Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI STATİĞİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dış yükler etkisi altında hiperstatik yapı sistemlerinin analizinin, ve kesit tesirlerinin değişiminin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sehim,Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı I,Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı II,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı I,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı II,Tekrar,Structural Modelling and Computer Analysis,Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman I,Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman II,Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman III,Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) I,Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) II,Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi I,Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapısal sistemlerde yer değiştirme hesabı yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Matris ve deplasman yöntemleriyle analiz yapar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Hiperstatik sistemlerde yaklaşık yöntemleri uygular, mesnet çökmelerini ve sıcaklık değişimini hesaplar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Hiperstatik sistemlerin, sabit ve hareketli yükler altında çözümlemesini yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Kuvvet yöntemi ile statikçe belirsiz yapı sistemlerinin hesabını yapar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sehim | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Tekrar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Structural Modelling and Computer Analysis | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman III | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Hibbeler, R.C. (2011) Structural Analysis 8th Edition SI. Pearson/Prentice Hall Hibbeler, R.C. Çeviri Soyluk, K., Gültop, T. (2017) Yapı Statiği, 9.Basım, Palme Yayınevi Karadoğan, F., Pala, S., Yüksel, E., Durgun, Y., (2011) Yapı Mühendisliğine Giriş, Yapısal Çözümleme, Birsen Yayınevi Leet, K. M., Uang, C., Lanning, T., (2017) Fundamentals of Structural Analysis, 5th Edition, Mc Graw Hill Education Çakıroğlu,A., Çetmeli, E. (1990) Yapı Statiği-II |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI STATİĞİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dış yükler etkisi altında hiperstatik yapı sistemlerinin analizinin, ve kesit tesirlerinin değişiminin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sehim,Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı I,Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı II,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı I,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı II,Tekrar,Structural Modelling and Computer Analysis,Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman I,Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman II,Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman III,Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) I,Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) II,Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi I,Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapısal sistemlerde yer değiştirme hesabı yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Matris ve deplasman yöntemleriyle analiz yapar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Hiperstatik sistemlerde yaklaşık yöntemleri uygular, mesnet çökmelerini ve sıcaklık değişimini hesaplar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Hiperstatik sistemlerin, sabit ve hareketli yükler altında çözümlemesini yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Kuvvet yöntemi ile statikçe belirsiz yapı sistemlerinin hesabını yapar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sehim | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Enerji Yöntemleri ile Sehim Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Kuvvet Yöntemi ile Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Tekrar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Structural Modelling and Computer Analysis | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Açı Deplasman III | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Yerdeğiştirme Yöntemi: Moment Dağıtma (Cross) II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Matris Yerdeğiştirme (Rijitlik) Yöntemi II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Hibbeler, R.C. (2011) Structural Analysis 8th Edition SI. Pearson/Prentice Hall Hibbeler, R.C. Çeviri Soyluk, K., Gültop, T. (2017) Yapı Statiği, 9.Basım, Palme Yayınevi Karadoğan, F., Pala, S., Yüksel, E., Durgun, Y., (2011) Yapı Mühendisliğine Giriş, Yapısal Çözümleme, Birsen Yayınevi Leet, K. M., Uang, C., Lanning, T., (2017) Fundamentals of Structural Analysis, 5th Edition, Mc Graw Hill Education Çakıroğlu,A., Çetmeli, E. (1990) Yapı Statiği-II |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |