Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİK. SEÇME KONULAR | PSY4112113 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | On dört haftayı kapsayan bu ders, Jacques Lacan'ın teorik ve klinik çalışmalarına bir giriştir. İlk olarak Freud ve Lacan'ın bazı çok temel teorik kavramları incelenecek, ardından, semptomun tedavinin başında ve sonunda oynadığı rol irdelenecektir. Lacan'ın histeri, obsesyon, perversiyon ve psikoz olarak tanımladığı dört temel klinik yapı ele alınacak ve her yapıyı açıklamak için klinik örnekler kullanılacaktır. Son olarak Lacancı Nöropsikanaliz üzerine tartışılacaktır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel Lacancı kavramlarla tanışmasını sağlamaktır. Bu kavramları, okumaların derslerde tartışılması ile anlaşılması sağlanacaktır. Aynı zamanda bu kavramların nevroz, perversiyon ve psikozun tedavisinde nasıl ilişkilendirileceğinin öğrenilmesi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Giriş,Genel Giriş: Lacanyen Psikanaliz,Lacan'In Çalışmalarına Giriş,Ayna Evresi,Sembolik,Gerçek, Zevk ve Nesne a,Lacanyen Klinik: Semptom,Lacanyen Klinik: Psikoz, Nevroz, Perversiyon,Lacanyen Klinik: Histeri ve Obsesyon,Lacanyen Klinik: Perversiyon ve Psikoz,Lacanyen Klinik: Ego ideali, İdeal Ego,Analistin Arzusu,Öznelerarasılık,Lacan ve Nöropsikanaliz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel Lacancı kavramlarla tanışmasını sağlamaktır. Bu kavramları, okumaların derslerde tartışılması ile anlaşılması sağlanacaktır. Aynı zamanda bu kavramların nevroz, perversiyon ve psikozun tedavisinde nasıl ilişkilendirileceğinin öğrenilmesi amaçlamaktadır. | 10, 13, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Genel Giriş: Lacanyen Psikanaliz | |
3 | Lacan'In Çalışmalarına Giriş | |
4 | Ayna Evresi | |
5 | Sembolik | |
6 | Gerçek, Zevk ve Nesne a | |
7 | Lacanyen Klinik: Semptom | |
8 | Lacanyen Klinik: Psikoz, Nevroz, Perversiyon | |
9 | Lacanyen Klinik: Histeri ve Obsesyon | |
10 | Lacanyen Klinik: Perversiyon ve Psikoz | |
11 | Lacanyen Klinik: Ego ideali, İdeal Ego | |
12 | Analistin Arzusu | |
13 | Öznelerarasılık | |
14 | Lacan ve Nöropsikanaliz |
Kaynak |
After Lacan: Clinical practice and the subject of the unconscious. Albany, N Y: State University of New York), Fink, B. (2000). A Clinical Introduction to Lacan, Harward Uni. Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİK. SEÇME KONULAR | PSY4112113 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | On dört haftayı kapsayan bu ders, Jacques Lacan'ın teorik ve klinik çalışmalarına bir giriştir. İlk olarak Freud ve Lacan'ın bazı çok temel teorik kavramları incelenecek, ardından, semptomun tedavinin başında ve sonunda oynadığı rol irdelenecektir. Lacan'ın histeri, obsesyon, perversiyon ve psikoz olarak tanımladığı dört temel klinik yapı ele alınacak ve her yapıyı açıklamak için klinik örnekler kullanılacaktır. Son olarak Lacancı Nöropsikanaliz üzerine tartışılacaktır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel Lacancı kavramlarla tanışmasını sağlamaktır. Bu kavramları, okumaların derslerde tartışılması ile anlaşılması sağlanacaktır. Aynı zamanda bu kavramların nevroz, perversiyon ve psikozun tedavisinde nasıl ilişkilendirileceğinin öğrenilmesi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Giriş,Genel Giriş: Lacanyen Psikanaliz,Lacan'In Çalışmalarına Giriş,Ayna Evresi,Sembolik,Gerçek, Zevk ve Nesne a,Lacanyen Klinik: Semptom,Lacanyen Klinik: Psikoz, Nevroz, Perversiyon,Lacanyen Klinik: Histeri ve Obsesyon,Lacanyen Klinik: Perversiyon ve Psikoz,Lacanyen Klinik: Ego ideali, İdeal Ego,Analistin Arzusu,Öznelerarasılık,Lacan ve Nöropsikanaliz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel Lacancı kavramlarla tanışmasını sağlamaktır. Bu kavramları, okumaların derslerde tartışılması ile anlaşılması sağlanacaktır. Aynı zamanda bu kavramların nevroz, perversiyon ve psikozun tedavisinde nasıl ilişkilendirileceğinin öğrenilmesi amaçlamaktadır. | 10, 13, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Genel Giriş: Lacanyen Psikanaliz | |
3 | Lacan'In Çalışmalarına Giriş | |
4 | Ayna Evresi | |
5 | Sembolik | |
6 | Gerçek, Zevk ve Nesne a | |
7 | Lacanyen Klinik: Semptom | |
8 | Lacanyen Klinik: Psikoz, Nevroz, Perversiyon | |
9 | Lacanyen Klinik: Histeri ve Obsesyon | |
10 | Lacanyen Klinik: Perversiyon ve Psikoz | |
11 | Lacanyen Klinik: Ego ideali, İdeal Ego | |
12 | Analistin Arzusu | |
13 | Öznelerarasılık | |
14 | Lacan ve Nöropsikanaliz |
Kaynak |
After Lacan: Clinical practice and the subject of the unconscious. Albany, N Y: State University of New York), Fink, B. (2000). A Clinical Introduction to Lacan, Harward Uni. Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |