Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL BÜYÜME VE MOTOR GELİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, gelişim dönemleri doğrultusunda beyin gelişimi, fiziksel büyüme, motor gelişim, duyu gelişimi, büyümeyi ve gelişmeyi engelleyen faktörler, büyüme ve gelişmenin takip edilmesi, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, büyüme ve gelişmenin desteklenmesi konularında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Fiziksel Büyüme,Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri ,Motor gelişim ve etkileyen faktörler,Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçları,Refleksif hareketler dönemi,İlkel hareketler dönemi,Temel hareketler dönemi ,Özelleşmiş hareketler dönemi,Çocuklarda fiziksel uygunluk,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahip olur. | 9 | A |
Fiziksel büyümeyi ve fiziksel büyümenin değerlendirilmesinde temel ilkeleri açıklar. | 9 | A |
Motor gelişimi ve temel kavramları açıklar | 9 | A |
Bebeklik döneminde görülen refleksif hareketleri bilir ve refleksif hareketleri açıklar. | 9 | A |
İlkel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar. | 9 | A |
Temel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar. | 9 | A |
Özel hareketler dönemini ve yaşam boyu önemini açıklar. | 9 | A |
Fiziksel uygunluk öğelerini açıklar. | 9 | A |
Motor gelişimi ve ilgili deneyimleri yaşam boyunca açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
2 | Fiziksel Büyüme | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
3 | Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
4 | Motor gelişim ve etkileyen faktörler | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
5 | Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
6 | Refleksif hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
7 | İlkel hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
8 | Temel hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
9 | Özelleşmiş hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
10 | Çocuklarda fiziksel uygunluk | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
11 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
12 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
13 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
14 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
Kaynak |
Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. |
Videolar İçin Web Sitesi: https://pathways.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 6 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 10 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 10 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL BÜYÜME VE MOTOR GELİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, gelişim dönemleri doğrultusunda beyin gelişimi, fiziksel büyüme, motor gelişim, duyu gelişimi, büyümeyi ve gelişmeyi engelleyen faktörler, büyüme ve gelişmenin takip edilmesi, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, büyüme ve gelişmenin desteklenmesi konularında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Fiziksel Büyüme,Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri ,Motor gelişim ve etkileyen faktörler,Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçları,Refleksif hareketler dönemi,İlkel hareketler dönemi,Temel hareketler dönemi ,Özelleşmiş hareketler dönemi,Çocuklarda fiziksel uygunluk,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahip olur. | 9 | A |
Fiziksel büyümeyi ve fiziksel büyümenin değerlendirilmesinde temel ilkeleri açıklar. | 9 | A |
Motor gelişimi ve temel kavramları açıklar | 9 | A |
Bebeklik döneminde görülen refleksif hareketleri bilir ve refleksif hareketleri açıklar. | 9 | A |
İlkel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar. | 9 | A |
Temel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar. | 9 | A |
Özel hareketler dönemini ve yaşam boyu önemini açıklar. | 9 | A |
Fiziksel uygunluk öğelerini açıklar. | 9 | A |
Motor gelişimi ve ilgili deneyimleri yaşam boyunca açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
2 | Fiziksel Büyüme | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
3 | Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
4 | Motor gelişim ve etkileyen faktörler | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
5 | Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
6 | Refleksif hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
7 | İlkel hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
8 | Temel hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
9 | Özelleşmiş hareketler dönemi | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
10 | Çocuklarda fiziksel uygunluk | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
11 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
12 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
13 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
14 | Öğrenci sunumları | Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları |
Kaynak |
Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. |
Videolar İçin Web Sitesi: https://pathways.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |