Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEKTÖREL UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yurdagül MERAL, Doç.Dr. Kenan DEMİR |
Dersin Yardımcıları | Tüm bölüm başkanları, 4. sınıf danışmanları, bölüm başkanı tarafından görevlendirilecek diğer öğretim elemanları. |
Dersin Amacı | Sektörel uygulamanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri programlar ile ilgili iş alanlarını tanımalarını ve iş yerlerindeki uygulamaları öğrenmelerini, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak proje bazında deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon ,Oryantasyon ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. İş yerinde kendine verilen görevleri yapabilecektir. | 13, 2, 6 | H |
2. Yazışmaları yürütmek için yeteneklerini geliştirebilecektir. | 14 | F |
3. Grup çalışamalarında kendi potansiyelini geliştirebilecektir. | 19, 20, 4 | |
4. İşyerindeki gruplarla yakınlaşıp, etik kurallarını öğrenebilecektir. | 20 | H |
5. sektörde işlerin nasıl yürüdüğünü analiz edebilecektir. | 13 | |
6. Bireylere veya gruplara yönelik duyguları ifade edebilecektir. | 13, 20 | |
7. İşletmede yeni planlar, prosedürler veya fikirler uygulayabilecektir. | 16, 4 | |
8. İşletmelerde istatistiksel verilerin anlamını yorumlayabilecektir. | 6 | |
9. Başkalarının çalışmalarını veya bilgilerin işlenmesini yönetebilecektir. | 13, 2, 20, 4 | |
10. İşyerinde danışman/mentör tarafından verilen kurum içi eğitim kurslarını tamamlayabilecektir. | 5, 6 | |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oryantasyon | |
2 | Oryantasyon | |
3 | İşyeri uygulaması | |
4 | İşyeri uygulaması | |
5 | İşyeri uygulaması | |
6 | İşyeri uygulaması | |
7 | İşyeri uygulaması | |
8 | İşyeri uygulaması | |
9 | İşyeri uygulaması | |
10 | İşyeri uygulaması | |
11 | İşyeri uygulaması | |
12 | İşyeri uygulaması | |
13 | İşyeri uygulaması | |
14 | İşyeri uygulaması | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | X |
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | | | | | X |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | X | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 6 | 2 | 12 |
Rehberli Problem Çözme | 12 | 1 | 12 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 3 | 36 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 48 | 8 | 384 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 444 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(444/30) | 15 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SEKTÖREL UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yurdagül MERAL, Doç.Dr. Kenan DEMİR |
Dersin Yardımcıları | Tüm bölüm başkanları, 4. sınıf danışmanları, bölüm başkanı tarafından görevlendirilecek diğer öğretim elemanları. |
Dersin Amacı | Sektörel uygulamanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri programlar ile ilgili iş alanlarını tanımalarını ve iş yerlerindeki uygulamaları öğrenmelerini, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak proje bazında deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon ,Oryantasyon ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
1. İş yerinde kendine verilen görevleri yapabilecektir. | 13, 2, 6 | H |
2. Yazışmaları yürütmek için yeteneklerini geliştirebilecektir. | 14 | F |
3. Grup çalışamalarında kendi potansiyelini geliştirebilecektir. | 19, 20, 4 | |
4. İşyerindeki gruplarla yakınlaşıp, etik kurallarını öğrenebilecektir. | 20 | H |
5. sektörde işlerin nasıl yürüdüğünü analiz edebilecektir. | 13 | |
6. Bireylere veya gruplara yönelik duyguları ifade edebilecektir. | 13, 20 | |
7. İşletmede yeni planlar, prosedürler veya fikirler uygulayabilecektir. | 16, 4 | |
8. İşletmelerde istatistiksel verilerin anlamını yorumlayabilecektir. | 6 | |
9. Başkalarının çalışmalarını veya bilgilerin işlenmesini yönetebilecektir. | 13, 2, 20, 4 | |
10. İşyerinde danışman/mentör tarafından verilen kurum içi eğitim kurslarını tamamlayabilecektir. | 5, 6 | |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Oryantasyon | |
2 | Oryantasyon | |
3 | İşyeri uygulaması | |
4 | İşyeri uygulaması | |
5 | İşyeri uygulaması | |
6 | İşyeri uygulaması | |
7 | İşyeri uygulaması | |
8 | İşyeri uygulaması | |
9 | İşyeri uygulaması | |
10 | İşyeri uygulaması | |
11 | İşyeri uygulaması | |
12 | İşyeri uygulaması | |
13 | İşyeri uygulaması | |
14 | İşyeri uygulaması | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | | | | X |
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | | | | |
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | | X |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | X | |
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | | | | | X |
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | | | | | |
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | | | | X | |
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | | | | | |
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | | | | |
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:05