Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM, GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ | İKY3156440 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve Kavramlar,İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş ,Stratejik Eğitim,İhtiyaçları Belirleme ,Teoriler ve Program Dizaynı ,Eğitim Transferi ,Eğitim Değerlendirme ,Geleneksel Eğitim Yöntemleri ,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı ,Personel Geliştirilmesi ,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar ,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi ,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler ,Eğitim ve Gelişimin Geleceği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | ||
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar. | ||
1.3. Eğitim ve geliştirmenin kariyer yönetimi açısından önemini açıklar. | ||
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar. | ||
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
2.3. Eğitim süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar. | ||
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
3.3. Farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir. | ||
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
4.2. Verimliliği maksimize edecek kariyer haritalarını tasarlar. | ||
4.3. Çalışan eğitim, gelişim ve kariyer programını uygular. | ||
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | ||
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. | ||
5.3. Eğitim ve kariyerin yönetilmesi konusundaki aktiviteleri uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve Kavramlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
2 | İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
3 | Stratejik Eğitim | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
4 | İhtiyaçları Belirleme | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
5 | Teoriler ve Program Dizaynı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
6 | Eğitim Transferi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
7 | Eğitim Değerlendirme | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
8 | Geleneksel Eğitim Yöntemleri | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
9 | Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
10 | Personel Geliştirilmesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
11 | Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
12 | Kariyerler ve Kariyer Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
13 | Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
14 | Eğitim ve Gelişimin Geleceği | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
Kaynak |
Eğitim Yönetiminde Kariyer Evreleri Bağlamında Profesyonel Öğrenme, Metin Işık, Münevver Çetin, Nobel Bilimsel Eserler, Aralık, 2021. Kariyer Planlaması ve Yönetimi, Prof. Dr. Hasan Tutar, Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar, Ekim 2020. |
Editör: Çetin, Canan. İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi. İstanbul: Beta Basım, 2009. Taşkın, Erdoğan. İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Papatya Yayınevi, 2001. Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım, 2014. Dessler, Gary. Human Resource Management. Thirteenth Edition. Edinburgh: Pearson Education, 2013. Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. Uyargil, Cavide, vd. İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayın, 2010. Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi. 7. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(101/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM, GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ | İKY3156440 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve Kavramlar,İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş ,Stratejik Eğitim,İhtiyaçları Belirleme ,Teoriler ve Program Dizaynı ,Eğitim Transferi ,Eğitim Değerlendirme ,Geleneksel Eğitim Yöntemleri ,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı ,Personel Geliştirilmesi ,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar ,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi ,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler ,Eğitim ve Gelişimin Geleceği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar. | ||
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar. | ||
1.3. Eğitim ve geliştirmenin kariyer yönetimi açısından önemini açıklar. | ||
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar. | ||
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
2.3. Eğitim süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar. | ||
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
3.3. Farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir. | ||
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
4.2. Verimliliği maksimize edecek kariyer haritalarını tasarlar. | ||
4.3. Çalışan eğitim, gelişim ve kariyer programını uygular. | ||
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | ||
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. | ||
5.3. Eğitim ve kariyerin yönetilmesi konusundaki aktiviteleri uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve Kavramlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
2 | İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
3 | Stratejik Eğitim | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
4 | İhtiyaçları Belirleme | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
5 | Teoriler ve Program Dizaynı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
6 | Eğitim Transferi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
7 | Eğitim Değerlendirme | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
8 | Geleneksel Eğitim Yöntemleri | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
9 | Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
10 | Personel Geliştirilmesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
11 | Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
12 | Kariyerler ve Kariyer Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
13 | Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
14 | Eğitim ve Gelişimin Geleceği | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
Kaynak |
Eğitim Yönetiminde Kariyer Evreleri Bağlamında Profesyonel Öğrenme, Metin Işık, Münevver Çetin, Nobel Bilimsel Eserler, Aralık, 2021. Kariyer Planlaması ve Yönetimi, Prof. Dr. Hasan Tutar, Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar, Ekim 2020. |
Editör: Çetin, Canan. İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi. İstanbul: Beta Basım, 2009. Taşkın, Erdoğan. İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Papatya Yayınevi, 2001. Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım, 2014. Dessler, Gary. Human Resource Management. Thirteenth Edition. Edinburgh: Pearson Education, 2013. Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. Uyargil, Cavide, vd. İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayın, 2010. Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi. 7. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |