Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ İÇİN İSTATİSTİK II 3+0 3 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi Verenler ALİ PEKCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin en temel amacı istatistiğin temel işlevlerini ve bu işlevler doğrultusunda bu alanda yer alan istatistiksel testleri kavramasını sağlamak ve bu sayede öğrencinin çeşitli araştırma desenlerinde hangi istatistik tekniklerinin nasıl kullanılacağı ile ilgili altyapısını sağlamlaştırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Hiptez Testine Giriş,Parametrik Testlere Giriş: Tek örneklemeli ortalama testi (t-testi),İki örneklemli ortalama testleri: Bağımsız örneklemlerde oratalamaların farkı (t) testi,İki örneklemli ortalama testleri: Bağımlı örneklemlerde oratalamaların farkı (t) testi,Varyans Analizine Giriş (ANOVA),Tekrarlayan Ölçümlerde Varyans Analizi (ANOVA),Tekrarlayan Ölçümlerde Varyans Analizi (ANOVA),Çok faktörlü ANOVA,Çok faktörlü ANOVA,Korelasyon,Regresyona Giriş,Regresyona Giriş,Ki-kare testi,Doğru İstatistiksel Testi Seçmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Hipotez testinin sosyal bilimlerde kullanımı ile ilgili kritik düşünebilir. 2. Farklı hipotezleri test etmek için doğru istatistiksel testi seçebilir. 3. SPSS kullanarak data analizi yapabilir. 4. Çıkarsamalı istatistik ile ilgili matematiksel altyapıyı anlayabilir. 5. İstatistiksel testlerin sonucuna göre doğru çıkarımı yapabilir. 6. APA stilini kullanarak istatistik bulgularını özetleyebilir. 1, 12, 14, 4 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Hiptez Testine Giriş Bölüm 8
2 Parametrik Testlere Giriş: Tek örneklemeli ortalama testi (t-testi) Bölüm 9
3 İki örneklemli ortalama testleri: Bağımsız örneklemlerde oratalamaların farkı (t) testi Bölüm 10
4 İki örneklemli ortalama testleri: Bağımlı örneklemlerde oratalamaların farkı (t) testi Bölüm 11
5 Varyans Analizine Giriş (ANOVA) Bölüm 12
6 Tekrarlayan Ölçümlerde Varyans Analizi (ANOVA) Bölüm 13
7 Tekrarlayan Ölçümlerde Varyans Analizi (ANOVA) Bölüm 13
8 Çok faktörlü ANOVA Bölüm 14
9 Çok faktörlü ANOVA Bölüm 14
10 Korelasyon Bölüm 15
11 Regresyona Giriş Bölüm 16
12 Regresyona Giriş Bölüm 16
13 Ki-kare testi Bölüm 17
14 Doğru İstatistiksel Testi Seçmek Bölüm 19
Kaynaklar
Gravetter, F. J., Wallnau, L. B. (2012). Statistics fort he Behavioral Sciences.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için CEFR'ye göre C2 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 14 4 56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 7 7
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 25 25
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu