Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZAKERE YÖNETİMİ VE PROBLEM ÇÖZME | BUS4113646 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerde iş odaklı müzakerelere kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısı kazandırmayı, müzakere teorisini ve etkili bir müzakereci olmak için gerekli beceriler öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzakere kavramı,Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri,Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri,Müzakere: Strateji ve Planlama,Müzakerelerde Etik ,Algı, Biliş ve Duygu,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması,Müzakere ve İletişim,Müzakere ve Güç,Müzakerede İlişkiler,Çok taraflı müzakereler,Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar, Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, çatışma ve çatışma yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Öğrenci, örgütlerde çatışma ve çatışma türlerini tanımlar. | ||
1.2. Öğrenci, işletmelerde çatışmalara yol açan nedenleri açıklar. | ||
1.3. Öğrenci, işletmelerdeki işlevsel ve işlevsel olmayan çatışmaların etkilerini tanımlar. | ||
1.4. Öğrenci, çatışma çözüm stratejilerini tanımlar. | ||
2. Öğrenci, müzakere ve müzakere yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Öğrenci müzakere ve müzakere türlerini tanımlar. | ||
2.2. Öğrenci rekabetçi (kazan-kaybet) pazarlığın temel dinamiklerini açıklar. | ||
2.3. Öğrenci bütünleştirici (kazan-kazan) müzakerenin temel dinamiklerini açıklar. | ||
2.4. Öğrenci, müzakerecilerin müzakereye hazırlanmak için yapması gereken temel ön çalışmayı açıklar. | ||
2.5. Öğrenci müzakereyi çevreleyen etik standartları ve kriterleri açıklar. | ||
3. Öğrenci, müzakerenin temel psikolojik alt süreçlerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Öğrenci müzakerede algının temel süreçlerini tanımlar. | ||
3.2. Öğrenci, müzakerecilerin ortak bilişsel ve yargılama önyargılarını açıklar. | ||
3.3. Öğrenci duyguların müzakereleri nasıl etkileyebileceğini açıklar. | ||
4. Öğrenci, müzakerede iletişim dinamiklerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Öğrenci bir müzakerede neyin iletildiğini ve insanların nasıl iletişim kurduğunu tartışır. | ||
4.2. Öğrenci müzakere sırasında iletişimin nasıl geliştirilebileceğini açıklar. | ||
4.3. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçlar tanımlar. | ||
5. Öğrenci, müzakerede iletişim ve güç dinamiklerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Öğrenci ilişkinin müzakere dinamiklerini nasıl değiştirdiğini açıklar. | ||
5.2. Öğrenci müzakerede farklı ilişki biçimlerinin nasıl oluştuğunu açıklar. | ||
5.3. Öğrenci herhangi bir müzakere ilişkisinde itibarın, güvenin ve adaletin oynadığı kritik rolleri açıklar. | ||
5.4. Öğrenci, müzakerelerde "gücü" tanımlamaya yönelik farklı yaklaşımları ve gücün müzakere için neden kritik olduğunu tartışır. | ||
6. Öğrenci, ilişkilerin ve iletişimin müzakere sürecini ve sonuçlarını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6.1. Öğrenci, müzakerecilerin birbirleriyle olan doğrudan ve dolaylı geçmiş deneyimlerinin etkilerini açıklar. | ||
6.2. Öğrenci müzakerede güvenin etkilerini tartışır. | ||
6.3. Öğrenci müzakerede adalet algısının etkilerini açıklar. | ||
6.4. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçları açıklar. | ||
7. Öğrenci, birden fazla tarafla müzakere etmenin karmaşıklığını ve bu taraflarla müzakere yaparken kişinin kendi pazarlık pozisyonunu nasıl kullanabileceğini tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
7.1. Öğrenci çok partili müzakerelerin neden daha karmaşık hale geldiğini açıklıyor. | ||
7.2. Öğrenci etkili bir çok taraflı müzakereyi yönetmenin temel aşamalarını açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzakere kavramı | - |
2 | Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri | - |
3 | Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri | - |
4 | Müzakere: Strateji ve Planlama | |
5 | Müzakerelerde Etik | - |
6 | Algı, Biliş ve Duygu | |
7 | Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması | |
8 | Müzakere ve İletişim | |
9 | Müzakere ve Güç | |
10 | Müzakerede İlişkiler | |
11 | Çok taraflı müzakereler | |
12 | Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere | |
13 | Müzakerelerde En İyi Uygulamalar | |
14 | Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler |
Kaynak |
Ders Kitabı : 1. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2021). Essentials of Negotiation, 7. Basım , McGraw-Hill Education. |
Diğer Kaynaklar: 1) Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in. Penguin. 2) Ury, W. (1991). Getting Past No: Negotiating with Difficult People. New York: Bantam Books 3) Ury, W. (2007). The Power of a Positive No. Hodder & Stoughton. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 15 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZAKERE YÖNETİMİ VE PROBLEM ÇÖZME | BUS4113646 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerde iş odaklı müzakerelere kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısı kazandırmayı, müzakere teorisini ve etkili bir müzakereci olmak için gerekli beceriler öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzakere kavramı,Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri,Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri,Müzakere: Strateji ve Planlama,Müzakerelerde Etik ,Algı, Biliş ve Duygu,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması,Müzakere ve İletişim,Müzakere ve Güç,Müzakerede İlişkiler,Çok taraflı müzakereler,Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar, Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, çatışma ve çatışma yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Öğrenci, örgütlerde çatışma ve çatışma türlerini tanımlar. | ||
1.2. Öğrenci, işletmelerde çatışmalara yol açan nedenleri açıklar. | ||
1.3. Öğrenci, işletmelerdeki işlevsel ve işlevsel olmayan çatışmaların etkilerini tanımlar. | ||
1.4. Öğrenci, çatışma çözüm stratejilerini tanımlar. | ||
2. Öğrenci, müzakere ve müzakere yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Öğrenci müzakere ve müzakere türlerini tanımlar. | ||
2.2. Öğrenci rekabetçi (kazan-kaybet) pazarlığın temel dinamiklerini açıklar. | ||
2.3. Öğrenci bütünleştirici (kazan-kazan) müzakerenin temel dinamiklerini açıklar. | ||
2.4. Öğrenci, müzakerecilerin müzakereye hazırlanmak için yapması gereken temel ön çalışmayı açıklar. | ||
2.5. Öğrenci müzakereyi çevreleyen etik standartları ve kriterleri açıklar. | ||
3. Öğrenci, müzakerenin temel psikolojik alt süreçlerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Öğrenci müzakerede algının temel süreçlerini tanımlar. | ||
3.2. Öğrenci, müzakerecilerin ortak bilişsel ve yargılama önyargılarını açıklar. | ||
3.3. Öğrenci duyguların müzakereleri nasıl etkileyebileceğini açıklar. | ||
4. Öğrenci, müzakerede iletişim dinamiklerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Öğrenci bir müzakerede neyin iletildiğini ve insanların nasıl iletişim kurduğunu tartışır. | ||
4.2. Öğrenci müzakere sırasında iletişimin nasıl geliştirilebileceğini açıklar. | ||
4.3. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçlar tanımlar. | ||
5. Öğrenci, müzakerede iletişim ve güç dinamiklerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Öğrenci ilişkinin müzakere dinamiklerini nasıl değiştirdiğini açıklar. | ||
5.2. Öğrenci müzakerede farklı ilişki biçimlerinin nasıl oluştuğunu açıklar. | ||
5.3. Öğrenci herhangi bir müzakere ilişkisinde itibarın, güvenin ve adaletin oynadığı kritik rolleri açıklar. | ||
5.4. Öğrenci, müzakerelerde "gücü" tanımlamaya yönelik farklı yaklaşımları ve gücün müzakere için neden kritik olduğunu tartışır. | ||
6. Öğrenci, ilişkilerin ve iletişimin müzakere sürecini ve sonuçlarını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6.1. Öğrenci, müzakerecilerin birbirleriyle olan doğrudan ve dolaylı geçmiş deneyimlerinin etkilerini açıklar. | ||
6.2. Öğrenci müzakerede güvenin etkilerini tartışır. | ||
6.3. Öğrenci müzakerede adalet algısının etkilerini açıklar. | ||
6.4. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçları açıklar. | ||
7. Öğrenci, birden fazla tarafla müzakere etmenin karmaşıklığını ve bu taraflarla müzakere yaparken kişinin kendi pazarlık pozisyonunu nasıl kullanabileceğini tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
7.1. Öğrenci çok partili müzakerelerin neden daha karmaşık hale geldiğini açıklıyor. | ||
7.2. Öğrenci etkili bir çok taraflı müzakereyi yönetmenin temel aşamalarını açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzakere kavramı | - |
2 | Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri | - |
3 | Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri | - |
4 | Müzakere: Strateji ve Planlama | |
5 | Müzakerelerde Etik | - |
6 | Algı, Biliş ve Duygu | |
7 | Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması | |
8 | Müzakere ve İletişim | |
9 | Müzakere ve Güç | |
10 | Müzakerede İlişkiler | |
11 | Çok taraflı müzakereler | |
12 | Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere | |
13 | Müzakerelerde En İyi Uygulamalar | |
14 | Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler |
Kaynak |
Ders Kitabı : 1. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2021). Essentials of Negotiation, 7. Basım , McGraw-Hill Education. |
Diğer Kaynaklar: 1) Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in. Penguin. 2) Ury, W. (1991). Getting Past No: Negotiating with Difficult People. New York: Bantam Books 3) Ury, W. (2007). The Power of a Positive No. Hodder & Stoughton. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |