Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞPTR1115198Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapide etik prensiplerin öğrenilmesi ve hem Türkiye'de hem Dünya'da fizyoterapinin yerini anlayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Etiğin tanımı,Biyomedikal etiğin tanımlanması,APTA'nın tanımlanması,APTA prensiplerinin tartışılması,Etik problem çözme,Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağı,Disiplinler arası fizyoterapi,Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapi,Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapi,İspanya ve Avustralya'da fizyoterapi,Brezilya ve Mısır'da fizyoterapi,Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapi,Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapi,Fizyoterapide robotik yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
APTA'nın etik prensiplerini anlatabilir.16, 5, 9A, E
Fizyoterapide etik prensipleri tanımlayabilir.16, 5, 9A, E
Etik problem çözmeyi tanımlayabilir.16, 5, 9A, E
Multidisipliner yaklaşımı anlayabilir.16, 5, 9A, E
Farklı ülkelerin fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilir.16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etiğin tanımıMebis notu
2Biyomedikal etiğin tanımlanmasıMebis notu
3APTA'nın tanımlanmasıMebis notu
4APTA prensiplerinin tartışılmasıMebis notu
5Etik problem çözmeMebis notu
6Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağıMebis notu
7Disiplinler arası fizyoterapiMebis notu
8Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapiMebis notu
9Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapiMebis notu
10İspanya ve Avustralya'da fizyoterapiMebis notu
11Brezilya ve Mısır'da fizyoterapiMebis notu
12Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapiMebis notu
13Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapiMebis notu
14Fizyoterapide robotik yaklaşımMebis notu
Kaynak
-Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler -Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing -Professional Development: A Guide For Therapists -Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
-Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2714
Genel Sınav ve Hazırlığı2714
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞPTR1115198Güz Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapide etik prensiplerin öğrenilmesi ve hem Türkiye'de hem Dünya'da fizyoterapinin yerini anlayabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Etiğin tanımı,Biyomedikal etiğin tanımlanması,APTA'nın tanımlanması,APTA prensiplerinin tartışılması,Etik problem çözme,Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağı,Disiplinler arası fizyoterapi,Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapi,Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapi,İspanya ve Avustralya'da fizyoterapi,Brezilya ve Mısır'da fizyoterapi,Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapi,Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapi,Fizyoterapide robotik yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
APTA'nın etik prensiplerini anlatabilir.16, 5, 9A, E
Fizyoterapide etik prensipleri tanımlayabilir.16, 5, 9A, E
Etik problem çözmeyi tanımlayabilir.16, 5, 9A, E
Multidisipliner yaklaşımı anlayabilir.16, 5, 9A, E
Farklı ülkelerin fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilir.16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etiğin tanımıMebis notu
2Biyomedikal etiğin tanımlanmasıMebis notu
3APTA'nın tanımlanmasıMebis notu
4APTA prensiplerinin tartışılmasıMebis notu
5Etik problem çözmeMebis notu
6Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağıMebis notu
7Disiplinler arası fizyoterapiMebis notu
8Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapiMebis notu
9Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapiMebis notu
10İspanya ve Avustralya'da fizyoterapiMebis notu
11Brezilya ve Mısır'da fizyoterapiMebis notu
12Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapiMebis notu
13Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapiMebis notu
14Fizyoterapide robotik yaklaşımMebis notu
Kaynak
-Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler -Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing -Professional Development: A Guide For Therapists -Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
-Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55