Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DIŞ HABERCİLİKGZT4214888Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim, medyan içerikleri, medya mesajları ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; “Dünya haberciliği” ya da “dış habercilik” kavramları,Egemenlik, siyasi rejim, savaş, göç, afet vb. alanlardaki enformasyon akışı,Türk basınının dış politika konusundaki genel yaklaşımı,medya araştırmaları, medya sosyolojisi, ve eleştirel medya teorileri kavramları,Türk basınında dış politika haberciliği,Türkiye’deki gazetecilik ve habercilik,Film Gösterimi (The Post) ,ABD ve Avrupa Haber Kaynak ve Kanalları,Rus ve Çin Haber ve kanalları,Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc ,Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel ,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times,TRT'nin dış habercilik uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
dış habercilik ve dünya haberciliği kavramlarını tanır13, 9A, E
uluslararası haber kaynaklarını araştırır13, 9A, E
Dış haberin siyasi, ekonomik ve toplumsal sebep ve etkilerini analiz eder13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1“Dünya haberciliği” ya da “dış habercilik” kavramları
2Egemenlik, siyasi rejim, savaş, göç, afet vb. alanlardaki enformasyon akışı
3Türk basınının dış politika konusundaki genel yaklaşımı
4medya araştırmaları, medya sosyolojisi, ve eleştirel medya teorileri kavramları
5Türk basınında dış politika haberciliği
6Türkiye’deki gazetecilik ve habercilik
7Film Gösterimi (The Post)
8ABD ve Avrupa Haber Kaynak ve Kanalları
9Rus ve Çin Haber ve kanalları
10Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc
11Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa
12Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel
13Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times
14TRT'nin dış habercilik uygulamaları
Kaynak
Ders notları ve makaleler
Ders Notları, Sunum Ve Anlatım Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DIŞ HABERCİLİKGZT4214888Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim, medyan içerikleri, medya mesajları ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; “Dünya haberciliği” ya da “dış habercilik” kavramları,Egemenlik, siyasi rejim, savaş, göç, afet vb. alanlardaki enformasyon akışı,Türk basınının dış politika konusundaki genel yaklaşımı,medya araştırmaları, medya sosyolojisi, ve eleştirel medya teorileri kavramları,Türk basınında dış politika haberciliği,Türkiye’deki gazetecilik ve habercilik,Film Gösterimi (The Post) ,ABD ve Avrupa Haber Kaynak ve Kanalları,Rus ve Çin Haber ve kanalları,Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc ,Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel ,Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times,TRT'nin dış habercilik uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
dış habercilik ve dünya haberciliği kavramlarını tanır13, 9A, E
uluslararası haber kaynaklarını araştırır13, 9A, E
Dış haberin siyasi, ekonomik ve toplumsal sebep ve etkilerini analiz eder13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1“Dünya haberciliği” ya da “dış habercilik” kavramları
2Egemenlik, siyasi rejim, savaş, göç, afet vb. alanlardaki enformasyon akışı
3Türk basınının dış politika konusundaki genel yaklaşımı
4medya araştırmaları, medya sosyolojisi, ve eleştirel medya teorileri kavramları
5Türk basınında dış politika haberciliği
6Türkiye’deki gazetecilik ve habercilik
7Film Gösterimi (The Post)
8ABD ve Avrupa Haber Kaynak ve Kanalları
9Rus ve Çin Haber ve kanalları
10Alman Ve İngiliz Uluslarası Medya Markaları Dw Ve Bbc
11Uluslarası Medyaya Yön Veren Haber Ajansları Reuters Afp, Ap, Dpa
12Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği Dergiler Tıme, Neewsweek, The Economıst, Spıegel
13Yazılı Uluslarası Medya Kuruluşlarının Etkinliği: Gazeteler The New York Tımes, Wall Street Journal, Guardıan, Le Monde, Financial times
14TRT'nin dış habercilik uygulamaları
Kaynak
Ders notları ve makaleler
Ders Notları, Sunum Ve Anlatım Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları, 2001. Armand Mattelart, Bilgi Toplumunun Tarihi, İletişim Yayınları, 2004. Armand Mattelart, Michele Mattelart, İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları, 2016. Armand Mattelart, Beyin İğfal Şebekesi: Uluslararası Reklamcılık, Ayrıntı Yayınları, 1995. Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00