Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE DİL VE KONUŞ.TERAP. KLİNİK UYG.VI: İNTÖRNLÜK | - | Bahar Dönemi | 2+16 | 10 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme,Klinikte etik sınırlar,Vaka yönetimi,vaka yönetimi,Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi, Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,video çekimleri ile örnekleme,video çekimleri ile örnekleme,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,Terapi planı hazırlanması,Terapi planı hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte etik sınırlar hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Klinikiçi düzen ve uygulamalar hakkında bilgilendirme hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Vaka yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Terapilerde aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
vaka yönlendirme raporlarının yazılması hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Terapi planı hazırlanması hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Multidisipliner çalışma hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme | yok |
2 | Klinikte etik sınırlar | Klinikiçi etik kurallar hakkında araştırma |
3 | Vaka yönetimi | ilgili konu hakkında ders notlarının okunması |
4 | vaka yönetimi | konu ile alakalı ilgili ders notunun okunması |
5 | Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi | Ders notlarının incelenmesi |
6 | Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi | ders notlarının incelenmesi |
7 | Terapilerde aile bilgilendirmesi | ders notlarının incelenmesi |
8 | Terapilerde aile bilgilendirmesi | ders notlarının incelenmesi |
9 | video çekimleri ile örnekleme | ders notlarının incelenmesi |
10 | video çekimleri ile örnekleme | ders notlarının incelenmesi |
11 | vaka yönlendirme raporlarının yazılması | ders notlarının incelenmesi |
12 | vaka yönlendirme raporlarının yazılması | ders notlarının incelenmesi |
13 | Terapi planı hazırlanması | ders notlarının incelenmesi |
14 | Terapi planı hazırlanması | ders notlarının incelenmesi |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE DİL VE KONUŞ.TERAP. KLİNİK UYG.VI: İNTÖRNLÜK | - | Bahar Dönemi | 2+16 | 10 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme,Klinikte etik sınırlar,Vaka yönetimi,vaka yönetimi,Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi, Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,video çekimleri ile örnekleme,video çekimleri ile örnekleme,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,Terapi planı hazırlanması,Terapi planı hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte etik sınırlar hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Klinikiçi düzen ve uygulamalar hakkında bilgilendirme hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Vaka yönetimi hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Terapilerde aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
vaka yönlendirme raporlarının yazılması hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Terapi planı hazırlanması hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Multidisipliner çalışma hakkında bilgi sahibidir. | 6, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme | yok |
2 | Klinikte etik sınırlar | Klinikiçi etik kurallar hakkında araştırma |
3 | Vaka yönetimi | ilgili konu hakkında ders notlarının okunması |
4 | vaka yönetimi | konu ile alakalı ilgili ders notunun okunması |
5 | Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi | Ders notlarının incelenmesi |
6 | Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi | ders notlarının incelenmesi |
7 | Terapilerde aile bilgilendirmesi | ders notlarının incelenmesi |
8 | Terapilerde aile bilgilendirmesi | ders notlarının incelenmesi |
9 | video çekimleri ile örnekleme | ders notlarının incelenmesi |
10 | video çekimleri ile örnekleme | ders notlarının incelenmesi |
11 | vaka yönlendirme raporlarının yazılması | ders notlarının incelenmesi |
12 | vaka yönlendirme raporlarının yazılması | ders notlarının incelenmesi |
13 | Terapi planı hazırlanması | ders notlarının incelenmesi |
14 | Terapi planı hazırlanması | ders notlarının incelenmesi |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |