Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİLE VE TOPLUM EBELİĞİ UYGULAMA | EBE3273030 | Bahar Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Çarşamba 08:00-08:45 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 08:00-08:45 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( C ) Çarşamba 08:00-08:45 ( C ) Çarşamba 09:00-09:45 ( C ) Çarşamba 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 11:00-11:45 ( C ) Çarşamba 12:45-13:30 ( C ) Çarşamba 13:30-14:15 ( C ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Çarşamba 15:30-16:15 ( E ) Çarşamba 08:00-08:45 ( E ) Çarşamba 09:00-09:45 ( E ) Çarşamba 10:00-10:45 ( E ) Çarşamba 11:00-11:45 ( E ) Çarşamba 12:45-13:30 ( E ) Çarşamba 13:30-14:15 ( E ) Çarşamba 14:30-15:15 ( E ) Çarşamba 15:30-16:15 ( D ) Cumartesi 08:00-08:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 12:45-13:30 ( D ) Cumartesi 13:30-14:15 ( D ) Cumartesi 14:30-15:15 ( D ) Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilek HACIVELİOĞLU, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Öğr.Gör. Şerife ÇINAR, Öğr.Gör. Emine AVCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Aile bireylerinin ve içinde bulunduğu toplumun yaşadığı problemleri tespit edip çözüm üretme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Bulunduğu bölgenin toplumunu tanır,Nüfus piramidi yapar,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Lohusa takibi yapar,Lohusa takibi yapar, 0-6 yaş çocuk takibi yapar. , 0-6 yaş çocuk takibi yapar. ,Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Başvuranı tanılayabilmesi | 16, 6, 9 | D |
Başvuranın özelliklerine göre sorun saptayabilmesi | 16, 6, 9 | D |
Başvuranın sorununa çözüm üretebilmesi | 16, 6, 9 | D |
Uygulama yaptığı bölgenin problemlerini saptayabilmesi | 16, 6, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | Preparation of the related topic from the recommended sources |
2 | Bulunduğu bölgenin toplumunu tanır | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Nüfus piramidi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Lohusa takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Lohusa takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 0-6 yaş çocuk takibi yapar. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 0-6 yaş çocuk takibi yapar. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Münevver Bertan, Çağatay Güler, Güneş Kitapevi Ltd. Şti., 1995 Ankara 2. Halk Sağlığı Hemşireliği teksiri, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğretim Elemanları, 1998 3. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Ana-Çocuk Sağlığı, Nüfus Sorunları ve Aile Planlaması, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1998 4. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Eğitim, Tıp Eğitimi, Sürekli Eğitim ve Diğer Konulardaki yazıları, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1999 5. Community Health Nursing Practice, R.Freeman, W.B. Saunders Company 6. Community Health Nursing, L. Jarvis, F.A. Davis Company, Philadelphia 7. Epidemiyoloji, Ö. Gülesen, Uludağ Üni., Yayınları, No: 2-013-0043, Bursa 8. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı. Ed: İnci Erefe, Koç Vakfı Yayınları No: , 1996 9. Halk Sağlığına Giriş, Nusret Fişek, Hacettepe Üni., DSÖ Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No:2, Ankara 10. Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği). Rahmi Dirican, N. Bilgel, Uludağ Üni. Basımevi, Bursa |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 3 | 21 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİLE VE TOPLUM EBELİĞİ UYGULAMA | EBE3273030 | Bahar Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Çarşamba 08:00-08:45 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 08:00-08:45 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( C ) Çarşamba 08:00-08:45 ( C ) Çarşamba 09:00-09:45 ( C ) Çarşamba 10:00-10:45 ( C ) Çarşamba 11:00-11:45 ( C ) Çarşamba 12:45-13:30 ( C ) Çarşamba 13:30-14:15 ( C ) Çarşamba 14:30-15:15 ( C ) Çarşamba 15:30-16:15 ( E ) Çarşamba 08:00-08:45 ( E ) Çarşamba 09:00-09:45 ( E ) Çarşamba 10:00-10:45 ( E ) Çarşamba 11:00-11:45 ( E ) Çarşamba 12:45-13:30 ( E ) Çarşamba 13:30-14:15 ( E ) Çarşamba 14:30-15:15 ( E ) Çarşamba 15:30-16:15 ( D ) Cumartesi 08:00-08:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cumartesi 12:45-13:30 ( D ) Cumartesi 13:30-14:15 ( D ) Cumartesi 14:30-15:15 ( D ) Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilek HACIVELİOĞLU, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Öğr.Gör. Şerife ÇINAR, Öğr.Gör. Emine AVCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Aile bireylerinin ve içinde bulunduğu toplumun yaşadığı problemleri tespit edip çözüm üretme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Bulunduğu bölgenin toplumunu tanır,Nüfus piramidi yapar,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Lohusa takibi yapar,Lohusa takibi yapar, 0-6 yaş çocuk takibi yapar. , 0-6 yaş çocuk takibi yapar. ,Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Başvuranı tanılayabilmesi | 16, 6, 9 | D |
Başvuranın özelliklerine göre sorun saptayabilmesi | 16, 6, 9 | D |
Başvuranın sorununa çözüm üretebilmesi | 16, 6, 9 | D |
Uygulama yaptığı bölgenin problemlerini saptayabilmesi | 16, 6, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | Preparation of the related topic from the recommended sources |
2 | Bulunduğu bölgenin toplumunu tanır | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Nüfus piramidi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Lohusa takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Lohusa takibi yapar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 0-6 yaş çocuk takibi yapar. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 0-6 yaş çocuk takibi yapar. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Münevver Bertan, Çağatay Güler, Güneş Kitapevi Ltd. Şti., 1995 Ankara 2. Halk Sağlığı Hemşireliği teksiri, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğretim Elemanları, 1998 3. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Ana-Çocuk Sağlığı, Nüfus Sorunları ve Aile Planlaması, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1998 4. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Eğitim, Tıp Eğitimi, Sürekli Eğitim ve Diğer Konulardaki yazıları, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1999 5. Community Health Nursing Practice, R.Freeman, W.B. Saunders Company 6. Community Health Nursing, L. Jarvis, F.A. Davis Company, Philadelphia 7. Epidemiyoloji, Ö. Gülesen, Uludağ Üni., Yayınları, No: 2-013-0043, Bursa 8. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı. Ed: İnci Erefe, Koç Vakfı Yayınları No: , 1996 9. Halk Sağlığına Giriş, Nusret Fişek, Hacettepe Üni., DSÖ Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No:2, Ankara 10. Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği). Rahmi Dirican, N. Bilgel, Uludağ Üni. Basımevi, Bursa |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |