Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKONOMİNİN İLKELERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Resul AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeler ile bu ilkeler ışığında mikro ve makro iktisada dair dinamiklerin ve ilgili politikaların nasıl işlediğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İktisada Giriş,Ticaretin Dinamikleri,Arz-Talep,Esneklik ve Uygulamaları,Arz-Talep ve Devlet Politikaları,Tüketici, Üretici ve Piyasa Verimliliği,Vergilendirme,Üretim Maliyetleri,Milli Gelir,Enflasyon,Büyüme,Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem,İşgücü Piyasası ve İşsizlik,Parasal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Mikroiktisadın temel dinamiklerini açıklayabilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
1.1. Temel kavramları tanımlar ve gerçek hayatla ilişkilendirebilir. | 10, 14, 9 | A |
1.2. Ekonomide fiyat ve miktar oluşumunu açıklayabilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
1.3. Tüketici ve firma davranışlarını çözümleyebilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
2. Makroiktisadın temel dinamiklerini açıklayabilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
2.1. Piyasaların işleyişini açıklayabilir. | 10, 14, 9 | A, G |
2.2. Milli gelir ve istihdam çerçevesinde ekonomiyi değerlendirebilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
2.3. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklayabilir. | 10, 14, 9 | A |
2.4. Enflasyonu değerlendirebilir. | 10, 14, 9 | A, G |
3. İktisat politikasına dair yorumlarda bulunabilir. | 10, 13, 14, 9 | A, G |
3.1. Kamu politikalarının etkilerini değerlendirebilir. | 10, 13, 14, 9 | A, G |
3.2. Merkez Bankası'nın kararlarını yorumlayabilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.3. Kalkınma için uzun dönemli politikalara dair yorum yapabilir. | 10, 14, 9 | A |
4. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. | 10, 14, 6, 9 | A, G |
4.1. Ekonomik verilerin kaynaklarına erişip onları çözümleyebilir. | 10, 14, 6, 9 | A, G |
4.2. Ekonomik gelişmeleri ve değişimleri yorumlayabilir. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisada Giriş | |
2 | Ticaretin Dinamikleri | |
3 | Arz-Talep | |
4 | Esneklik ve Uygulamaları | |
5 | Arz-Talep ve Devlet Politikaları | |
6 | Tüketici, Üretici ve Piyasa Verimliliği | |
7 | Vergilendirme | |
8 | Üretim Maliyetleri | |
9 | Milli Gelir | |
10 | Enflasyon | |
11 | Büyüme | |
12 | Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem | |
13 | İşgücü Piyasası ve İşsizlik | |
14 | Parasal sistem |
Kaynak |
Economics 3e(Principles of Economics), Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Cengage Learning, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 41 | 41 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 47 | 47 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKONOMİNİN İLKELERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Resul AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomi biliminin dayandığı temel ilkeler ile bu ilkeler ışığında mikro ve makro iktisada dair dinamiklerin ve ilgili politikaların nasıl işlediğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İktisada Giriş,Ticaretin Dinamikleri,Arz-Talep,Esneklik ve Uygulamaları,Arz-Talep ve Devlet Politikaları,Tüketici, Üretici ve Piyasa Verimliliği,Vergilendirme,Üretim Maliyetleri,Milli Gelir,Enflasyon,Büyüme,Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem,İşgücü Piyasası ve İşsizlik,Parasal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Mikroiktisadın temel dinamiklerini açıklayabilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
1.1. Temel kavramları tanımlar ve gerçek hayatla ilişkilendirebilir. | 10, 14, 9 | A |
1.2. Ekonomide fiyat ve miktar oluşumunu açıklayabilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
1.3. Tüketici ve firma davranışlarını çözümleyebilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
2. Makroiktisadın temel dinamiklerini açıklayabilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
2.1. Piyasaların işleyişini açıklayabilir. | 10, 14, 9 | A, G |
2.2. Milli gelir ve istihdam çerçevesinde ekonomiyi değerlendirebilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
2.3. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklayabilir. | 10, 14, 9 | A |
2.4. Enflasyonu değerlendirebilir. | 10, 14, 9 | A, G |
3. İktisat politikasına dair yorumlarda bulunabilir. | 10, 13, 14, 9 | A, G |
3.1. Kamu politikalarının etkilerini değerlendirebilir. | 10, 13, 14, 9 | A, G |
3.2. Merkez Bankası'nın kararlarını yorumlayabilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
3.3. Kalkınma için uzun dönemli politikalara dair yorum yapabilir. | 10, 14, 9 | A |
4. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. | 10, 14, 6, 9 | A, G |
4.1. Ekonomik verilerin kaynaklarına erişip onları çözümleyebilir. | 10, 14, 6, 9 | A, G |
4.2. Ekonomik gelişmeleri ve değişimleri yorumlayabilir. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisada Giriş | |
2 | Ticaretin Dinamikleri | |
3 | Arz-Talep | |
4 | Esneklik ve Uygulamaları | |
5 | Arz-Talep ve Devlet Politikaları | |
6 | Tüketici, Üretici ve Piyasa Verimliliği | |
7 | Vergilendirme | |
8 | Üretim Maliyetleri | |
9 | Milli Gelir | |
10 | Enflasyon | |
11 | Büyüme | |
12 | Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem | |
13 | İşgücü Piyasası ve İşsizlik | |
14 | Parasal sistem |
Kaynak |
Economics 3e(Principles of Economics), Gregory N. Mankiw, Mark P. Taylor, Cengage Learning, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |