Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETMECİLİKTE VAKA ÇALIŞMALARI | BUS4114356 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin iş hayatında karşılaşabilecekleri çok çeşitli yönetsel ve operasyonel durumda nasıl davranmaları gerektiğine dair fikir yürütülmesi ve sistematik düşünce geliştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vaka Analizinin Sistematiği,Vaka Analizlerinin ana prensipleri,Vaka Raporlama,Vaka 1,Vaka 2,Vaka 3,Vaka 4,Vaka 5,Vaka 6,Vaka7,Vaka 8,Vaka 9,Vaka 10,Vaka 11; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Öğrenciler, işletme yönetimi ile ilgili örnek olayları inceleyebilir. | 10, 13 | A |
1.1 Örnek olay çözümleme mantığını öğrenir. | ||
1.2 Örnek olay analizinin işlevselleştirilmesin öğrenir. | ||
3 Örnek olayları doğru okuma tekniklerini ve çözümleme tekniklerini kullabilir. | 10, 13 | A |
3.1 Örnek vaka okuma yöntemini öğrenir. | ||
3.2 Learns to identify problematic points in case studies. | ||
4 Örnek olaylardaki problemlere en makul ve efektif çözümleri getirebilir. | 10, 13 | A |
4.1 Problem çözme yetenekleri gelişir. | ||
4.1 Sorunlara alternatif çözümler getirebilir. | ||
5 Öğrenciler, gerçek iş hayatına hazırlanmalarını sağlayacak şekilde düşünebilir ve tutumlar geliştirebilir. | 10, 13 | A |
5.1 Yaşanmış iş problemleri üzerinden iş hayatındaki olası durumlara karşı hazırlıklı olmayı öğrenir. | ||
5.2 Problemler karşısında daha soğukkanlı kalmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vaka Analizinin Sistematiği | |
2 | Vaka Analizlerinin ana prensipleri | |
3 | Vaka Raporlama | |
4 | Vaka 1 | |
5 | Vaka 2 | |
6 | Vaka 3 | |
7 | Vaka 4 | |
8 | Vaka 5 | |
9 | Vaka 6 | |
10 | Vaka7 | |
11 | Vaka 8 | |
12 | Vaka 9 | |
13 | Vaka 10 | |
14 | Vaka 11 |
Kaynak |
www.thetimes100.co.uk https://hbsp.harvard.edu/cases/ |
Harward Business Review Case Studies (ebook) Velasquez, M. G. (2018). Business ethics: Concepts and cases. Pearson. Rashid, Y., Rashid, A., Warraich, M. A., Sabir, S. S., & Waseem, A. (2019). Case study method: A step-by-step guide for business researchers. International journal of qualitative methods, 18, 1609406919862424. Alkhazali, Z., Abu-Rumman, A., Khdour, N., & Al-Daoud, K. (2020). Empowerment, HRM practices and organizational performance: a case study of Jordanian commercial banks. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 7(4), 2991. Kauffmann, E., Peral, J., Gil, D., Ferrández, A., Sellers, R., & Mora, H. (2020). A framework for big data analytics in commercial social networks: A case study on sentiment analysis and fake review detection for marketing decision-making. Industrial Marketing Management, 90, 523-537. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞLETMECİLİKTE VAKA ÇALIŞMALARI | BUS4114356 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin iş hayatında karşılaşabilecekleri çok çeşitli yönetsel ve operasyonel durumda nasıl davranmaları gerektiğine dair fikir yürütülmesi ve sistematik düşünce geliştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vaka Analizinin Sistematiği,Vaka Analizlerinin ana prensipleri,Vaka Raporlama,Vaka 1,Vaka 2,Vaka 3,Vaka 4,Vaka 5,Vaka 6,Vaka7,Vaka 8,Vaka 9,Vaka 10,Vaka 11; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Öğrenciler, işletme yönetimi ile ilgili örnek olayları inceleyebilir. | 10, 13 | A |
1.1 Örnek olay çözümleme mantığını öğrenir. | ||
1.2 Örnek olay analizinin işlevselleştirilmesin öğrenir. | ||
3 Örnek olayları doğru okuma tekniklerini ve çözümleme tekniklerini kullabilir. | 10, 13 | A |
3.1 Örnek vaka okuma yöntemini öğrenir. | ||
3.2 Learns to identify problematic points in case studies. | ||
4 Örnek olaylardaki problemlere en makul ve efektif çözümleri getirebilir. | 10, 13 | A |
4.1 Problem çözme yetenekleri gelişir. | ||
4.1 Sorunlara alternatif çözümler getirebilir. | ||
5 Öğrenciler, gerçek iş hayatına hazırlanmalarını sağlayacak şekilde düşünebilir ve tutumlar geliştirebilir. | 10, 13 | A |
5.1 Yaşanmış iş problemleri üzerinden iş hayatındaki olası durumlara karşı hazırlıklı olmayı öğrenir. | ||
5.2 Problemler karşısında daha soğukkanlı kalmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vaka Analizinin Sistematiği | |
2 | Vaka Analizlerinin ana prensipleri | |
3 | Vaka Raporlama | |
4 | Vaka 1 | |
5 | Vaka 2 | |
6 | Vaka 3 | |
7 | Vaka 4 | |
8 | Vaka 5 | |
9 | Vaka 6 | |
10 | Vaka7 | |
11 | Vaka 8 | |
12 | Vaka 9 | |
13 | Vaka 10 | |
14 | Vaka 11 |
Kaynak |
www.thetimes100.co.uk https://hbsp.harvard.edu/cases/ |
Harward Business Review Case Studies (ebook) Velasquez, M. G. (2018). Business ethics: Concepts and cases. Pearson. Rashid, Y., Rashid, A., Warraich, M. A., Sabir, S. S., & Waseem, A. (2019). Case study method: A step-by-step guide for business researchers. International journal of qualitative methods, 18, 1609406919862424. Alkhazali, Z., Abu-Rumman, A., Khdour, N., & Al-Daoud, K. (2020). Empowerment, HRM practices and organizational performance: a case study of Jordanian commercial banks. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 7(4), 2991. Kauffmann, E., Peral, J., Gil, D., Ferrández, A., Sellers, R., & Mora, H. (2020). A framework for big data analytics in commercial social networks: A case study on sentiment analysis and fake review detection for marketing decision-making. Industrial Marketing Management, 90, 523-537. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |