebis notları
12Mekanik Uyarı ile su uygulamaları3. kaynak 96-103
13Aquatherapy ve Aquajogging UygulamalarıMebis notları
14Soğuk UygulamaMebis notları
Kaynak
1 Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003 2. Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992 3. Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ISI, IŞIK HİDROTERAPİPTR1215191Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnfalamasyon ve Onarım,Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi,Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri,Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Laser, İnfraruj,Ultraviyole,Pratik Çalışma,Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi,Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileri,Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler,Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleri,Mekanik Uyarı ile su uygulamaları,Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları,Soğuk Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini endikasyon ve kontra endikasyonlarını tartışır6, 9A
Farklı sıcaklık modalitelerini uygular6, 9A
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini karşılaştırır6, 9A
Hidroterapi yöntemlerini ayırt eder6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnfalamasyon ve Onarım1. kaynak 28-35
2Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi1. kaynak 38-47
3Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri2. kaynak 26-34
4Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri1. kaynak 55-60
5Laser, İnfraruj1. kaynak 66-83
6Ultraviyole2. kaynak 37-40
7Pratik ÇalışmaMebis notları
8Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi3. kaynak 62-77
9Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileriMebis notları
10Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensiplerMebis notları
11Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleriMebis notları
12Mekanik Uyarı ile su uygulamaları3. kaynak 96-103
13Aquatherapy ve Aquajogging UygulamalarıMebis notları
14Soğuk UygulamaMebis notları
Kaynak
1 Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003 2. Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992 3. Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55