Bu dersin amacı sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve insan kaynakları alanlarda kullanımlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal Medya'ya Genel Bakış,Sosyal Ağların Gelişimi
,Web 1.0 ve Web 2.0,Sosyal Medya Araçları,Sosyal Medya Yönetimi,Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Medyanın Kullanım Alanları,Sosyal Medya ve İşletme,Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II,Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi,Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Sosyal medya yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
16, 9
A
1.1. Sosyal medya ve sosyal ağ kavramını açıklar.
1.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular.
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde sosyal medya süreçlerini yorumlar.
2. Sosyal medya ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.
16, 9
A
2.1. Uygun sosyal medya uygulamalarını insan kaynakları yönetimi için geliştirir.
2.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar.
2.3. Sosyal medya araçlarını etkin kullanır.
3. Sosyal medyanın katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.
16, 9
A
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından sosyal medya kavramının önemini açıklar.
3.2. Sosyal medya yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır.
3.3. Sosyal medyanın insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar.
4. İşletmelerde sosyal medyada insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.
16, 9
A
4.1. Sosyal medyanın insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar.
4.2. İnsan kaynakları ve sosyal medya kullanımına yönelik örnekler verir.
4.3. Piyasadaki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar.
5. Sosyal medyada gerçekleşen insan kaynakları projelerini tartışabilecektir.
16, 9
A
5.1. Yeni projeler tasarlar.
5.2. Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
5.3. Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal Medya'ya Genel Bakış
2
Sosyal Ağların Gelişimi
3
Web 1.0 ve Web 2.0
4
Sosyal Medya Araçları
5
Sosyal Medya Yönetimi
6
Sosyal Medya Stratejisi
7
Sosyal Medyanın Kullanım Alanları
8
Sosyal Medya ve İşletme
9
Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri
10
Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi
11
Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I
12
Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II
13
Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
14
Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması
15
Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I
16
Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II
Kaynak
Pelin Vardarlıer, Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Aralık 2016.
Pelin Vardarlıer, Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015.
Editör Harun Yıldız, Sosyal Medyanın İş Hayatındaki Yeri, Beta Yayıncılık, 2018.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
10
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SOSYAL MEDYA STRATEJİSİ
İKY4113621
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Perşembe 15:30-16:15
Perşembe 16:30-17:15
Perşembe 17:30-18:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve insan kaynakları alanlarda kullanımlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal Medya'ya Genel Bakış,Sosyal Ağların Gelişimi
,Web 1.0 ve Web 2.0,Sosyal Medya Araçları,Sosyal Medya Yönetimi,Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Medyanın Kullanım Alanları,Sosyal Medya ve İşletme,Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II,Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi,Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Sosyal medya yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
16, 9
A
1.1. Sosyal medya ve sosyal ağ kavramını açıklar.
1.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular.
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde sosyal medya süreçlerini yorumlar.
2. Sosyal medya ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.
16, 9
A
2.1. Uygun sosyal medya uygulamalarını insan kaynakları yönetimi için geliştirir.
2.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar.
2.3. Sosyal medya araçlarını etkin kullanır.
3. Sosyal medyanın katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.
16, 9
A
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından sosyal medya kavramının önemini açıklar.
3.2. Sosyal medya yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır.
3.3. Sosyal medyanın insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar.
4. İşletmelerde sosyal medyada insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.
16, 9
A
4.1. Sosyal medyanın insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar.
4.2. İnsan kaynakları ve sosyal medya kullanımına yönelik örnekler verir.
4.3. Piyasadaki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar.
5. Sosyal medyada gerçekleşen insan kaynakları projelerini tartışabilecektir.
16, 9
A
5.1. Yeni projeler tasarlar.
5.2. Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
5.3. Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal Medya'ya Genel Bakış
2
Sosyal Ağların Gelişimi
3
Web 1.0 ve Web 2.0
4
Sosyal Medya Araçları
5
Sosyal Medya Yönetimi
6
Sosyal Medya Stratejisi
7
Sosyal Medyanın Kullanım Alanları
8
Sosyal Medya ve İşletme
9
Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri
10
Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi
11
Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I
12
Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II
13
Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
14
Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması
15
Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I
16
Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II
Kaynak
Pelin Vardarlıer, Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Aralık 2016.
Pelin Vardarlıer, Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015.
Editör Harun Yıldız, Sosyal Medyanın İş Hayatındaki Yeri, Beta Yayıncılık, 2018.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.