Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI VE YAYINCILIK | YMİ4114915 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; yeni medyanın doğasını ve özelliklerini kavraması, sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşu,Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkiler,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı ,Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar ,Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleri,Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitale,Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileri,Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılık,Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni medyanın nitelikleri ve sosyal medyanın özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sosyal medya platformlarının niteliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sosyal medyada içerik üretimi stratejilerini ve dikkat edilecek hususları aktarır. | 16, 5, 9 | A, F |
Gelenekselden dijitale yayıncılığın dönüşüm sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sosyal medya platformları için kurumsal içerikler hazırlayabilir. | 10, 5, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşu | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
2 | Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkiler | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
3 | Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
4 | Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
5 | Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleri | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
6 | Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitale | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
7 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileri | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
8 | Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılık | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
9 | Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
10 | Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
11 | Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
12 | Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
13 | Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
14 | Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
Kaynak |
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Shiv Singh- Stephanie Diamo- Sosyal Medya Pazarlaması Christian Fuchs- Sosyal Medyaya Eleşirel Bir Giriş Oğuzhan Saruhan- Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Ders Makaleleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 1 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI VE YAYINCILIK | YMİ4114915 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; yeni medyanın doğasını ve özelliklerini kavraması, sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşu,Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkiler,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı ,Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar ,Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleri,Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitale,Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileri,Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılık,Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları,Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni medyanın nitelikleri ve sosyal medyanın özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sosyal medya platformlarının niteliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sosyal medyada içerik üretimi stratejilerini ve dikkat edilecek hususları aktarır. | 16, 5, 9 | A, F |
Gelenekselden dijitale yayıncılığın dönüşüm sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sosyal medya platformları için kurumsal içerikler hazırlayabilir. | 10, 5, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri- Sosyal Medyanı Doğuşu | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
2 | Sosyal Medya İletişimi: Stratejiler, Yenilikler ve Etkiler | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
3 | Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
4 | Kuşaklar ve Dijital Kuşaklar | İlgili ders notu/dokümanın okunması |
5 | Dijital Hikaye Anlatımı- Dijital Hikaye Üretiminde Bir Strateji Olarak Marke Arketipleri | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
6 | Yayıncılığın Dönüşümü: TV Yayıncılığından Dijitale | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
7 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi Stratejileri | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
8 | Erken Dönem Dijital Yayınlar: Bloglar, Dijital Kitaplar-Sosyal Medya ve Yayıncılık | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
9 | Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi: Influencer Marketing; İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
10 | Sosyal Medya Çağında Yayıncılık: Whatsapp İhbar Hatları; Youtube Haberciliği- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
11 | Dijital Yayıncılık ve Dijital Seyir Platformları: Netflix, Amazon, Gain- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
12 | Yapay Zekâ ve Yayıncılık Uygulamaları- İçerik Üretimi ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
13 | Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Örnek Projeler ve Öğrenci Sunumları | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
14 | Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme | İlgili ders notu/dokümanın okuması |
Kaynak |
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Shiv Singh- Stephanie Diamo- Sosyal Medya Pazarlaması Christian Fuchs- Sosyal Medyaya Eleşirel Bir Giriş Oğuzhan Saruhan- Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Ders Makaleleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |