Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİKOLOJİDE İLERİ OKUMALAR | PSY4215543 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Jacques Lacan'ın teorik ve klinik çalışmalarının daha derinlemesine anlaşılmasını sağlayacaktır. Ders üç bölüme ayrılacaktır: İlk bölümde bazı temel kavramlar ele alınacak, ikinci bölümde bu kavramların sanatla ilişkisi incelenecek ve son olarak bu kavramların bilimle ilişkisi tartışılacaktır. . İlk bölümde Lacan'ın jouissance, öznenin oluşumu, ayna aşaması, cinsellik gibi teorik kavramlarına bakacağız; İkinci bölümde Lacancı kavramlara, sanata ve psikanalitik yaklaşıma odaklanacağız; Bu bağlamda Lacancı öğretide ayrıca bilinçdışı, gerçeklik, dil ve arzuyu da inceleyeceğiz. Son olarak bu kavramları bilimin, özellikle nörobilim perspektifinden inceleyeceğiz. Bu amaçla afektif nörobilim ve nöropsikanaliz çalışmalarını ele alacağız. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Lacancı Özne,Lacanian Subject,Lacancı Özne,Cinsiyetlenme,Ayna Evresi,Arzu ve Jouissance,Lacan, Sanat ve Edebiyat,Hamlet,James Joyce, Edgar Allen Poe,Lacan ve Bilim,Afektif Nörobilim ve Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci şunları yapabilmelidir: 1. Freudcu ve Lacancı teorinin derinlemesine anlaşıldığını gösterin; 2. Sanat ve psikanaliz üzerine seçilmiş yazıları tartışabilecektir; 3. Bilim ve psikanaliz arasındaki ilişkiyi eleştirebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Lacancı Özne | Fink, B 7 |
3 | Lacanian Subject | Fink, B 8 |
4 | Lacancı Özne | Fink, B8 |
5 | Cinsiyetlenme | Jacques Lacan. Fallusun Anlamı. Ecrits p. 575-585 2. |
6 | Ayna Evresi | Lacan, J. The Mirror Stage as Formative of the I Function as Revealed in Psychoanalytic Experience. Ecrit |
7 | Arzu ve Jouissance | Nestor Braunstein. Desire and jouissance in the teachings of Lacan. (The Cambridge Companion to Lacan) |
8 | Lacan, Sanat ve Edebiyat | |
9 | Hamlet | Jacques Lacan “Desire and the Interpretation of Desire in Hamlet” in Literature and Psychoanalysis: The Question of Reading: Otherwise (S. Felman, ed., Johns Hopkins UP, 1982). |
10 | James Joyce, Edgar Allen Poe | |
11 | Lacan ve Bilim | Bruce Fink. Lacanian Subject. B 10. |
12 | Afektif Nörobilim ve Nöropsikanaliz | Mark Solms. Feeling Brain. Bölüm 1 |
13 | Nöropsikanaliz | |
14 | Nöropsikanaliz |
Kaynak |
Bruce Fink, The Lacanian Subject. Jacques Lacan, Ecrits. Mark Solms. Feeling Brain |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 42 | 42 | 1764 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1814 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1814/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİKOLOJİDE İLERİ OKUMALAR | PSY4215543 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Jacques Lacan'ın teorik ve klinik çalışmalarının daha derinlemesine anlaşılmasını sağlayacaktır. Ders üç bölüme ayrılacaktır: İlk bölümde bazı temel kavramlar ele alınacak, ikinci bölümde bu kavramların sanatla ilişkisi incelenecek ve son olarak bu kavramların bilimle ilişkisi tartışılacaktır. . İlk bölümde Lacan'ın jouissance, öznenin oluşumu, ayna aşaması, cinsellik gibi teorik kavramlarına bakacağız; İkinci bölümde Lacancı kavramlara, sanata ve psikanalitik yaklaşıma odaklanacağız; Bu bağlamda Lacancı öğretide ayrıca bilinçdışı, gerçeklik, dil ve arzuyu da inceleyeceğiz. Son olarak bu kavramları bilimin, özellikle nörobilim perspektifinden inceleyeceğiz. Bu amaçla afektif nörobilim ve nöropsikanaliz çalışmalarını ele alacağız. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Lacancı Özne,Lacanian Subject,Lacancı Özne,Cinsiyetlenme,Ayna Evresi,Arzu ve Jouissance,Lacan, Sanat ve Edebiyat,Hamlet,James Joyce, Edgar Allen Poe,Lacan ve Bilim,Afektif Nörobilim ve Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci şunları yapabilmelidir: 1. Freudcu ve Lacancı teorinin derinlemesine anlaşıldığını gösterin; 2. Sanat ve psikanaliz üzerine seçilmiş yazıları tartışabilecektir; 3. Bilim ve psikanaliz arasındaki ilişkiyi eleştirebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Lacancı Özne | Fink, B 7 |
3 | Lacanian Subject | Fink, B 8 |
4 | Lacancı Özne | Fink, B8 |
5 | Cinsiyetlenme | Jacques Lacan. Fallusun Anlamı. Ecrits p. 575-585 2. |
6 | Ayna Evresi | Lacan, J. The Mirror Stage as Formative of the I Function as Revealed in Psychoanalytic Experience. Ecrit |
7 | Arzu ve Jouissance | Nestor Braunstein. Desire and jouissance in the teachings of Lacan. (The Cambridge Companion to Lacan) |
8 | Lacan, Sanat ve Edebiyat | |
9 | Hamlet | Jacques Lacan “Desire and the Interpretation of Desire in Hamlet” in Literature and Psychoanalysis: The Question of Reading: Otherwise (S. Felman, ed., Johns Hopkins UP, 1982). |
10 | James Joyce, Edgar Allen Poe | |
11 | Lacan ve Bilim | Bruce Fink. Lacanian Subject. B 10. |
12 | Afektif Nörobilim ve Nöropsikanaliz | Mark Solms. Feeling Brain. Bölüm 1 |
13 | Nöropsikanaliz | |
14 | Nöropsikanaliz |
Kaynak |
Bruce Fink, The Lacanian Subject. Jacques Lacan, Ecrits. Mark Solms. Feeling Brain |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |