Banka ve sigorta şirketlerinde müşteri ilişkileri yönetimini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Finans sektöründe müşteri ilişkilerine giriş,Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri kavramı,Müşteri öğrenme kavramı ve eğrisi,Müşteri memnuniyeti yönetimi,Müşteri ilişkileri yönetimi,Müşteri ilişkileri yönetiminin ekonomik analizi ve değeri,Müşteri ilişkileri yönetimi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki,Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama stratejilerinde kullanımı,Müşteri ilişkilerinde enformasyon tekniklerinin yeri ve önemi,Müşteri ilişkilerinde bilişim teknolojisinin yeri,Elektronik bankacılık ve müşteri ilişkileri,Elektronik Sigortacılık ve müşteri ilişkileri,Müşteri karlılığı göstergeleri ve matrisi,Müşteri sadakat programları ve sürdürme teknikleri; konularını içermektedir.
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
X
2
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
4
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
8
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
10
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
11
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
12
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
15
15
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BANKA VE SİGORTACILIKTA MÜŞT. İLİŞ. YÖNETİMİ
BAN3256420
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Pazartesi 11:00-11:45
Pazartesi 12:00-12:45
Pazartesi 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hasan DİNÇER
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hasan DİNÇER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Banka ve sigorta şirketlerinde müşteri ilişkileri yönetimini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Finans sektöründe müşteri ilişkilerine giriş,Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri kavramı,Müşteri öğrenme kavramı ve eğrisi,Müşteri memnuniyeti yönetimi,Müşteri ilişkileri yönetimi,Müşteri ilişkileri yönetiminin ekonomik analizi ve değeri,Müşteri ilişkileri yönetimi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki,Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama stratejilerinde kullanımı,Müşteri ilişkilerinde enformasyon tekniklerinin yeri ve önemi,Müşteri ilişkilerinde bilişim teknolojisinin yeri,Elektronik bankacılık ve müşteri ilişkileri,Elektronik Sigortacılık ve müşteri ilişkileri,Müşteri karlılığı göstergeleri ve matrisi,Müşteri sadakat programları ve sürdürme teknikleri; konularını içermektedir.
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
X
2
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
4
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
8
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
10
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
11
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
12
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.