Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SATIŞ YÖNETİMİBUS3212546Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı öğrencileri temel satış kavramı ve satış uygulamalarıyla tanıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Satış Yönetimine Giriş,Relationship Selling Opportunities in the Information Economy,Evolution of Selling Models That Complement the Marketing Concept,Creating Value with a Relationship Strategy,Communication Styles: A Key to Adaptive Selling Today,Creating Product Solutions / Product-Selling Strategies That Add Value,The Buying Process and Buyer Behavior,Developing and Qualifying Prospects and Accounts,Approaching the Customer with Adaptive Selling,Creating Value with the Consultative Presentation,Negotiating Buyer Concerns,Adapting the Close and Confirming the Partnership / Servicing the Sale and Building the Partnership,Opportunity Management: The Key to Greater Sales Productivity / Management of the Sales Force,Satış Gücünün Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Satış kavramındaki önemli kavramları öğrenip açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Satış kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Bilgi ekonomisi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Pazarlama anlayışına uygun satış modellerini değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Farklı satış modellerini tanımlar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Satış modellerini pazarlama anlayışıyla birlikte tanımlar.10, 12, 13, 16, 9A
3. İlişki stratejisini ve iletişim tarzlarını değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. İlişki stratejisi kavramını tanımlayabilir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2. İletişim tarzlarını ve bunların uyarlanabilir satış kavramıyla ilişkisini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4. Ürün çözümlerinin oluşturulmasını ve ürün satış stratejilerini anlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Ürün çözümleri konusunu açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Ürün satış stratejilerini öğrenir ve açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5. Satın alma sürecini, satın almacı davranışını, potansiyel müşteri ve hesapların değerlendirilmesi konularını anlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Satın alma sürecini değerlendirebilir.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Satın almacı davranışı kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.3. Potansiyel müşteri ve hesapların değerlendirilmesi konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
6. Satış ile ilgili ilave kavramları açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
6.1. Uyarlanabilir satış (adaptive selling), istişari/danışmacı sunum konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
6.2. Pazar fırsatı yönetimi ve satış gücü yönetimi konularını değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Satış Yönetimine Giriş
2Relationship Selling Opportunities in the Information Economy
3Evolution of Selling Models That Complement the Marketing Concept
4Creating Value with a Relationship Strategy
5Communication Styles: A Key to Adaptive Selling Today
6Creating Product Solutions / Product-Selling Strategies That Add Value
7The Buying Process and Buyer Behavior
8Developing and Qualifying Prospects and Accounts
9Approaching the Customer with Adaptive Selling
10Creating Value with the Consultative Presentation
11Negotiating Buyer Concerns
12Adapting the Close and Confirming the Partnership / Servicing the Sale and Building the Partnership
13Opportunity Management: The Key to Greater Sales Productivity / Management of the Sales Force
14Satış Gücünün Yönetimi
Kaynak
1. Selling Today: Partnering to Create Value, 15th edition, Michael Ahearne, Gerald Manning, Pearson Publications, 2023 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler Northwestern & Gary Armstrong - 9780136713982, 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SATIŞ YÖNETİMİBUS3212546Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı öğrencileri temel satış kavramı ve satış uygulamalarıyla tanıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Satış Yönetimine Giriş,Relationship Selling Opportunities in the Information Economy,Evolution of Selling Models That Complement the Marketing Concept,Creating Value with a Relationship Strategy,Communication Styles: A Key to Adaptive Selling Today,Creating Product Solutions / Product-Selling Strategies That Add Value,The Buying Process and Buyer Behavior,Developing and Qualifying Prospects and Accounts,Approaching the Customer with Adaptive Selling,Creating Value with the Consultative Presentation,Negotiating Buyer Concerns,Adapting the Close and Confirming the Partnership / Servicing the Sale and Building the Partnership,Opportunity Management: The Key to Greater Sales Productivity / Management of the Sales Force,Satış Gücünün Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Satış kavramındaki önemli kavramları öğrenip açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Satış kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Bilgi ekonomisi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Pazarlama anlayışına uygun satış modellerini değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Farklı satış modellerini tanımlar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Satış modellerini pazarlama anlayışıyla birlikte tanımlar.10, 12, 13, 16, 9A
3. İlişki stratejisini ve iletişim tarzlarını değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. İlişki stratejisi kavramını tanımlayabilir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2. İletişim tarzlarını ve bunların uyarlanabilir satış kavramıyla ilişkisini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4. Ürün çözümlerinin oluşturulmasını ve ürün satış stratejilerini anlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Ürün çözümleri konusunu açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Ürün satış stratejilerini öğrenir ve açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5. Satın alma sürecini, satın almacı davranışını, potansiyel müşteri ve hesapların değerlendirilmesi konularını anlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Satın alma sürecini değerlendirebilir.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Satın almacı davranışı kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.3. Potansiyel müşteri ve hesapların değerlendirilmesi konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
6. Satış ile ilgili ilave kavramları açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
6.1. Uyarlanabilir satış (adaptive selling), istişari/danışmacı sunum konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
6.2. Pazar fırsatı yönetimi ve satış gücü yönetimi konularını değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Satış Yönetimine Giriş
2Relationship Selling Opportunities in the Information Economy
3Evolution of Selling Models That Complement the Marketing Concept
4Creating Value with a Relationship Strategy
5Communication Styles: A Key to Adaptive Selling Today
6Creating Product Solutions / Product-Selling Strategies That Add Value
7The Buying Process and Buyer Behavior
8Developing and Qualifying Prospects and Accounts
9Approaching the Customer with Adaptive Selling
10Creating Value with the Consultative Presentation
11Negotiating Buyer Concerns
12Adapting the Close and Confirming the Partnership / Servicing the Sale and Building the Partnership
13Opportunity Management: The Key to Greater Sales Productivity / Management of the Sales Force
14Satış Gücünün Yönetimi
Kaynak
1. Selling Today: Partnering to Create Value, 15th edition, Michael Ahearne, Gerald Manning, Pearson Publications, 2023 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler Northwestern & Gary Armstrong - 9780136713982, 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46