Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROPSİKOLOJİYE GİRİŞPSY4110624Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tuba AKTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tuba AKTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin ana amacı, Beyin-Davranış İlişkilerini anlamaya dayanmaktadır: beyin anatomisi, nöral süreçler ve davranış arasındaki karmaşık bağlantıları kavramak ve beynin hangi bölümlerinin ne için uzmanlaştığını ve tüm bu farklı bölümlerin nasıl birbirine bağlı olduğunu ve etkileşimde bulunduğunu temel düzeyde öğrenmektir. Bu ders, bilişsel işlevleri tanıtmayı ve bunların beyinde nasıl lokalize olduğuna, nasıl hasarlanabildiğine ve nasıl değerlendirilebileceğine dair içgörüler sunmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, akışı, amacı ve kurallarının açıklanması,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Tarihsel bakış ,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Beyni araştırma yöntemleri ,Beynin temel organizasyonu I,Beynin temel organizasyonu II,Beynin temel organizasyonu III,Ara sınav için için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu ,Oksipital loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları,Pariyetal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları,Temporal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları,Frontal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları
,Kortikal ağlar ve diskonneksiyon sendromları,Nöropsikolojik değerlendirme ,Final sınavı için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Öğrenci nöropsikolojinin temel kavram ve terimlerini edinir. 13, 16, 9A, E
- Öğrenci nöropiskoloji alanının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi edinir. 13, 16, 9A, E
- Öğrenci beyin yarımküreleri ve çeşitli bölgeleri ile bilişsel işlemler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur.13, 16, 9A, E
- Öğrenci nöropsikiyatrik hastalıklar ve nöropsikoloji bağlantısını kurar, nöropsikolojideki son akımlar ve gelişmeler konusunda bilgilenir.13, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, akışı, amacı ve kurallarının açıklanması
2Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Tarihsel bakış Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 1. The Development of Neuropsychology
3Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Beyni araştırma yöntemleri Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 7. Imaging the Brain’s Activity
4Beynin temel organizasyonu IKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 3. Nervous System Organization
5Beynin temel organizasyonu IIKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 4. The Structure and Electrical Activity of Neurons
6Beynin temel organizasyonu IIIKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 5. Communication Between Neurons
7Ara sınav için için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu
8Oksipital loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozukluklarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 13. The Occipital Lobes and Networks
9Pariyetal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozukluklarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 14. The Parietal Lobes and Networks
10Temporal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozukluklarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 15. The Temporal Lobes and Networks
11Frontal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları
Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 16. The Frontal Lobes and Networks
12Kortikal ağlar ve diskonneksiyon sendromlarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 17. Cortical Networks and Disconnection Syndromes
13Nöropsikolojik değerlendirme Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 18. Neuropsychological Assessment
14Final sınavı için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu
Kaynak
--- Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2021). Fundamentals of human neuropsychology. Worth Publishers. --- Hayes, N. (2018). Your Brain and You: A Simple Guide to Neuropsychology. Hachette UK.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROPSİKOLOJİYE GİRİŞPSY4110624Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Tuba AKTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tuba AKTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin ana amacı, Beyin-Davranış İlişkilerini anlamaya dayanmaktadır: beyin anatomisi, nöral süreçler ve davranış arasındaki karmaşık bağlantıları kavramak ve beynin hangi bölümlerinin ne için uzmanlaştığını ve tüm bu farklı bölümlerin nasıl birbirine bağlı olduğunu ve etkileşimde bulunduğunu temel düzeyde öğrenmektir. Bu ders, bilişsel işlevleri tanıtmayı ve bunların beyinde nasıl lokalize olduğuna, nasıl hasarlanabildiğine ve nasıl değerlendirilebileceğine dair içgörüler sunmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, akışı, amacı ve kurallarının açıklanması,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Tarihsel bakış ,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Beyni araştırma yöntemleri ,Beynin temel organizasyonu I,Beynin temel organizasyonu II,Beynin temel organizasyonu III,Ara sınav için için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu ,Oksipital loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları,Pariyetal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları,Temporal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları,Frontal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları
,Kortikal ağlar ve diskonneksiyon sendromları,Nöropsikolojik değerlendirme ,Final sınavı için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Öğrenci nöropsikolojinin temel kavram ve terimlerini edinir. 13, 16, 9A, E
- Öğrenci nöropiskoloji alanının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi edinir. 13, 16, 9A, E
- Öğrenci beyin yarımküreleri ve çeşitli bölgeleri ile bilişsel işlemler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur.13, 16, 9A, E
- Öğrenci nöropsikiyatrik hastalıklar ve nöropsikoloji bağlantısını kurar, nöropsikolojideki son akımlar ve gelişmeler konusunda bilgilenir.13, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, akışı, amacı ve kurallarının açıklanması
2Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Tarihsel bakış Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 1. The Development of Neuropsychology
3Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Gelişimi: Beyni araştırma yöntemleri Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 7. Imaging the Brain’s Activity
4Beynin temel organizasyonu IKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 3. Nervous System Organization
5Beynin temel organizasyonu IIKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 4. The Structure and Electrical Activity of Neurons
6Beynin temel organizasyonu IIIKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 5. Communication Between Neurons
7Ara sınav için için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu
8Oksipital loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozukluklarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 13. The Occipital Lobes and Networks
9Pariyetal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozukluklarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 14. The Parietal Lobes and Networks
10Temporal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozukluklarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 15. The Temporal Lobes and Networks
11Frontal loblar, ilişkili olduğu ağlar ve bozuklukları
Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 16. The Frontal Lobes and Networks
12Kortikal ağlar ve diskonneksiyon sendromlarıKolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 17. Cortical Networks and Disconnection Syndromes
13Nöropsikolojik değerlendirme Kolb, B., & Whishaw, I. Q. Fundamentals of human neuropsychology – Ch 18. Neuropsychological Assessment
14Final sınavı için gözden geçirme, özet ve soru-cevap oturumu
Kaynak
--- Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2021). Fundamentals of human neuropsychology. Worth Publishers. --- Hayes, N. (2018). Your Brain and You: A Simple Guide to Neuropsychology. Hachette UK.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50