Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öǧrencilere psikolojideki temel kavram ve yaklaşımları tanıtmak ve psikolojinin alt alanlarının konusu olan belli başlı psikolojik süreçlerle ilgili temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye giriş,Davranış ve Nörobilimler,Duyum ve Algı,Bilinç,Öğrenme,Düşünme: Bellek, Geri getirme ve Unutma. ,Düşünme: Akıl Yürütme ve Problem Çözme,Motivasyon ve Duygular,Gelişim,Kişilik ve Bireysel Farklılıklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozuklukların Tedavisi,Psikolojik rahatsızlıkların tedavisi,Sosyal Pskoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojideki kavram ve kuramları tanımlayabilecektir. | ||
1.1. Ders içeriğinde izlenecek konular ile ilgili temel psikolojik kavramları açıklar. | ||
1.2 Psikoloji biliminin tanımı, gelişimi, amaçları ve ilgili kavramlarını açıklar. | ||
2. Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenebilecektir. | ||
2.1 Psikoloji biliminin temel kuramlarını tanır ve araştırma yöntemlerini ilgili bulguları ile açıklar | ||
2.2 Psikoloji biliminin farklı uygulama alanlarını tanır ve araştırma yöntemlerini ilgili bulguları ile birlikte açıklar | ||
3. Psikolojideki kuram ve araştırmaların farklı alanlara nasıl uygulanacağı konusunda bilgi sahibi olabilecektir. | ||
3.1 Deneysel, bilişsel ve gelişim psikolojisi kuramlarını ve araştırma yöntemlerini açıklar | ||
3.2 Sosyal, klinik ve endüstri ve örgüt psikolojisi kuramlarını ve araştırma yöntemlerini açıklar | ||
4. İnsan davranışını farklı düzeylerde açıklayabilecektir | ||
4.1 İnsan davranışını biyolojik, fizyolojik, genetik boyutlarıyla açıklar | ||
4.2 İnsan davranışını bireysel, sosyal ve kültürel boyutlarıyla açıklar | ||
5. Psikolojide kullanılan bilimsel dili öğrenebilecektir | ||
5.1 Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir | ||
5.2 Bilişsel farkındalıkları artıran ve bilgi üretim sürecini yönlendiren eleştirel düşünme kavramına ilişkin olumlu tutum ve yetkinlikleri kazandırır | ||
6. Psikolojik araştırmalarda uygulanması gereken etik kuralları öğrenebilecektir | ||
6.1 Etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt eder | ||
6.2 Profesyonel etik ve araştırma etiği anlayışını geliştirir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye giriş | |
2 | Davranış ve Nörobilimler | |
3 | Duyum ve Algı | |
4 | Bilinç | |
5 | Öğrenme | |
6 | Düşünme: Bellek, Geri getirme ve Unutma. | |
7 | Düşünme: Akıl Yürütme ve Problem Çözme | |
8 | Motivasyon ve Duygular | |
9 | Gelişim | |
10 | Kişilik ve Bireysel Farklılıklar | |
11 | Psikolojik Bozukluklar | |
12 | Psikolojik Bozuklukların Tedavisi | |
13 | Psikolojik rahatsızlıkların tedavisi | |
14 | Sosyal Pskoloji |
Kaynak |
Feldman, R.S. (2010). Psycholoy and your life (International Eds). New York, NY: McGraw-Hill. |
http://www.brainfacts.org/about-neuroscience/brain-facts-book/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | ||||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 7 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 7 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öǧrencilere psikolojideki temel kavram ve yaklaşımları tanıtmak ve psikolojinin alt alanlarının konusu olan belli başlı psikolojik süreçlerle ilgili temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye giriş,Davranış ve Nörobilimler,Duyum ve Algı,Bilinç,Öğrenme,Düşünme: Bellek, Geri getirme ve Unutma. ,Düşünme: Akıl Yürütme ve Problem Çözme,Motivasyon ve Duygular,Gelişim,Kişilik ve Bireysel Farklılıklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozuklukların Tedavisi,Psikolojik rahatsızlıkların tedavisi,Sosyal Pskoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojideki kavram ve kuramları tanımlayabilecektir. | ||
1.1. Ders içeriğinde izlenecek konular ile ilgili temel psikolojik kavramları açıklar. | ||
1.2 Psikoloji biliminin tanımı, gelişimi, amaçları ve ilgili kavramlarını açıklar. | ||
2. Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenebilecektir. | ||
2.1 Psikoloji biliminin temel kuramlarını tanır ve araştırma yöntemlerini ilgili bulguları ile açıklar | ||
2.2 Psikoloji biliminin farklı uygulama alanlarını tanır ve araştırma yöntemlerini ilgili bulguları ile birlikte açıklar | ||
3. Psikolojideki kuram ve araştırmaların farklı alanlara nasıl uygulanacağı konusunda bilgi sahibi olabilecektir. | ||
3.1 Deneysel, bilişsel ve gelişim psikolojisi kuramlarını ve araştırma yöntemlerini açıklar | ||
3.2 Sosyal, klinik ve endüstri ve örgüt psikolojisi kuramlarını ve araştırma yöntemlerini açıklar | ||
4. İnsan davranışını farklı düzeylerde açıklayabilecektir | ||
4.1 İnsan davranışını biyolojik, fizyolojik, genetik boyutlarıyla açıklar | ||
4.2 İnsan davranışını bireysel, sosyal ve kültürel boyutlarıyla açıklar | ||
5. Psikolojide kullanılan bilimsel dili öğrenebilecektir | ||
5.1 Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirir | ||
5.2 Bilişsel farkındalıkları artıran ve bilgi üretim sürecini yönlendiren eleştirel düşünme kavramına ilişkin olumlu tutum ve yetkinlikleri kazandırır | ||
6. Psikolojik araştırmalarda uygulanması gereken etik kuralları öğrenebilecektir | ||
6.1 Etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt eder | ||
6.2 Profesyonel etik ve araştırma etiği anlayışını geliştirir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye giriş | |
2 | Davranış ve Nörobilimler | |
3 | Duyum ve Algı | |
4 | Bilinç | |
5 | Öğrenme | |
6 | Düşünme: Bellek, Geri getirme ve Unutma. | |
7 | Düşünme: Akıl Yürütme ve Problem Çözme | |
8 | Motivasyon ve Duygular | |
9 | Gelişim | |
10 | Kişilik ve Bireysel Farklılıklar | |
11 | Psikolojik Bozukluklar | |
12 | Psikolojik Bozuklukların Tedavisi | |
13 | Psikolojik rahatsızlıkların tedavisi | |
14 | Sosyal Pskoloji |
Kaynak |
Feldman, R.S. (2010). Psycholoy and your life (International Eds). New York, NY: McGraw-Hill. |
http://www.brainfacts.org/about-neuroscience/brain-facts-book/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | ||||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |