Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLOKZİNCİR TEKNOLOJİSİ | COE4114261 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Aytunç YILDIZLI |
Dersin Yardımcıları | Yok. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain Teknolojisini, çalışma prensibini, kripto paraları ve bunların geleceğimizdeki yerini kavramak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve ders izlencesinin tanıtılması,Blokzincir nedir?,Kriptoloji ve Konsensüs,Blockchain çeşitleri: Kripto varlık ve kripto para ayrımı,Kripto paraların doğuşu ve tarihçesi ,PoW ve PoS algoritmaları ,Blokzincirde mining, staking, ve baking ,Merkeziyetsizlik ve merkeziyetsizlik felsefesi,De-Fi,Dex ve Cex karşılaştırılması,NFT,Metaverse ve Web 3.0,DAO,Blockchain yazılım dilleri ve araçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Blockchain Teknolojisinin farklı bilişim bilişim sistemlerine uygular | 10, 13, 2, 9 | F |
2. Blockchain Teknolojisi ile kripto paraları üretir. | 10, 13, 2, 9 | F |
3. Merkeziyetsiz Finans sistemleri geliştirir. | 10, 13, 2, 9 | F |
4. NFT, Metaverse, Web 3.0 kavramları ile bilişim sistemleri geliştirir. | 10, 13, 2, 9 | F |
5. Blockchain Teknolojisinin yazılım dilleriyle sistemler geliştirir. | 10, 13, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve ders izlencesinin tanıtılması | Ders notları-1 |
2 | Blokzincir nedir? | Ders notları - 2 |
3 | Kriptoloji ve Konsensüs | Ders notları - 3 |
4 | Blockchain çeşitleri: Kripto varlık ve kripto para ayrımı | Ders notları - 4 |
5 | Kripto paraların doğuşu ve tarihçesi | Ders notları - 5 |
6 | PoW ve PoS algoritmaları | Ders notları - 6 |
7 | Blokzincirde mining, staking, ve baking | Ders notları - 7 |
8 | Merkeziyetsizlik ve merkeziyetsizlik felsefesi | Ders notları - 8 |
9 | De-Fi | Ders notları - 9 |
10 | Dex ve Cex karşılaştırılması | Ders notları - 10 |
11 | NFT | Ders notları - 11 |
12 | Metaverse ve Web 3.0 | Ders notları - 12 |
13 | DAO | Ders notları - 13 |
14 | Blockchain yazılım dilleri ve araçları | Ders notları - 14 |
Kaynak |
Ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 15 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 80 | 80 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLOKZİNCİR TEKNOLOJİSİ | COE4114261 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Aytunç YILDIZLI |
Dersin Yardımcıları | Yok. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain Teknolojisini, çalışma prensibini, kripto paraları ve bunların geleceğimizdeki yerini kavramak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve ders izlencesinin tanıtılması,Blokzincir nedir?,Kriptoloji ve Konsensüs,Blockchain çeşitleri: Kripto varlık ve kripto para ayrımı,Kripto paraların doğuşu ve tarihçesi ,PoW ve PoS algoritmaları ,Blokzincirde mining, staking, ve baking ,Merkeziyetsizlik ve merkeziyetsizlik felsefesi,De-Fi,Dex ve Cex karşılaştırılması,NFT,Metaverse ve Web 3.0,DAO,Blockchain yazılım dilleri ve araçları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Blockchain Teknolojisinin farklı bilişim bilişim sistemlerine uygular | 10, 13, 2, 9 | F |
2. Blockchain Teknolojisi ile kripto paraları üretir. | 10, 13, 2, 9 | F |
3. Merkeziyetsiz Finans sistemleri geliştirir. | 10, 13, 2, 9 | F |
4. NFT, Metaverse, Web 3.0 kavramları ile bilişim sistemleri geliştirir. | 10, 13, 2, 9 | F |
5. Blockchain Teknolojisinin yazılım dilleriyle sistemler geliştirir. | 10, 13, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve ders izlencesinin tanıtılması | Ders notları-1 |
2 | Blokzincir nedir? | Ders notları - 2 |
3 | Kriptoloji ve Konsensüs | Ders notları - 3 |
4 | Blockchain çeşitleri: Kripto varlık ve kripto para ayrımı | Ders notları - 4 |
5 | Kripto paraların doğuşu ve tarihçesi | Ders notları - 5 |
6 | PoW ve PoS algoritmaları | Ders notları - 6 |
7 | Blokzincirde mining, staking, ve baking | Ders notları - 7 |
8 | Merkeziyetsizlik ve merkeziyetsizlik felsefesi | Ders notları - 8 |
9 | De-Fi | Ders notları - 9 |
10 | Dex ve Cex karşılaştırılması | Ders notları - 10 |
11 | NFT | Ders notları - 11 |
12 | Metaverse ve Web 3.0 | Ders notları - 12 |
13 | DAO | Ders notları - 13 |
14 | Blockchain yazılım dilleri ve araçları | Ders notları - 14 |
Kaynak |
Ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |