Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK PSİKOLOJİDE İLERİ OKUMALARPSY4215543Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Jacques Lacan'ın teorik ve klinik çalışmalarının daha derinlemesine anlaşılmasını sağlayacaktır. Ders üç bölüme ayrılacaktır: İlk bölümde bazı temel kavramlar ele alınacak, ikinci bölümde bu kavramların sanatla ilişkisi incelenecek ve son olarak bu kavramların bilimle ilişkisi tartışılacaktır. . İlk bölümde Lacan'ın jouissance, öznenin oluşumu, ayna aşaması, cinsellik gibi teorik kavramlarına bakacağız; İkinci bölümde Lacancı kavramlara, sanata ve psikanalitik yaklaşıma odaklanacağız; Bu bağlamda Lacancı öğretide ayrıca bilinçdışı, gerçeklik, dil ve arzuyu da inceleyeceğiz. Son olarak bu kavramları bilimin, özellikle nörobilim perspektifinden inceleyeceğiz. Bu amaçla afektif nörobilim ve nöropsikanaliz çalışmalarını ele alacağız.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Lacancı Özne,Lacanian Subject,Lacancı Özne,Cinsiyetlenme,Ayna Evresi,Arzu ve Jouissance,Lacan, Sanat ve Edebiyat,Hamlet,James Joyce, Edgar Allen Poe,Lacan ve Bilim,Afektif Nörobilim ve Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci şunları yapabilmelidir: 1. Freudcu ve Lacancı teorinin derinlemesine anlaşıldığını gösterin; 2. Sanat ve psikanaliz üzerine seçilmiş yazıları tartışabilecektir; 3. Bilim ve psikanaliz arasındaki ilişkiyi eleştirebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Lacancı ÖzneFink, B 7
3Lacanian SubjectFink, B 8
4Lacancı ÖzneFink, B8
5CinsiyetlenmeJacques Lacan. Fallusun Anlamı. Ecrits p. 575-585 2.
6Ayna EvresiLacan, J. The Mirror Stage as Formative of the I Function as Revealed in Psychoanalytic Experience. Ecrit
7Arzu ve JouissanceNestor Braunstein. Desire and jouissance in the teachings of Lacan. (The Cambridge Companion to Lacan)
8Lacan, Sanat ve Edebiyat
9HamletJacques Lacan “Desire and the Interpretation of Desire in Hamlet” in Literature and Psychoanalysis: The Question of Reading: Otherwise (S. Felman, ed., Johns Hopkins UP, 1982).
10James Joyce, Edgar Allen Poe
11Lacan ve BilimBruce Fink. Lacanian Subject. B 10.
12Afektif Nörobilim ve NöropsikanalizMark Solms. Feeling Brain. Bölüm 1
13Nöropsikanaliz
14Nöropsikanaliz
Kaynak
Bruce Fink, The Lacanian Subject. Jacques Lacan, Ecrits. Mark Solms. Feeling Brain

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati42421764
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5525
Genel Sınav ve Hazırlığı5525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1814
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1814/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK PSİKOLOJİDE İLERİ OKUMALARPSY4215543Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Jacques Lacan'ın teorik ve klinik çalışmalarının daha derinlemesine anlaşılmasını sağlayacaktır. Ders üç bölüme ayrılacaktır: İlk bölümde bazı temel kavramlar ele alınacak, ikinci bölümde bu kavramların sanatla ilişkisi incelenecek ve son olarak bu kavramların bilimle ilişkisi tartışılacaktır. . İlk bölümde Lacan'ın jouissance, öznenin oluşumu, ayna aşaması, cinsellik gibi teorik kavramlarına bakacağız; İkinci bölümde Lacancı kavramlara, sanata ve psikanalitik yaklaşıma odaklanacağız; Bu bağlamda Lacancı öğretide ayrıca bilinçdışı, gerçeklik, dil ve arzuyu da inceleyeceğiz. Son olarak bu kavramları bilimin, özellikle nörobilim perspektifinden inceleyeceğiz. Bu amaçla afektif nörobilim ve nöropsikanaliz çalışmalarını ele alacağız.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Lacancı Özne,Lacanian Subject,Lacancı Özne,Cinsiyetlenme,Ayna Evresi,Arzu ve Jouissance,Lacan, Sanat ve Edebiyat,Hamlet,James Joyce, Edgar Allen Poe,Lacan ve Bilim,Afektif Nörobilim ve Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz,Nöropsikanaliz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci şunları yapabilmelidir: 1. Freudcu ve Lacancı teorinin derinlemesine anlaşıldığını gösterin; 2. Sanat ve psikanaliz üzerine seçilmiş yazıları tartışabilecektir; 3. Bilim ve psikanaliz arasındaki ilişkiyi eleştirebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Lacancı ÖzneFink, B 7
3Lacanian SubjectFink, B 8
4Lacancı ÖzneFink, B8
5CinsiyetlenmeJacques Lacan. Fallusun Anlamı. Ecrits p. 575-585 2.
6Ayna EvresiLacan, J. The Mirror Stage as Formative of the I Function as Revealed in Psychoanalytic Experience. Ecrit
7Arzu ve JouissanceNestor Braunstein. Desire and jouissance in the teachings of Lacan. (The Cambridge Companion to Lacan)
8Lacan, Sanat ve Edebiyat
9HamletJacques Lacan “Desire and the Interpretation of Desire in Hamlet” in Literature and Psychoanalysis: The Question of Reading: Otherwise (S. Felman, ed., Johns Hopkins UP, 1982).
10James Joyce, Edgar Allen Poe
11Lacan ve BilimBruce Fink. Lacanian Subject. B 10.
12Afektif Nörobilim ve NöropsikanalizMark Solms. Feeling Brain. Bölüm 1
13Nöropsikanaliz
14Nöropsikanaliz
Kaynak
Bruce Fink, The Lacanian Subject. Jacques Lacan, Ecrits. Mark Solms. Feeling Brain

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50