Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | BAN3234510 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir | 13, 5, 6, 9 | A, F |
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
3. Disiplinin genel olarak anlaşılmasına katkıda bulunan çeşitli teori ve modelleri eleştirel olarak değerlendirebilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
3.1. Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörleri ilgili teorik çerçevelerde tartışacaktır. | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
3.2. Karar verme sürecindeki etik konuları bireysel ve kurumsal perspektiften değerlendirir. | 10, 16, 5, 6 | A, E |
4. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir | 14, 16, 5, 6 | E |
4.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler. | 14, 16, 5, 6 | E |
4.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar. | 14, 16, 5, 6 | E |
5. Örgüt araştırmaları için tasarıma uygun veri toplayabilecektir. | 14, 16, 5, 6 | E |
5.1. Sayısal veri toplar. | 5 | F, H |
5.2. Nitel veri toplar | 5 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler | |
2 | İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi | |
3 | İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | İş Yerinde Duygular ve Değerler | |
5 | Karar Verme ve Sınırlılıkları | |
6 | Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları | |
7 | Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme | |
8 | İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı | |
9 | Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları | |
10 | İş Hayatında Güç ve Politika | |
11 | Çatışma Çözümü ve Müzakere | |
12 | Örgüt Kültürü | |
13 | Örgütsel Değişim | |
14 | Proje Sunumları | |
Kaynak |
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, and Michael J. Wesson, "Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace", McGraw-Hill Education, 2019
|
Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar. | X | | | | |
2 | Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır. | | | | | |
4 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | X | | | |
5 | Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | | X | | | |
8 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | X | | |
9 | Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular. | | | | | X |
10 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar. | | | X | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır. | | | | X | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | BAN3234510 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine GÜNDOĞMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve aynı zamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıkları,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları,İş Hayatında Güç ve Politika,Çatışma Çözümü ve Müzakere ,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
1.1 Örgütsel Davranışı ile psikoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.2 Örgütsel Davranış'ı sosyoloji ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.3 Örgütsel Davranışı İktisat ile karşılaştırır | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
1.4 Örgütsel Davranışı Ergonomi ile karşılaştırır. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir | 13, 5, 6, 9 | A, F |
2.1 Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz eder. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
2.2 Örgüt içerisine birimler arası etkileşimleri çözümleyebilecek ve geliştirme önerileri geliştirir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A |
3. Disiplinin genel olarak anlaşılmasına katkıda bulunan çeşitli teori ve modelleri eleştirel olarak değerlendirebilecektir. | 13, 14, 5, 6, 9 | A, E |
3.1. Bireysel, grupsal ve örgütsel faktörleri ilgili teorik çerçevelerde tartışacaktır. | 10, 16, 5, 6, 9 | A, E |
3.2. Karar verme sürecindeki etik konuları bireysel ve kurumsal perspektiften değerlendirir. | 10, 16, 5, 6 | A, E |
4. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir | 14, 16, 5, 6 | E |
4.1 Bağımsız ve bağımlı değişkenleri belirler. | 14, 16, 5, 6 | E |
4.2 Nedensellik ilişkisine yönelik araştırma tasarlar. | 14, 16, 5, 6 | E |
5. Örgüt araştırmaları için tasarıma uygun veri toplayabilecektir. | 14, 16, 5, 6 | E |
5.1. Sayısal veri toplar. | 5 | F, H |
5.2. Nitel veri toplar | 5 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler | |
2 | İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi | |
3 | İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | İş Yerinde Duygular ve Değerler | |
5 | Karar Verme ve Sınırlılıkları | |
6 | Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları | |
7 | Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme | |
8 | İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı | |
9 | Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları | |
10 | İş Hayatında Güç ve Politika | |
11 | Çatışma Çözümü ve Müzakere | |
12 | Örgüt Kültürü | |
13 | Örgütsel Değişim | |
14 | Proje Sunumları | |
Kaynak |
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Jason A. Colquitt, Jeffery A. LePine, and Michael J. Wesson, "Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace", McGraw-Hill Education, 2019
|
Organizational Behavior: A Practical, Problem-Solving Approach, 3rd edition by Angelo Kinicki (2021) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar. | X | | | | |
2 | Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | | | | | |
3 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır. | | | | | |
4 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | | X | | | |
5 | Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | | | | X | |
6 | Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | X | | | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | | X | | | |
8 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | X | | |
9 | Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular. | | | | | X |
10 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar. | | | X | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır. | | | | X | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:58