Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA STÜDYOSU I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dijital teknolojilerin gelişmesi ve yaygınlaşması sonucunda efektif tasarım ürünleri tasarlayabilmek için teknik ve estetik olarak bilgi ve beceri oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital medya nedir?,Tasarımı değiştiren fikirler ve fikirleri görselleştirmek,Dijital kamera nedir?,Dijital fotoğrafın temelleri,Dijital videonun temelleri,Basit ve güncel video kurgu araçlarına giriş,Ses kayıt teknolojilerine giriş,İçerik üretiminde güncel ve popüler konular,Dijital medya stüdyosunda ışık,Video için ışık,Proje geliştirme,Dijital medya sunumu.,İçerik üretiminde bütçelendirme,Dijital medya stüdyosu pratikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital tasarım ürünleri tasarlar. | 5, 9 | A, F, H |
Vektör ve piksel tabanlı görsel oluşturur | 5, 9 | A, F, H |
Dijital video üretir. | 5, 9 | A, F, H |
Güncel dijital medya teknolojilerine hakim olunur. | 5, 9 | A, F, H |
Dijital ses ve görüntü kaydının teknik yeterliliğini edinir. | 5, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital medya nedir? | Dijital ve analog farkına dair gündelik hayat teknolojilerinden bir örnek bulunmalıdır. |
2 | Tasarımı değiştiren fikirler ve fikirleri görselleştirmek | Tasarım alanında çığır açan endüstriyel ürünlerden bir örnek bulunmalıdır. |
3 | Dijital kamera nedir? | Telefon ile çekilmiş fotoğrafların favorileri derlenmelidir. |
4 | Dijital fotoğrafın temelleri | Sıkıştırma metodları hakkında internet taraması yapılmalıdır |
5 | Dijital videonun temelleri | Flipbook çizilir. |
6 | Basit ve güncel video kurgu araçlarına giriş | Cep telefonu için tasarlanmış video kurgu uygulamaları hakkında internet araştırması yapılır. |
7 | Ses kayıt teknolojilerine giriş | Podcast uygulamaları hakkında internet araştırması. |
8 | İçerik üretiminde güncel ve popüler konular | İçerik tasarımı araçları hakkında internet araştırması |
9 | Dijital medya stüdyosunda ışık | Kendin yap ışık çözümleri hakkında internet araştırması |
10 | Video için ışık | Sinematografik açıdan başarılı internet videoları derlenir. |
11 | Proje geliştirme | Proje tasarımı hakkında fikir üretilmesi |
12 | Dijital medya sunumu. | Güncel içerikler üzerine internet araştırması |
13 | İçerik üretiminde bütçelendirme | Projelerin bütçelendirmesi için ön araştırma yapılır |
14 | Dijital medya stüdyosu pratikleri | Stüdyonun teknik kontrolü |
Kaynak |
1. [No Film School](https://nofilmschool.com/) 2. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/learn) 3. [Film Riot](https://www.youtube.com/user/filmriot) 4. [PremiumBeat Blog](https://www.premiumbeat.com/blog/) 5. [RocketStock Blog](https://www.rocketstock.com/blog/) 6. [Red Giant Universe Learning](https://www.redgiant.com/universe/learn) 7. [Video Copilot](https://www.videocopilot.net/) 8. [Wistia Learning Center](https://wistia.com/learn) 9. [YouTube Creators](https://www.youtube.com/creators/) 10. [Cinecom.net](https://www.cinecom.net/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA STÜDYOSU I | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dijital teknolojilerin gelişmesi ve yaygınlaşması sonucunda efektif tasarım ürünleri tasarlayabilmek için teknik ve estetik olarak bilgi ve beceri oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital medya nedir?,Tasarımı değiştiren fikirler ve fikirleri görselleştirmek,Dijital kamera nedir?,Dijital fotoğrafın temelleri,Dijital videonun temelleri,Basit ve güncel video kurgu araçlarına giriş,Ses kayıt teknolojilerine giriş,İçerik üretiminde güncel ve popüler konular,Dijital medya stüdyosunda ışık,Video için ışık,Proje geliştirme,Dijital medya sunumu.,İçerik üretiminde bütçelendirme,Dijital medya stüdyosu pratikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital tasarım ürünleri tasarlar. | 5, 9 | A, F, H |
Vektör ve piksel tabanlı görsel oluşturur | 5, 9 | A, F, H |
Dijital video üretir. | 5, 9 | A, F, H |
Güncel dijital medya teknolojilerine hakim olunur. | 5, 9 | A, F, H |
Dijital ses ve görüntü kaydının teknik yeterliliğini edinir. | 5, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital medya nedir? | Dijital ve analog farkına dair gündelik hayat teknolojilerinden bir örnek bulunmalıdır. |
2 | Tasarımı değiştiren fikirler ve fikirleri görselleştirmek | Tasarım alanında çığır açan endüstriyel ürünlerden bir örnek bulunmalıdır. |
3 | Dijital kamera nedir? | Telefon ile çekilmiş fotoğrafların favorileri derlenmelidir. |
4 | Dijital fotoğrafın temelleri | Sıkıştırma metodları hakkında internet taraması yapılmalıdır |
5 | Dijital videonun temelleri | Flipbook çizilir. |
6 | Basit ve güncel video kurgu araçlarına giriş | Cep telefonu için tasarlanmış video kurgu uygulamaları hakkında internet araştırması yapılır. |
7 | Ses kayıt teknolojilerine giriş | Podcast uygulamaları hakkında internet araştırması. |
8 | İçerik üretiminde güncel ve popüler konular | İçerik tasarımı araçları hakkında internet araştırması |
9 | Dijital medya stüdyosunda ışık | Kendin yap ışık çözümleri hakkında internet araştırması |
10 | Video için ışık | Sinematografik açıdan başarılı internet videoları derlenir. |
11 | Proje geliştirme | Proje tasarımı hakkında fikir üretilmesi |
12 | Dijital medya sunumu. | Güncel içerikler üzerine internet araştırması |
13 | İçerik üretiminde bütçelendirme | Projelerin bütçelendirmesi için ön araştırma yapılır |
14 | Dijital medya stüdyosu pratikleri | Stüdyonun teknik kontrolü |
Kaynak |
1. [No Film School](https://nofilmschool.com/) 2. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/learn) 3. [Film Riot](https://www.youtube.com/user/filmriot) 4. [PremiumBeat Blog](https://www.premiumbeat.com/blog/) 5. [RocketStock Blog](https://www.rocketstock.com/blog/) 6. [Red Giant Universe Learning](https://www.redgiant.com/universe/learn) 7. [Video Copilot](https://www.videocopilot.net/) 8. [Wistia Learning Center](https://wistia.com/learn) 9. [YouTube Creators](https://www.youtube.com/creators/) 10. [Cinecom.net](https://www.cinecom.net/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |