Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Medya ve Görsel Sanatlar Lisans Programı, öğrencilerine; gelişen görsel sanatlar ve bilişim teknolojileri çerçevesinde yerel ve global ölçekte tüm boyutlarıyla toplumsal iletişim biçimlerinin incelenmesi, araştırılması ve analitik bir şekilde yapılandırılmasına yönelik kuramsal ve bilimsel donanımlar yanında uygulama becerileri sunmayı amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TS 2 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS1138170 MEDYA VE GÖRSEL SANATLARA GİRİŞ Türkçe 3 6
MGS1138090 SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 3 5
MGS1138080 İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 3 6
MGS1140430 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI Türkçe 3 5
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
İNG1111600 İNGİLİZCE I İngilizce 3 4
ATA1110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS1238190 TEMEL SANAT EĞİTİMİ Türkçe 3 6
MGS1238210 SOSYOLOJİYE GİRİŞ Türkçe 3 5
MGS1238220 MEDYA TARİHİ Türkçe 3 6
MGS1238120 İLETİŞİM HUKUKU Türkçe 3 5
İNG1211700 İNGİLİZCE II İngilizce 3 4
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
ATA1210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS2150430 İLETİŞİM KURAMLARI Türkçe 3 5
MGS2150660 GRAFİK TASARIM I Türkçe 1+2 5
MGS2173880 SANAT TARİHİ Türkçe 3 5
MGS2110533 TEMEL KURGU Türkçe 1+2 5
MGS2110534 SAYFA TASARIMI Türkçe 1+2 5
MGS2152290 KURUMSAL KİMLİK TASARIMI Türkçe 1+2 5
MGS2152280 İLLÜSTRASYONA GİRİŞ Türkçe 1+2 5
MGS2152270 GÖSTERGEBİLİM Türkçe 3 5
MGS2152320 MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR Türkçe 3 5
MGS2173890 YARATICI ÇİZİM TEKNİKLERİ Türkçe 1+2 5
MGS2152240 SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK Türkçe 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS2250690 GRAFİK TASARIMI II Türkçe 1+2 5
MGS2250710 TİPOGRAFİ Türkçe 1+2 5
MGS2252420 SANAT KURAMLARI Türkçe 3 5
MGS2250480 EKONOMİYE GİRİŞ Türkçe 3 5
MGS2252390 REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5
MGS2272610 İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ Türkçe 3 5
MGS2211623 YARATICI REKLAMCILIK Türkçe 2+1 5
MGS2211628 METİN YAZARLIĞI Türkçe 2+1 5
MGS2252350 MEDYA ANALİZİ VE SÖYLEM Türkçe 3 5
MGS2252430 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Türkçe 3 5
MGS2252370 MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ Türkçe 3 5
MGS2211618 HABER UYGULAMALARI Türkçe 2+1 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS3173930 MASAÜSTÜ YAYINCILIK Türkçe 1+2 5
MGS3173940 MARKA VE İMAJ TASARIMI Türkçe 1+2 5
MGS3173950 2D ANİMASYON Türkçe 1+2 5
MGS3174030 AMBALAJ TASARIMI Türkçe 1+2 5
MGS3173990 RENK VE HARMONİ Türkçe 3 5
MGS3173960 TÜRK SİNEMASI Türkçe 3 5
MGS3110453 KURGU UYGULAMALARI I Türkçe 1+2 5
MGS3152480 GÖRSEL KÜLTÜR Türkçe 3 5
MGS3172720 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ Türkçe 3 5
MGS3174010 GELENEKSEL TÜRK SANATLARI Türkçe 3 5
MGS3174040 SANAT FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5
MGS3174020 ÇAĞDAŞ SANAT Türkçe 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS3274110 3D ANİMASYON Türkçe 1+2 5
MGS3274050 GÖRSEL SANATLARDA KONSEPT GELİŞTİRME Türkçe 1+2 4
MGS3250860 WEB TASARIMI Türkçe 1+2 6
MGS3274120 DÜNYA SİNEMASI Türkçe 3 5
MGS3274160 KISA FİLM YAPIMI Türkçe 1+2 5
MGS3274140 JENERİK UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
MGS3273180 KURGU UYGULAMALARI II Türkçe 1+2 5
MGS3274150 SANAT ELEŞTİRİSİ Türkçe 3 5
MGS3274170 ÜRÜN FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5
MGS3273250 MESLEKİ UYGULAMA Türkçe 5
MGS3275020 REKLAM FİLMİ YAPIMI Türkçe 1+2 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS4150440 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 3 5
MGS4110538 3D MODELLEME Türkçe 1+2 5
MGS4110542 İLERİ DÜZEY FOTOĞRAFÇILIK Türkçe 1+2 5
MGS4110462 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM Türkçe 3 5
MGS4110543 SANAT VE TASARIM Türkçe 2+1 5
MGS4110497 SİNEMA SANATI Türkçe 1+2 5
MGS4179450 BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5
MGS4110955 EDİTÖRYAL FOTOĞRAFÇILIK Türkçe 1+2 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
MGS4210549 GİRİŞİMCİLİK/MGS UYGULAMALARI Türkçe 2+1 5
MGS4210467 İNOVASYON VE İLETİŞİM Türkçe 3 5
MGS4210551 SANAT YÖNETİMİ Türkçe 1+2 5
MGS4210552 İLERİ DÜZEY ANİMASYON Türkçe 1+2 5
MGS4210554 GÖRSEL EFEKT TEKNİKLERİ Türkçe 1+2 5
MGS4210555 MEDYA VE PRODÜKSİYON Türkçe 1+2 5
MGS4210556 İLERİ DÜZEY 3D MODELLEME Türkçe 1+2 5
MGS4210557 KREATİF MEDYA VE ANALİZ Türkçe 1+2 5
MGS4210558 DİJİTAL OYUN TASARIMI Türkçe 1+2 5
MGS4210559 MODA FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Kurumların ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar ve görsel tasarım projesi ortaya koyar.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.

Öğrenme Yetkinliği

Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.

Alana Özgü Yetkinlik

Bir kurumun görsel tasarım sürecini yönetebilir.
Medya ve görsel sanatlar alanında nitelikli ve özgün çalışmalar ortaya koyar.

İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
3D MODELLEME 4534443440054
AMBALAJ TASARIMI 2322443444555
ÇAĞDAŞ SANAT 4455344545545
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI 5555545435555
GÖRSEL SANATLARDA KONSEPT GELİŞTİRME 5555545443555
GRAFİK TASARIM I 0050000040035
GRAFİK TASARIMI II 0050000040035
HABER UYGULAMALARI 5544554555455
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 1111111000000
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ 2113412524521
İLETİŞİM HUKUKU 2342322421522
İLETİŞİM KURAMLARI 4344454434555
İLLÜSTRASYONA GİRİŞ 5454435345555
JENERİK UYGULAMALARI 4553455445445
KURGU UYGULAMALARI II 2323423442433
KURUMSAL KİMLİK TASARIMI 4454545343555
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ 3004555545505
MASAÜSTÜ YAYINCILIK 4454443352455
MEDYA VE GÖRSEL SANATLARA GİRİŞ 5545455454545
REKLAM FİLMİ YAPIMI 4444544455555
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI 0052203030044
RENK VE HARMONİ 5544455454545
SANAT ELEŞTİRİSİ 5545455544545
SANAT FOTOĞRAFÇILIĞI 4444444444444
SANAT KURAMLARI 5525455343555
SANAT TARİHİ 5435545333545
SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK 5545445445545
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ 0000002000100
SOSYOLOJİYE GİRİŞ 1102533404200
TEMEL SANAT EĞİTİMİ 5555555555555
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 0055535554500
ÜRÜN FOTOĞRAFÇILIĞI 4455445455555
İlişkili ders sayısı / 66/70104102115113119108120110116103123114128
İlişki ağırlığı3333434443444

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu