Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜŞTERİ DAVRANIŞI | BUS3214714 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.1. Algı kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Öğrenme kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Hafıza kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.4. Motivasyon kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.5. Duygu/his kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.5. Değerler kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü | |
3 | Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş | |
4 | Algı | |
5 | Öğrenme ve Bellek | |
6 | Motivasyon ve Duygu | |
7 | Benlik ve Cinsiyet Kimliği | |
8 | Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler | |
9 | Tutumlar ve İkna Edici İletişim | |
10 | Karar Verme | |
11 | Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma | |
12 | Grup Etkileri ve Sosyal Medya | |
13 | Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür | |
14 | Tüketici Refahı ve Sosyal Refah |
Kaynak |
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜŞTERİ DAVRANIŞI | BUS3214714 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.1. Algı kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Öğrenme kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Hafıza kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.4. Motivasyon kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.5. Duygu/his kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.5. Değerler kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü | |
3 | Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş | |
4 | Algı | |
5 | Öğrenme ve Bellek | |
6 | Motivasyon ve Duygu | |
7 | Benlik ve Cinsiyet Kimliği | |
8 | Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler | |
9 | Tutumlar ve İkna Edici İletişim | |
10 | Karar Verme | |
11 | Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma | |
12 | Grup Etkileri ve Sosyal Medya | |
13 | Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür | |
14 | Tüketici Refahı ve Sosyal Refah |
Kaynak |
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |