Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI GELİŞİM PSİK. GÜNCEL KONULAR | PSY3215537 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ, Öğr.Gör. Evren KARABULUT DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin spesifik konuları sunmak ve tartışmaktır. Tematik ders, belirtilen çocukluk dönemlerinin sosyo-duygusal gelişimi ile ilgili spesifik konuları tartışmaktadır. Genel olarak ders, öğrencilerin sosyal yaşamın farklı alanlarından belirli vakaları ve durumları anlamak ve ele almak için gelişimsel psikoloji bilgisini nasıl kullanabileceklerini ele almaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Bebeklik döneminde gelişimsel konular,Bebeklik döneminde gelişimsel konular,Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular,Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular,Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular,Ergenlik döneminde gelişimsel konular,Ergenlik döneminde gelişimsel konular,Film izleme ve analiz; 'Boyhood',Film izleme ve analiz; 'Boyhood',Film izleme ve analiz; 'Boyhood'; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 2, 21, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bebeklik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
3 | Bebeklik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
4 | Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
5 | Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
6 | Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilece |
7 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
8 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
9 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
10 | Ergenlik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
11 | Ergenlik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
12 | Film izleme ve analiz; 'Boyhood' | |
13 | Film izleme ve analiz; 'Boyhood' | |
14 | Film izleme ve analiz; 'Boyhood' |
Kaynak |
Derste işlenecek konularla ilgili okunacak makaleler öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI GELİŞİM PSİK. GÜNCEL KONULAR | PSY3215537 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ, Öğr.Gör. Evren KARABULUT DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk ve ergenlik dönemlerine ilişkin spesifik konuları sunmak ve tartışmaktır. Tematik ders, belirtilen çocukluk dönemlerinin sosyo-duygusal gelişimi ile ilgili spesifik konuları tartışmaktadır. Genel olarak ders, öğrencilerin sosyal yaşamın farklı alanlarından belirli vakaları ve durumları anlamak ve ele almak için gelişimsel psikoloji bilgisini nasıl kullanabileceklerini ele almaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Bebeklik döneminde gelişimsel konular,Bebeklik döneminde gelişimsel konular,Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular,Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular,Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular,Ergenlik döneminde gelişimsel konular,Ergenlik döneminde gelişimsel konular,Film izleme ve analiz; 'Boyhood',Film izleme ve analiz; 'Boyhood',Film izleme ve analiz; 'Boyhood'; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 2, 21, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C | |
10, 2, 3, 8 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bebeklik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
3 | Bebeklik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
4 | Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
5 | Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
6 | Erken çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilece |
7 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
8 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
9 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
10 | Ergenlik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
11 | Ergenlik döneminde gelişimsel konular | Makale tavsiye edilecek |
12 | Film izleme ve analiz; 'Boyhood' | |
13 | Film izleme ve analiz; 'Boyhood' | |
14 | Film izleme ve analiz; 'Boyhood' |
Kaynak |
Derste işlenecek konularla ilgili okunacak makaleler öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |