Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | Bu ders Siyaset Bilimi disiplinine bir giriştir. Derste, alanın temel konuları, problemleri, fikir, kavram, aktör ve kurumları işlenmekte ve siyasetin doğasını anlamak için bir ısınma yapılmaktadır. Öğrencilerin, siyasetin toplumsal, ekonomik ve siyasi hayattaki rolünü ve siyaset biliminin toplumu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl açıkladığını öğrenmeleri beklenmektedir. Ayrıca, çalıştıkları alanda siyaset biliminin kavram, kurum, fikir, model ve teorilerini karşılaştırmalı bir şekilde analizlerine uygulamaları öngörülmektedir. |
Dersin Amacı | Bu ders siyasal iletişimi medya ve siyaset ekseninde ele almaktadır. Derste ayrıca, medyanın kamuoyu oluşturmadaki gücü ve bunun politik alana etkisi irdelenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal İletişim,Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları,Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma,Siyasal Medya,Politikada İkna ve Beden Dili,Siyasal Pazarlama,Siyasal Kültür,Ara Sınav,Siyasal Halkla İlişkiler,Siyasal Reklam,Siyasal Kampanyalar,Siyasal İletişimde Yeni Trendler,Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler siyasal medyayı ve etkilerini anlayabilirler.Dünyadaki siyaset, medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi anlayabilir | 16, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal İletişim | |
2 | Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları | |
3 | Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma | |
4 | Siyasal Medya | |
5 | Politikada İkna ve Beden Dili | |
6 | Siyasal Pazarlama | |
7 | Siyasal Kültür | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal Halkla İlişkiler | |
10 | Siyasal Reklam | |
11 | Siyasal Kampanyalar | |
12 | Siyasal İletişimde Yeni Trendler | |
13 | Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Kaid, L. (2004). Handbook of Political Communication Research, Lawrence Eribaum Associates Publishers. McNair, B. (2011). An Introduction of Political Communication, 5th edition, Routledge Taylor&Francis Group. |
Brooke Gladstone and Josh Neufeld.. The Influencing Machine: Brooke Gladstone on the Media, Norton and Company, 2011. Linda Polman, The Crisis Caravan. What’s Wrong with Humanitarian Aid? Metropolitan, 2010. Drew Westen, The Political Brain: The Role of Emotion in Deciding the Fate of the Nation. Public Affairs, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | Bu ders Siyaset Bilimi disiplinine bir giriştir. Derste, alanın temel konuları, problemleri, fikir, kavram, aktör ve kurumları işlenmekte ve siyasetin doğasını anlamak için bir ısınma yapılmaktadır. Öğrencilerin, siyasetin toplumsal, ekonomik ve siyasi hayattaki rolünü ve siyaset biliminin toplumu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl açıkladığını öğrenmeleri beklenmektedir. Ayrıca, çalıştıkları alanda siyaset biliminin kavram, kurum, fikir, model ve teorilerini karşılaştırmalı bir şekilde analizlerine uygulamaları öngörülmektedir. |
Dersin Amacı | Bu ders siyasal iletişimi medya ve siyaset ekseninde ele almaktadır. Derste ayrıca, medyanın kamuoyu oluşturmadaki gücü ve bunun politik alana etkisi irdelenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal İletişim,Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları,Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma,Siyasal Medya,Politikada İkna ve Beden Dili,Siyasal Pazarlama,Siyasal Kültür,Ara Sınav,Siyasal Halkla İlişkiler,Siyasal Reklam,Siyasal Kampanyalar,Siyasal İletişimde Yeni Trendler,Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler siyasal medyayı ve etkilerini anlayabilirler.Dünyadaki siyaset, medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi anlayabilir | 16, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal İletişim | |
2 | Siyasal İletişim Teorileri ve Yaklaşımları | |
3 | Siyasal Katılım ve Siyasal Toplumsallaşma | |
4 | Siyasal Medya | |
5 | Politikada İkna ve Beden Dili | |
6 | Siyasal Pazarlama | |
7 | Siyasal Kültür | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal Halkla İlişkiler | |
10 | Siyasal Reklam | |
11 | Siyasal Kampanyalar | |
12 | Siyasal İletişimde Yeni Trendler | |
13 | Siyasal Liderlik ve Sosyal Medya | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Kaid, L. (2004). Handbook of Political Communication Research, Lawrence Eribaum Associates Publishers. McNair, B. (2011). An Introduction of Political Communication, 5th edition, Routledge Taylor&Francis Group. |
Brooke Gladstone and Josh Neufeld.. The Influencing Machine: Brooke Gladstone on the Media, Norton and Company, 2011. Linda Polman, The Crisis Caravan. What’s Wrong with Humanitarian Aid? Metropolitan, 2010. Drew Westen, The Political Brain: The Role of Emotion in Deciding the Fate of the Nation. Public Affairs, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |