Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ ARAŞTIRMALARINDA BİLİŞİMSEL ARAÇLARPSY3215538Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ, Öğr.Gör. İlayda VELİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sıklıkla kullanılmaya başlanan R programlama dilini kullanarak veri yüklemek, veri düzenlemek, veri görselleştirmek, temel istatistiksel analizleri (regresyon, ANOVA, t-test, korelasyon, vb.) yürütebilmek; R Studio panellerini tanımak, genel terminolojiye hakim olmak, veri türlerini ayırt edebilmek, komut yazmak gibi eylemleri uygulamalı şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji ,Veri Türleri ve Komut Yazma,Veri Görselleştirme-1,Veri Görselleştirme-2,Veri Düzenleme -1,Veri Düzenleme -2,Veri Yükleme ve tidy Paketi,Temel İstatistiksel Ölçümler,Basit Regresyon,Çoklu Regresyon,T-test ve Korelasyon,ANOVA; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.R Studio panellerini tanıyabilir ve genel terminolojiye hakim olabilir. 1, 4A
2.Veri türlerini sıralayabilir ve komut yazabilir.1, 4A
3.Sıklıkla kullanılan R fonksiyonlarını ve kütüphanelerini kullanabilir.1, 4A
4.Veri görselleştirebilir ve görselleri kişiselleştirebilir.1, 4A, C
5.Dışsal veriyi R’a yükleyebilir ve veriyi düzenleyebilir. 1, 4A, C
6.Basit istatistiksel analizleri R kullanarak yapabilir1, 4A, C
7. Students can conduct an entire research process solely using R.1, 16A, D
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji B1.1
2Veri Türleri ve Komut YazmaB2.7
3Veri Görselleştirme-1B1.2
4Veri Görselleştirme-2B1.2
5Veri Düzenleme -1B1.3
6Veri Düzenleme -2B1.3
7Veri Yükleme ve tidy PaketiB1.4
8Temel İstatistiksel ÖlçümlerB2.14
9Basit RegresyonB1.5
10Çoklu RegresyonB1.6
11T-test ve KorelasyonB1.14
12ANOVAB1.14
Kaynak
https://moderndive.com/index.html https://www.geeksforgeeks.org/r-tutorial/?ref=lbp

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ ARAŞTIRMALARINDA BİLİŞİMSEL ARAÇLARPSY3215538Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ, Öğr.Gör. İlayda VELİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sıklıkla kullanılmaya başlanan R programlama dilini kullanarak veri yüklemek, veri düzenlemek, veri görselleştirmek, temel istatistiksel analizleri (regresyon, ANOVA, t-test, korelasyon, vb.) yürütebilmek; R Studio panellerini tanımak, genel terminolojiye hakim olmak, veri türlerini ayırt edebilmek, komut yazmak gibi eylemleri uygulamalı şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji ,Veri Türleri ve Komut Yazma,Veri Görselleştirme-1,Veri Görselleştirme-2,Veri Düzenleme -1,Veri Düzenleme -2,Veri Yükleme ve tidy Paketi,Temel İstatistiksel Ölçümler,Basit Regresyon,Çoklu Regresyon,T-test ve Korelasyon,ANOVA; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.R Studio panellerini tanıyabilir ve genel terminolojiye hakim olabilir. 1, 4A
2.Veri türlerini sıralayabilir ve komut yazabilir.1, 4A
3.Sıklıkla kullanılan R fonksiyonlarını ve kütüphanelerini kullanabilir.1, 4A
4.Veri görselleştirebilir ve görselleri kişiselleştirebilir.1, 4A, C
5.Dışsal veriyi R’a yükleyebilir ve veriyi düzenleyebilir. 1, 4A, C
6.Basit istatistiksel analizleri R kullanarak yapabilir1, 4A, C
7. Students can conduct an entire research process solely using R.1, 16A, D
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji B1.1
2Veri Türleri ve Komut YazmaB2.7
3Veri Görselleştirme-1B1.2
4Veri Görselleştirme-2B1.2
5Veri Düzenleme -1B1.3
6Veri Düzenleme -2B1.3
7Veri Yükleme ve tidy PaketiB1.4
8Temel İstatistiksel ÖlçümlerB2.14
9Basit RegresyonB1.5
10Çoklu RegresyonB1.6
11T-test ve KorelasyonB1.14
12ANOVAB1.14
Kaynak
https://moderndive.com/index.html https://www.geeksforgeeks.org/r-tutorial/?ref=lbp

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50