Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ORTOPEDİPTR2156480Güz Dönemi1+011
Ders Programı

Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtopedik patolojileri sınıflayıp değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Terminoloji, temel kavramlar,Kırık tanımı, oluşumu, bulguları,Kırık tipleri ve sınıflandırılması,Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri,Kırık komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları,Omuz patolojileri,Dirsek patolojileri,El-el bileği patolojileri,Servikal bölge patolojileri,Torakal ve lomber bölge patolojileri,Kalça patolojileri,Diz patolojileri,Ayak-ayak bileği patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kırık tiplerini tanımlar14, 19, 9C
Kırık tedavi yöntemlerini bilir16, 19, 9C
Yumuşak doku travmalarının oluşumunu bilir 13, 19, 9C
Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklar13, 9C
Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırır10, 19, 9C
Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini açıklar4, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Terminoloji, temel kavramlarClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
2Kırık tanımı, oluşumu, bulgularıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
3Kırık tipleri ve sınıflandırılmasıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
4Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
5Kırık komplikasyonlarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
6Yumuşak doku travmalarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
7Omuz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 82- 151
8Dirsek patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 55- 74
9El-el bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 1-36
10Servikal bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 458-465
11Torakal ve lomber bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 467-482
12Kalça patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 371-386
13Diz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 211-271
14Ayak-ayak bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 315-356
Kaynak
1-Clinical Orthopaedic Rehabilitation 2- Joshua Cleland, Netter’s Orthopaedic Clinical Examination, 2010. 3-Kenneth J. Koval, Handbook of Fractures, 2010.
Mebis Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ORTOPEDİPTR2156480Güz Dönemi1+011
Ders Programı

Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtopedik patolojileri sınıflayıp değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Terminoloji, temel kavramlar,Kırık tanımı, oluşumu, bulguları,Kırık tipleri ve sınıflandırılması,Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri,Kırık komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları,Omuz patolojileri,Dirsek patolojileri,El-el bileği patolojileri,Servikal bölge patolojileri,Torakal ve lomber bölge patolojileri,Kalça patolojileri,Diz patolojileri,Ayak-ayak bileği patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kırık tiplerini tanımlar14, 19, 9C
Kırık tedavi yöntemlerini bilir16, 19, 9C
Yumuşak doku travmalarının oluşumunu bilir 13, 19, 9C
Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklar13, 9C
Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırır10, 19, 9C
Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini açıklar4, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Terminoloji, temel kavramlarClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
2Kırık tanımı, oluşumu, bulgularıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
3Kırık tipleri ve sınıflandırılmasıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
4Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
5Kırık komplikasyonlarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
6Yumuşak doku travmalarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
7Omuz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 82- 151
8Dirsek patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 55- 74
9El-el bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 1-36
10Servikal bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 458-465
11Torakal ve lomber bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 467-482
12Kalça patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 371-386
13Diz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 211-271
14Ayak-ayak bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 315-356
Kaynak
1-Clinical Orthopaedic Rehabilitation 2- Joshua Cleland, Netter’s Orthopaedic Clinical Examination, 2010. 3-Kenneth J. Koval, Handbook of Fractures, 2010.
Mebis Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55