Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler modellerinin stratejik olarak kullanılması konusunda ayrıntılı bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 21.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne Giriş,Strateji ve Taktik,Stratejik İletişimde Etki Düzeyleri,PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme I,PR Kampanyalarında Hedef Belirleme II,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma Oturumu,Kriz & Sorun İletişimi,Hedef, Strateji ve Taktik,Stratejik İletişim Planlaması I ,Stratejik İletişim Planlaması II ,Stratejik Plan Değerlendirmesi I,Stratejik Plan Değerlendirmesi II,Grup Kampanya Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla İlişkiler model ve stratejilerini açıklayabilir | 10, 6, 9 | |
Stratejik iletişim süreçleri tasarlayabilir | 9 | |
Halkla İlişkiler modellerinin işlevlerini tanımlayabilir | 16, 9 | E |
Stratejik Halkla ilişkiler kampanyası planlayabilir | 8 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 21.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Strateji ve Taktik | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Stratejik İletişimde Etki Düzeyleri | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme I | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
5 | PR Kampanyalarında Hedef Belirleme II | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
6 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma Oturumu | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
8 | Kriz & Sorun İletişimi | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
9 | Hedef, Strateji ve Taktik | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
10 | Stratejik İletişim Planlaması I | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
11 | Stratejik İletişim Planlaması II | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
12 | Stratejik Plan Değerlendirmesi I | Grup çalışmalarına katılınmalıdır. |
13 | Stratejik Plan Değerlendirmesi II | Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Grup Kampanya Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Theaker A. ( 2018) The Public Relations Strategic Toolkit.New York: Routledge. Ders Notları: Çınarlı, İ. (2009). Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi. Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? (7 ed.). İstanbul: Beta Yayınevi. |
Baines P. (2011) Public Relations Contemporary Issues and Techniques.New York: Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 25 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 25 | 25 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler modellerinin stratejik olarak kullanılması konusunda ayrıntılı bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 21.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne Giriş,Strateji ve Taktik,Stratejik İletişimde Etki Düzeyleri,PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme I,PR Kampanyalarında Hedef Belirleme II,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma Oturumu,Kriz & Sorun İletişimi,Hedef, Strateji ve Taktik,Stratejik İletişim Planlaması I ,Stratejik İletişim Planlaması II ,Stratejik Plan Değerlendirmesi I,Stratejik Plan Değerlendirmesi II,Grup Kampanya Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Halkla İlişkiler model ve stratejilerini açıklayabilir | 10, 6, 9 | |
Stratejik iletişim süreçleri tasarlayabilir | 9 | |
Halkla İlişkiler modellerinin işlevlerini tanımlayabilir | 16, 9 | E |
Stratejik Halkla ilişkiler kampanyası planlayabilir | 8 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 21.yy'da Halkla İlişkiler: Stratejik İletişim Yönetimi'ne Giriş | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Strateji ve Taktik | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Stratejik İletişimde Etki Düzeyleri | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | PR Kampanyalarında Amaç ve Hedef Belirleme I | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
5 | PR Kampanyalarında Hedef Belirleme II | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
6 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
7 | Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi & Tartışma Oturumu | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
8 | Kriz & Sorun İletişimi | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
9 | Hedef, Strateji ve Taktik | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
10 | Stratejik İletişim Planlaması I | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
11 | Stratejik İletişim Planlaması II | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
12 | Stratejik Plan Değerlendirmesi I | Grup çalışmalarına katılınmalıdır. |
13 | Stratejik Plan Değerlendirmesi II | Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Grup Kampanya Sunumları | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Theaker A. ( 2018) The Public Relations Strategic Toolkit.New York: Routledge. Ders Notları: Çınarlı, İ. (2009). Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınevi. Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? (7 ed.). İstanbul: Beta Yayınevi. |
Baines P. (2011) Public Relations Contemporary Issues and Techniques.New York: Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |