Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2+0 2 2
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Kenan BODUR
Dersi Verenler Öğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriği Bu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim ,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları ,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri ,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi ,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki ,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık ,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları ,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması ,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları ,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri ,TBMM'nin Kuruluşu ,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. 19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarır. 1, 2, 3 A
2. 19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarır. 1, 2, 3 A
3. 19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti'nde modernleşme çabalarını tartışır. 1, 2, 3 A
4. Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirir. 1, 2, 3 A
5. Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeler. 1, 2, 3 A
6. II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgular. 1, 2, 3 A
7. Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışır. 1, 2, 3 A
8. Zararlı cemiyetleri irdeler. 1, 2, 3 A
9. Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışır. 1, 2, 3 A
10. Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlar. 1, 2, 3 A
11. TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışır. 1, 2, 3 A
12. Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlar. 1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3 Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4 II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5 II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6 Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7 Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8 Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9 Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10 Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11 Türkiye'nin Stratejik Konuları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12 Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13 TBMM'nin Kuruluşu Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14 Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilecektir.
-Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. -Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için CEFR'ye göre C2 düzeyinde İngilizce bilir.
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 7 2 14
Rehberli Problem Çözme 1 14 14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 8 8
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu