Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | PTR1115198 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide etik prensiplerin öğrenilmesi ve hem Türkiye'de hem Dünya'da fizyoterapinin yerini anlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etiğin tanımı,Biyomedikal etiğin tanımlanması,APTA'nın tanımlanması,APTA prensiplerinin tartışılması,Etik problem çözme,Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağı,Disiplinler arası fizyoterapi,Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapi,Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapi,İspanya ve Avustralya'da fizyoterapi,Brezilya ve Mısır'da fizyoterapi,Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapi,Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapi,Fizyoterapide robotik yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
APTA'nın etik prensiplerini anlatabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Fizyoterapide etik prensipleri tanımlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Etik problem çözmeyi tanımlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Multidisipliner yaklaşımı anlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Farklı ülkelerin fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etiğin tanımı | Mebis notu |
2 | Biyomedikal etiğin tanımlanması | Mebis notu |
3 | APTA'nın tanımlanması | Mebis notu |
4 | APTA prensiplerinin tartışılması | Mebis notu |
5 | Etik problem çözme | Mebis notu |
6 | Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağı | Mebis notu |
7 | Disiplinler arası fizyoterapi | Mebis notu |
8 | Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapi | Mebis notu |
9 | Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapi | Mebis notu |
10 | İspanya ve Avustralya'da fizyoterapi | Mebis notu |
11 | Brezilya ve Mısır'da fizyoterapi | Mebis notu |
12 | Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapi | Mebis notu |
13 | Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapi | Mebis notu |
14 | Fizyoterapide robotik yaklaşım | Mebis notu |
Kaynak |
-Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler
-Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing
-Professional Development: A Guide For Therapists
-Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
-Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 7 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 7 | 14 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | PTR1115198 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapide etik prensiplerin öğrenilmesi ve hem Türkiye'de hem Dünya'da fizyoterapinin yerini anlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etiğin tanımı,Biyomedikal etiğin tanımlanması,APTA'nın tanımlanması,APTA prensiplerinin tartışılması,Etik problem çözme,Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağı,Disiplinler arası fizyoterapi,Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapi,Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapi,İspanya ve Avustralya'da fizyoterapi,Brezilya ve Mısır'da fizyoterapi,Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapi,Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapi,Fizyoterapide robotik yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
APTA'nın etik prensiplerini anlatabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Fizyoterapide etik prensipleri tanımlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Etik problem çözmeyi tanımlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Multidisipliner yaklaşımı anlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Farklı ülkelerin fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilir. | 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etiğin tanımı | Mebis notu |
2 | Biyomedikal etiğin tanımlanması | Mebis notu |
3 | APTA'nın tanımlanması | Mebis notu |
4 | APTA prensiplerinin tartışılması | Mebis notu |
5 | Etik problem çözme | Mebis notu |
6 | Avrupa'da fizyoterapi eğitim ağı | Mebis notu |
7 | Disiplinler arası fizyoterapi | Mebis notu |
8 | Amerika , İngiltere ve Almanya'da fizyoterapi | Mebis notu |
9 | Kanada, İtalya ve Hindistan'da fizyoterapi | Mebis notu |
10 | İspanya ve Avustralya'da fizyoterapi | Mebis notu |
11 | Brezilya ve Mısır'da fizyoterapi | Mebis notu |
12 | Ortopedik ve Nörolojik fizyoterapi | Mebis notu |
13 | Pediatrik ve kardiyopulmoner fizyoterapi | Mebis notu |
14 | Fizyoterapide robotik yaklaşım | Mebis notu |
Kaynak |
-Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş, Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler
-Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing
-Professional Development: A Guide For Therapists
-Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
-Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55