Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | HVY3124310 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları fonksiyonlarıyla ilgili temel kavram, bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar,Personel Planlama (İş Analizleri, İş Etüdleri, Görev Tanımları, Yetki ve Sorumluluklar, Organizasyonel Yapı ve Personel İhtiyaç Planlaması),Personel Tedariği (Personel Tedarik Süreci ve Kaynakları, Seçme ve Yerleştirme, Mülakat Teknikleri),Performans Değerleme Sistemleri (Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360° Performans Değerleme Uygulamaları),Eğitim ve Gelişim Yönetimi,Kariyer ve Yetenek Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutu,Çalışma Psikolojisi,İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci, Yöntemleri, İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi,Ücret Yönetimi Sistemi,Endüstriyel İlişkiler ve İşletme Çevresinin İnsan Kaynaklarına Etkisi,Özlük İşleri Yönetimi ve Personel Bordrolama,Kalite Yönetimi,Personel Koruma Çalışmaları (İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat, İş Kazaları ve Önleme Yolları); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.2. İnsan kaynakları süreçlerinin işleyişini sorgular. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Öğrenci endüstriyel ilişkilerde ortaya çıkabilecek krizleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Öğrenci işçi-işveren arasında doğabilecek krizleri tahmin eder. | 10, 16, 9 | A |
3.2. Öğrenci farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Öğrenci edindiği bilgi ve beceriler ile araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur. | 10, 16, 9 | A |
4.2. Öğrenci uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
4.3. Öğrenci verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | 10, 16, 9 | A |
5.2. Öğrenci çalışan eğitim programını geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6.3. Öğrenci çalışan performansının yönetilmesi için gerekli sistemleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1. Öğrenci İşletmelerde insan kaynakları yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. İşletmelerdeki insan kaynakları süreçlerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Öğrenci insan kaynakları süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | 10, 16, 9 | A |
2. Öğrenci uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Öğrenci benzer işletme yapılarında karşılaşılan benzer sorunları kıyaslar. | 10, 16, 9 | A |
3. Öğrenci insan kaynakları yönetimi ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Öğrenci sosyal, akademik ve mesleki bilgileri sentezleme yeteneği elde eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Öğrenci insan kaynakları yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Öğrenci piyasada ki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Öğrenci işçi-İşveren ilişkilerini düzenleyebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Öğrenci örgüt’ün, iş ve toplumsal etik değerlere davranışını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
5.3. Öğrenci ücret ve yan haklar sistemleri ile ilgili konuları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Öğrenci organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için insan kaynaklarının stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6.1. Öğrenci insan kaynakları politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | 10, 16, 9 | A |
6.2. Öğrenci kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
2 | Personel Planlama (İş Analizleri, İş Etüdleri, Görev Tanımları, Yetki ve Sorumluluklar, Organizasyonel Yapı ve Personel İhtiyaç Planlaması) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
3 | Personel Tedariği (Personel Tedarik Süreci ve Kaynakları, Seçme ve Yerleştirme, Mülakat Teknikleri) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
4 | Performans Değerleme Sistemleri (Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360° Performans Değerleme Uygulamaları) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
5 | Eğitim ve Gelişim Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
6 | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
7 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutu | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
8 | Çalışma Psikolojisi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
9 | İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci, Yöntemleri, İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
10 | Ücret Yönetimi Sistemi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
11 | Endüstriyel İlişkiler ve İşletme Çevresinin İnsan Kaynaklarına Etkisi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
12 | Özlük İşleri Yönetimi ve Personel Bordrolama | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
13 | Kalite Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
14 | Personel Koruma Çalışmaları (İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat, İş Kazaları ve Önleme Yolları) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
Kaynak |
Ders Kitabı: 1. Uyargil, Cavide, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi. 9. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayın, 2021. |
Önerilen Kaynaklar: 1. Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2014. 2. Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi. 11. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2019. 3. Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. 4. Barutçugil, İsmet. Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları, 2016. 6. Eren, Erol. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınevi, 2012. 7. Dessler, Gary. Human Resource Management. 16th. Edition, Edinburgh: Pearson Education, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | HVY3124310 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nurten POLAT DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları fonksiyonlarıyla ilgili temel kavram, bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar,Personel Planlama (İş Analizleri, İş Etüdleri, Görev Tanımları, Yetki ve Sorumluluklar, Organizasyonel Yapı ve Personel İhtiyaç Planlaması),Personel Tedariği (Personel Tedarik Süreci ve Kaynakları, Seçme ve Yerleştirme, Mülakat Teknikleri),Performans Değerleme Sistemleri (Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360° Performans Değerleme Uygulamaları),Eğitim ve Gelişim Yönetimi,Kariyer ve Yetenek Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutu,Çalışma Psikolojisi,İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci, Yöntemleri, İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi,Ücret Yönetimi Sistemi,Endüstriyel İlişkiler ve İşletme Çevresinin İnsan Kaynaklarına Etkisi,Özlük İşleri Yönetimi ve Personel Bordrolama,Kalite Yönetimi,Personel Koruma Çalışmaları (İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat, İş Kazaları ve Önleme Yolları); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.2. İnsan kaynakları süreçlerinin işleyişini sorgular. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Öğrenci endüstriyel ilişkilerde ortaya çıkabilecek krizleri değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Öğrenci işçi-işveren arasında doğabilecek krizleri tahmin eder. | 10, 16, 9 | A |
3.2. Öğrenci farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Öğrenci edindiği bilgi ve beceriler ile araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur. | 10, 16, 9 | A |
4.2. Öğrenci uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
4.3. Öğrenci verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | 10, 16, 9 | A |
5.2. Öğrenci çalışan eğitim programını geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
6.3. Öğrenci çalışan performansının yönetilmesi için gerekli sistemleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1. Öğrenci İşletmelerde insan kaynakları yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. İşletmelerdeki insan kaynakları süreçlerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Öğrenci insan kaynakları süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | 10, 16, 9 | A |
2. Öğrenci uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Öğrenci benzer işletme yapılarında karşılaşılan benzer sorunları kıyaslar. | 10, 16, 9 | A |
3. Öğrenci insan kaynakları yönetimi ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Öğrenci sosyal, akademik ve mesleki bilgileri sentezleme yeteneği elde eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Öğrenci insan kaynakları yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Öğrenci piyasada ki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Öğrenci işçi-İşveren ilişkilerini düzenleyebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1. Öğrenci örgüt’ün, iş ve toplumsal etik değerlere davranışını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
5.3. Öğrenci ücret ve yan haklar sistemleri ile ilgili konuları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Öğrenci organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için insan kaynaklarının stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6.1. Öğrenci insan kaynakları politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | 10, 16, 9 | A |
6.2. Öğrenci kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
2 | Personel Planlama (İş Analizleri, İş Etüdleri, Görev Tanımları, Yetki ve Sorumluluklar, Organizasyonel Yapı ve Personel İhtiyaç Planlaması) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
3 | Personel Tedariği (Personel Tedarik Süreci ve Kaynakları, Seçme ve Yerleştirme, Mülakat Teknikleri) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
4 | Performans Değerleme Sistemleri (Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360° Performans Değerleme Uygulamaları) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
5 | Eğitim ve Gelişim Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
6 | Kariyer ve Yetenek Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
7 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutu | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
8 | Çalışma Psikolojisi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
9 | İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci, Yöntemleri, İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
10 | Ücret Yönetimi Sistemi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
11 | Endüstriyel İlişkiler ve İşletme Çevresinin İnsan Kaynaklarına Etkisi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
12 | Özlük İşleri Yönetimi ve Personel Bordrolama | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
13 | Kalite Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
14 | Personel Koruma Çalışmaları (İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat, İş Kazaları ve Önleme Yolları) | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
Kaynak |
Ders Kitabı: 1. Uyargil, Cavide, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi. 9. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayın, 2021. |
Önerilen Kaynaklar: 1. Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2014. 2. Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi. 11. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2019. 3. Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. 4. Barutçugil, İsmet. Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları, 2016. 6. Eren, Erol. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınevi, 2012. 7. Dessler, Gary. Human Resource Management. 16th. Edition, Edinburgh: Pearson Education, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |