Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI İŞ MÜZAKERELERİITF4114372Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, öğrencilere müzakerelerin uluslararası bağlamda nasıl yapıldığı konusunda daha derin bir fikir vermeyi amaçlamaktadır. Derste müzakere teorisi, müzakerelere nasıl hazırlanılacağı, kabul edilebilir müzakere edilmiş çözümlerin ve en iyi alternatiflerin nasıl belirlenebileceği ve zor müzakerecilerle nasıl başa çıkılacağı öğretilmektedir. Ders etkili bir müzakereci olmak için gerekli becerileri hem ulusal hem de uluslararası müzakereler için eş zamanlı olarak kazandırmayı amaçlar ancak derste vurgunun çoğu uluslararası ve kültürlerarası müzakereler üzerinedir. Hem ulusal hem uluslararası müzakerelerden örnekler vererek, iş odaklı müzakereler arasında karşılaştırmalar yapar bu yönüyle ders uluslararası ticaret müzakereleri hakkında kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısı sağlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, müzakerelerin doğası, çatışma çözümü, Müzakere Edilmiş Anlaşmaya En İyi Alternatif (BATNA).,Müzakere: Strateji oluşturma, çerçeveleme ve planlama; bütünleştirici ve dağıtıcı müzakere.,Uluslararası iş görüşmeleri için bir çerçeve; uluslararası müzakereleri etkileyen faktörler.,Uluslararası iş görüşmelerinde strateji ve taktikler.,Kültürün uluslararası müzakerelere etkisini açıklayan farklı modeller.,Hofstede'nin Ulusal Kültürün Boyutları ve bunların uluslararası iş görüşmeleri üzerindeki etkisi. ,Müzakereciler tarafından yapılan uluslararası müzakereleri etkileyen yaygın bilişsel ve yargılama önyargıları / uluslararası iş görüşmelerinin psikolojisi,İletişim tarzları farklılıklarının uluslararası müzakere süreç ve çıktılarına etkisi
,Batı Avrupa'da müzakere

,Doğu Avrupa'da müzakere,Latin ve Kuzey Amerika'da müzakere

,Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da müzakere
,Asya ve Pasific ülkelerinde müzakere

,Uluslararası iş görüşmelerinin etik yönleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci müzakere ve müzakere yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
1.1. Öğrenci müzakerenin farklı tanımlarını ve anlamlarını tartışır.
1.2. Öğrenci rekabetçi (kazan-kaybet) pazarlığın temel dinamiklerini açıklar.
1.3. Öğrenci bütünleştirici (kazan-kazan) müzakerenin temel dinamiklerini açıklar.
1.4. Öğrenci, müzakerecilerin müzakereye hazırlanmak için yapması gereken temel ön çalışmayı açıklar.
1.5. Öğrenci müzakereleri çevreleyen etik standartları ve kriterleri tartışır
2. Öğrenci, uluslararası ve kültürler arası müzakerelerin yerel veya aynı kültürdeki müzakerelerden nasıl farklı olduğunu açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
2.1. Öğrenci uzak çevre (müzakerecinin kontrolünde olmayan) faktörlerin uluslararası iş müzakereleri üzerindeki etkilerini açıklar.
2.2. Öğrenci, uluslararası iş müzakereleri üzerindeki yakın çevre faktörlerinin etkilerini açıklar.
3. Öğrenci, ulusal kültürün müzakere dinamiklerini nasıl etkilediğini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
3.1. Öğrenci kültürün farklı tanımlarını ve anlamlarını açıklar.
3.2. Öğrenci ulusal kültürün uluslararası iş görüşmelerini nasıl etkilediğini ortaya koyan teorileri açıklar.
3.3. Öğrenci ulusal kültür ve organizasyonel kültür etkileşimlerinin uluslararası iş müzakereleri üzerindeki etkisini açıklar.
4. Öğrenci çoklu gruplar ve ekiplerle yapılan müzakerelerin neden daha karmaşık olduğunu açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
4.1. Öğrenci çok taraflı müzakerelerin özelliklerini ve neden bu müzakerelerin daha karmaşık olduğunu açıklar
4.2. Öğrenci çok taraflı müzakereyi etkili bir şekilde yönetmenin temel aşamalarını açıklar.
4.3. Öğrenci grup davranışlarının çok taraflı müzakereleri nasıl etkileyebileyeceğini tartışır.
5. Öğrenci dünyanın farklı ülkelerinden müzakereciler ile iş müzakereleri yaparken dikkat edilmesi gerekli hususları açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1. Öğrenci Batı Avrupa ülkeleri ile yapılan iş müzakerelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
5.2. Öğrenci Doğu Avrupa ülkeleri ile yapılan iş müzakerelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar
5.3. Öğrenci Latin Amerikan ülke müzakerecileri yapılan iş müzakerelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
5.4. Öğrenci Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle yapılan iş müzakerelerinde dikkat ediesi gereken hususları açıklar,
5.5. Öğrenci Asya ve Pasifik Bölgesi ülkeleri ile yapılan iş müzakerelerinde dikkat ediesi gereken hususları açıklar,
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, müzakerelerin doğası, çatışma çözümü, Müzakere Edilmiş Anlaşmaya En İyi Alternatif (BATNA).
2Müzakere: Strateji oluşturma, çerçeveleme ve planlama; bütünleştirici ve dağıtıcı müzakere.
3Uluslararası iş görüşmeleri için bir çerçeve; uluslararası müzakereleri etkileyen faktörler.
4Uluslararası iş görüşmelerinde strateji ve taktikler.
5Kültürün uluslararası müzakerelere etkisini açıklayan farklı modeller.
6Hofstede'nin Ulusal Kültürün Boyutları ve bunların uluslararası iş görüşmeleri üzerindeki etkisi.
7Müzakereciler tarafından yapılan uluslararası müzakereleri etkileyen yaygın bilişsel ve yargılama önyargıları / uluslararası iş görüşmelerinin psikolojisi
8İletişim tarzları farklılıklarının uluslararası müzakere süreç ve çıktılarına etkisi
9Batı Avrupa'da müzakere

10Doğu Avrupa'da müzakere
11Latin ve Kuzey Amerika'da müzakere

12Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da müzakere
13Asya ve Pasific ülkelerinde müzakere

14Uluslararası iş görüşmelerinin etik yönleri
Kaynak
Ders Kitabı: 1. Ghauri, PN and Unsunier, JC, (2020) International Business Negotiations, Edward Elgar Publishing, U.K.
Önerilen Okuma Kaynakları: Recommended Readings: 1. Starkey, B., Boyer, M. A., & Wilkenfeld, J. (2015). International negotiation in a complex world. Rowman & Littlefield. 2. Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in. Penguin. 3. Acuff, F. L. (2008). How to negotiate anything with anyone anywhere around the world. Amacom. 4. Brett, J. M. (2007). Negotiating globally: How to negotiate deals, resolve disputes, and make decisions across cultural boundaries. John Wiley & Sons. 5. Ury, W. (1993). Getting Past No: Negotiating with Difficult People. New York: Bantam Books 6. Ury, W. (2007). The Power of a Positive No. Hodder & Stoughton. 7. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2021). Essentials of negotiation. McGraw-Hill Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)153
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(153/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI İŞ MÜZAKERELERİITF4114372Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, öğrencilere müzakerelerin uluslararası bağlamda nasıl yapıldığı konusunda daha derin bir fikir vermeyi amaçlamaktadır. Derste müzakere teorisi, müzakerelere nasıl hazırlanılacağı, kabul edilebilir müzakere edilmiş çözümlerin ve en iyi alternatiflerin nasıl belirlenebileceği ve zor müzakerecilerle nasıl başa çıkılacağı öğretilmektedir. Ders etkili bir müzakereci olmak için gerekli becerileri hem ulusal hem de uluslararası müzakereler için eş zamanlı olarak kazandırmayı amaçlar ancak derste vurgunun çoğu uluslararası ve kültürlerarası müzakereler üzerinedir. Hem ulusal hem uluslararası müzakerelerden örnekler vererek, iş odaklı müzakereler arasında karşılaştırmalar yapar bu yönüyle ders uluslararası ticaret müzakereleri hakkında kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısı sağlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, müzakerelerin doğası, çatışma çözümü, Müzakere Edilmiş Anlaşmaya En İyi Alternatif (BATNA).,Müzakere: Strateji oluşturma, çerçeveleme ve planlama; bütünleştirici ve dağıtıcı müzakere.,Uluslararası iş görüşmeleri için bir çerçeve; uluslararası müzakereleri etkileyen faktörler.,Uluslararası iş görüşmelerinde strateji ve taktikler.,Kültürün uluslararası müzakerelere etkisini açıklayan farklı modeller.,Hofstede'nin Ulusal Kültürün Boyutları ve bunların uluslararası iş görüşmeleri üzerindeki etkisi. ,Müzakereciler tarafından yapılan uluslararası müzakereleri etkileyen yaygın bilişsel ve yargılama önyargıları / uluslararası iş görüşmelerinin psikolojisi,İletişim tarzları farklılıklarının uluslararası müzakere süreç ve çıktılarına etkisi
,Batı Avrupa'da müzakere

,Doğu Avrupa'da müzakere,Latin ve Kuzey Amerika'da müzakere

,Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da müzakere
,Asya ve Pasific ülkelerinde müzakere

,Uluslararası iş görüşmelerinin etik yönleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci müzakere ve müzakere yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
1.1. Öğrenci müzakerenin farklı tanımlarını ve anlamlarını tartışır.
1.2. Öğrenci rekabetçi (kazan-kaybet) pazarlığın temel dinamiklerini açıklar.
1.3. Öğrenci bütünleştirici (kazan-kazan) müzakerenin temel dinamiklerini açıklar.
1.4. Öğrenci, müzakerecilerin müzakereye hazırlanmak için yapması gereken temel ön çalışmayı açıklar.
1.5. Öğrenci müzakereleri çevreleyen etik standartları ve kriterleri tartışır
2. Öğrenci, uluslararası ve kültürler arası müzakerelerin yerel veya aynı kültürdeki müzakerelerden nasıl farklı olduğunu açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
2.1. Öğrenci uzak çevre (müzakerecinin kontrolünde olmayan) faktörlerin uluslararası iş müzakereleri üzerindeki etkilerini açıklar.
2.2. Öğrenci, uluslararası iş müzakereleri üzerindeki yakın çevre faktörlerinin etkilerini açıklar.
3. Öğrenci, ulusal kültürün müzakere dinamiklerini nasıl etkilediğini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
3.1. Öğrenci kültürün farklı tanımlarını ve anlamlarını açıklar.
3.2. Öğrenci ulusal kültürün uluslararası iş görüşmelerini nasıl etkilediğini ortaya koyan teorileri açıklar.
3.3. Öğrenci ulusal kültür ve organizasyonel kültür etkileşimlerinin uluslararası iş müzakereleri üzerindeki etkisini açıklar.
4. Öğrenci çoklu gruplar ve ekiplerle yapılan müzakerelerin neden daha karmaşık olduğunu açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
4.1. Öğrenci çok taraflı müzakerelerin özelliklerini ve neden bu müzakerelerin daha karmaşık olduğunu açıklar
4.2. Öğrenci çok taraflı müzakereyi etkili bir şekilde yönetmenin temel aşamalarını açıklar.
4.3. Öğrenci grup davranışlarının çok taraflı müzakereleri nasıl etkileyebileyeceğini tartışır.
5. Öğrenci dünyanın farklı ülkelerinden müzakereciler ile iş müzakereleri yaparken dikkat edilmesi gerekli hususları açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1. Öğrenci Batı Avrupa ülkeleri ile yapılan iş müzakerelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
5.2. Öğrenci Doğu Avrupa ülkeleri ile yapılan iş müzakerelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar
5.3. Öğrenci Latin Amerikan ülke müzakerecileri yapılan iş müzakerelerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
5.4. Öğrenci Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle yapılan iş müzakerelerinde dikkat ediesi gereken hususları açıklar,
5.5. Öğrenci Asya ve Pasifik Bölgesi ülkeleri ile yapılan iş müzakerelerinde dikkat ediesi gereken hususları açıklar,
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, müzakerelerin doğası, çatışma çözümü, Müzakere Edilmiş Anlaşmaya En İyi Alternatif (BATNA).
2Müzakere: Strateji oluşturma, çerçeveleme ve planlama; bütünleştirici ve dağıtıcı müzakere.
3Uluslararası iş görüşmeleri için bir çerçeve; uluslararası müzakereleri etkileyen faktörler.
4Uluslararası iş görüşmelerinde strateji ve taktikler.
5Kültürün uluslararası müzakerelere etkisini açıklayan farklı modeller.
6Hofstede'nin Ulusal Kültürün Boyutları ve bunların uluslararası iş görüşmeleri üzerindeki etkisi.
7Müzakereciler tarafından yapılan uluslararası müzakereleri etkileyen yaygın bilişsel ve yargılama önyargıları / uluslararası iş görüşmelerinin psikolojisi
8İletişim tarzları farklılıklarının uluslararası müzakere süreç ve çıktılarına etkisi
9Batı Avrupa'da müzakere

10Doğu Avrupa'da müzakere
11Latin ve Kuzey Amerika'da müzakere

12Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da müzakere
13Asya ve Pasific ülkelerinde müzakere

14Uluslararası iş görüşmelerinin etik yönleri
Kaynak
Ders Kitabı: 1. Ghauri, PN and Unsunier, JC, (2020) International Business Negotiations, Edward Elgar Publishing, U.K.
Önerilen Okuma Kaynakları: Recommended Readings: 1. Starkey, B., Boyer, M. A., & Wilkenfeld, J. (2015). International negotiation in a complex world. Rowman & Littlefield. 2. Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in. Penguin. 3. Acuff, F. L. (2008). How to negotiate anything with anyone anywhere around the world. Amacom. 4. Brett, J. M. (2007). Negotiating globally: How to negotiate deals, resolve disputes, and make decisions across cultural boundaries. John Wiley & Sons. 5. Ury, W. (1993). Getting Past No: Negotiating with Difficult People. New York: Bantam Books 6. Ury, W. (2007). The Power of a Positive No. Hodder & Stoughton. 7. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2021). Essentials of negotiation. McGraw-Hill Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 12:11Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 12:17