Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE ÖZEL KONULAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel hastalıklar ve durumlarda ergoterapinin rolünü öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okullarda Ergoterapi,Interoception,Bağırsak Mikrobiyata Araştırmaları,Duyu Eğitimi,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Görüntüleme,Hayvan Deneyler,Yoga,Böbrek Hastalıkları, Diyabet ve Ergoterapi,Lenfödem ve Ergoterapi,Romatoloji ve Ergoterapi,Fİbromyalji , Miyofasyal Ağrı Sendromu ve Ergoterapi,Yanıkta Ergoterapi,Afetler ve Ergoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci güncel ergoterapi konularını açıklar | A, E, F, H | |
Güncel yaklaşımlarla ergoterapi değerlendirmelerini tartışır | A, E, F, H | |
Güncel yaklaşımlarla ergoterapi müdahaleleri planlar | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okullarda Ergoterapi | Barbara Schell, Glen Gillen, 2018, Willard and Spackman's Occupational Therapy [13 ed.], LWW |
2 | Interoception | A. Jean Ayres, 1973, Sensory Integration And Learning Disorders [Hardcover ed.], Western Psychological Services |
3 | Bağırsak Mikrobiyata Araştırmaları | Barbara Schell, Glen Gillen, 2018, Willard and Spackman's Occupational Therapy [13 ed.], LWW |
4 | Duyu Eğitimi | A. Jean Ayres, 1973, Sensory Integration And Learning Disorders [Hardcover ed.], Western Psychological Services |
5 | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
6 | Görüntüleme | Jenny Preston, Judi Edmans (eds.), 2016, Occupational Therapy and Neurological Conditions, Wiley Blackwell |
7 | Hayvan Deneyler | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
8 | Yoga | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
9 | Böbrek Hastalıkları, Diyabet ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
10 | Lenfödem ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
11 | Romatoloji ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
12 | Fİbromyalji , Miyofasyal Ağrı Sendromu ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
13 | Yanıkta Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
14 | Afetler ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
Kaynak |
Quick Reference to Occupational Therapy-third Edition Kathlyn L. Reed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE ÖZEL KONULAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel hastalıklar ve durumlarda ergoterapinin rolünü öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okullarda Ergoterapi,Interoception,Bağırsak Mikrobiyata Araştırmaları,Duyu Eğitimi,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Görüntüleme,Hayvan Deneyler,Yoga,Böbrek Hastalıkları, Diyabet ve Ergoterapi,Lenfödem ve Ergoterapi,Romatoloji ve Ergoterapi,Fİbromyalji , Miyofasyal Ağrı Sendromu ve Ergoterapi,Yanıkta Ergoterapi,Afetler ve Ergoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci güncel ergoterapi konularını açıklar | A, E, F, H | |
Güncel yaklaşımlarla ergoterapi değerlendirmelerini tartışır | A, E, F, H | |
Güncel yaklaşımlarla ergoterapi müdahaleleri planlar | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okullarda Ergoterapi | Barbara Schell, Glen Gillen, 2018, Willard and Spackman's Occupational Therapy [13 ed.], LWW |
2 | Interoception | A. Jean Ayres, 1973, Sensory Integration And Learning Disorders [Hardcover ed.], Western Psychological Services |
3 | Bağırsak Mikrobiyata Araştırmaları | Barbara Schell, Glen Gillen, 2018, Willard and Spackman's Occupational Therapy [13 ed.], LWW |
4 | Duyu Eğitimi | A. Jean Ayres, 1973, Sensory Integration And Learning Disorders [Hardcover ed.], Western Psychological Services |
5 | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
6 | Görüntüleme | Jenny Preston, Judi Edmans (eds.), 2016, Occupational Therapy and Neurological Conditions, Wiley Blackwell |
7 | Hayvan Deneyler | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
8 | Yoga | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
9 | Böbrek Hastalıkları, Diyabet ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
10 | Lenfödem ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
11 | Romatoloji ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
12 | Fİbromyalji , Miyofasyal Ağrı Sendromu ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
13 | Yanıkta Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
14 | Afetler ve Ergoterapi | Heidi McHugh Pendleton; Winifred Schultz-Krohn, 2017, Pedretti’s Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction [Hardcover ed.], MOSBY |
Kaynak |
Quick Reference to Occupational Therapy-third Edition Kathlyn L. Reed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |