Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | GZT2114881 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. Vize ve Final Sınavları öncesinde 2 defa olmak üzere yapılan öğrenci sunumları 10 üzerinden değerlendirilerek ara sınav ve genel sınav puanına eklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. ,İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi ,Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici https://www.youtube.com/watch?v=dOzScv_45Vs ,Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 ,Görsel analizi ,Sunum ,Sunum,Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi ,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet ,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın ,Anket nasıl yazılır? ,Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık ,Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı ,Final sınavına hazırlık ,uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki İngilizce seçmeli dersini alan öğrenci alanı ile ilgili İngilizce metinleri (sözlük yardımı ile) çözümler. | 14, 19, 3, 5, 6, 9 | A, G |
Güncel konularda kendini başarılı bir şekilde ifade eder. | 11, 16, 9 | A, D |
Bir metne nasıl yaklaşılacağını, onu nasıl özetleyeceğini ortaya koyar. | 16, 6, 9 | A, E |
Meseki İngilizceyle projeler ortaya koyar. | 10, 9 | A, D, E, F, H |
Bilimsel metinleri İngilizce yazar. | 2 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. | Programın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir |
2 | İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi | https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Outcomes : student’s book / Dellar, Hugh,2011 Basic English grammar / Betty Schrampfer, 2005 |
3 | Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici https://www.youtube.com/watch?v=dOzScv_45Vs | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
4 | Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 | https://www.youtube.com/watch?v=dOzScv_45Vs The power of visual storytelling : how to use visuals, videos, and social media to market your brand / 2014 |
5 | Görsel analizi | College oral communication /Chan, Marsha, 2006 |
6 | Sunum | 7. haftasında sunulacak bir sanat eseri seçin, bu sunum final sınavına bonus olarak sayılacaktır |
7 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
8 | Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi | Great writing / Keith S., 2020 |
9 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | College oral communication, Roemer, Ann E., 2006 |
9 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | https://www.youtube.com/watch?v=pd8r_KM0BbA Language reference for business english : grammar, functions and communication skills / Brieger, Nick, 1992 |
10 | Anket nasıl yazılır? | Great writing / Keith S., 2020 |
11 | Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık | Great writing / Keith S., 2020 |
12 | Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı | Great writing / Keith S., 2020 |
13 | Final sınavına hazırlık | Active : skills for communication / Sandy, Chuck, 2009 |
14 | uygulamalar | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
Kaynak |
College oral communication /Chan, Marsha, 2006 Active : skills for communication / Sandy, Chuck, 2009 Outcomes : student’s book / Dellar, Hugh,2011 Language reference for business english : grammar, functions and communication skills / Brieger, Nick, 1992 Great writing / Keith S., 2020 The power of visual storytelling : how to use visuals, videos, and social media to market your brand / 2014 English for business studies : a course for business studies and economics students : Mackenzie, Ian,2010 Smoothing your way for academic writing / Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 College oral communication, Roemer, Ann E., 2006 Basic English grammar / Betty Schrampfer, 2005 |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimleri kapsayan kitapçığın dışında alana ilişkin çeşitli makaleler, çevrimiçi youtube sohbetleri, yabancı gazeteler ve ünlülerle yapılmış çeşitli röportajlar, anadili İngilizce olan kişilerin konularla ilişkin dilbilgisi ve doğru sesletim dersleri youtube kanalları, çevrimiçi kaynaklar olarak kullanılmaktadır. Online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com https://www.youtube.com/results?search_query=english+with+lucy https://www.youtube.com/watch?v=KWmi_v6XgAo https://www.youtube.com/watch?v=cmbxommQYuQ https://www.youtube.com/results?search_query=interview+with+steven+spielberg https://www.youtube.com/watch?v=RwereHMkmrY&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=9wW_UHl_br4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | GZT2114881 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Lorraıne KLEIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. Vize ve Final Sınavları öncesinde 2 defa olmak üzere yapılan öğrenci sunumları 10 üzerinden değerlendirilerek ara sınav ve genel sınav puanına eklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. ,İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi ,Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici https://www.youtube.com/watch?v=dOzScv_45Vs ,Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 ,Görsel analizi ,Sunum ,Sunum,Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi ,Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet ,Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın ,Anket nasıl yazılır? ,Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık ,Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı ,Final sınavına hazırlık ,uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki İngilizce seçmeli dersini alan öğrenci alanı ile ilgili İngilizce metinleri (sözlük yardımı ile) çözümler. | 14, 19, 3, 5, 6, 9 | A, G |
Güncel konularda kendini başarılı bir şekilde ifade eder. | 11, 16, 9 | A, D |
Bir metne nasıl yaklaşılacağını, onu nasıl özetleyeceğini ortaya koyar. | 16, 6, 9 | A, E |
Meseki İngilizceyle projeler ortaya koyar. | 10, 9 | A, D, E, F, H |
Bilimsel metinleri İngilizce yazar. | 2 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım Seviye değerlendirmesi Sınıf tartışması: Öğrencilerin dersten beklentileri ve İngilizce dil öğrenme hedefleri. | Programın sayfasında verilen okuma listesi kontrol edilir |
2 | İngilizcenin %90'ı 5 zaman - Sınav (grup çalışması) Sosyal medya videosu https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Kelime egzersizi Sosyal medya anketi | https://www.youtube.com/watch?v=9oCLf_gEzhE Outcomes : student’s book / Dellar, Hugh,2011 Basic English grammar / Betty Schrampfer, 2005 |
3 | Facebook ve Chatbots (makale) egzersiz kelime bilgisi Özet nasıl yazılır (grup çalışması) 5N1H Özet düzenleyici https://www.youtube.com/watch?v=dOzScv_45Vs | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
4 | Harika bir sunum nasıl yapılır? (uygulamar ve ipuçları) + görsel analizi 1 | https://www.youtube.com/watch?v=dOzScv_45Vs The power of visual storytelling : how to use visuals, videos, and social media to market your brand / 2014 |
5 | Görsel analizi | College oral communication /Chan, Marsha, 2006 |
6 | Sunum | 7. haftasında sunulacak bir sanat eseri seçin, bu sunum final sınavına bonus olarak sayılacaktır |
7 | Sunum | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
8 | Edward Berneys video + makale + özet + kelime egzersizi | Great writing / Keith S., 2020 |
9 | Will Smith'in tokadı Video +Makale + kelime egzersizi + özet | College oral communication, Roemer, Ann E., 2006 |
9 | Röportaj teknikleri ve en sık sorulan sorular Kendi röportajınızı yazın | https://www.youtube.com/watch?v=pd8r_KM0BbA Language reference for business english : grammar, functions and communication skills / Brieger, Nick, 1992 |
10 | Anket nasıl yazılır? | Great writing / Keith S., 2020 |
11 | Özgeçmiş İş Görüşmesine Hazırlık | Great writing / Keith S., 2020 |
12 | Fikrinizi ifade etme Nasıl Tartışmalı | Great writing / Keith S., 2020 |
13 | Final sınavına hazırlık | Active : skills for communication / Sandy, Chuck, 2009 |
14 | uygulamalar | ilgili kaynaktan ilgili bölümleri okuma |
Kaynak |
College oral communication /Chan, Marsha, 2006 Active : skills for communication / Sandy, Chuck, 2009 Outcomes : student’s book / Dellar, Hugh,2011 Language reference for business english : grammar, functions and communication skills / Brieger, Nick, 1992 Great writing / Keith S., 2020 The power of visual storytelling : how to use visuals, videos, and social media to market your brand / 2014 English for business studies : a course for business studies and economics students : Mackenzie, Ian,2010 Smoothing your way for academic writing / Erkaya, Odiléa Rocha, 2014 College oral communication, Roemer, Ann E., 2006 Basic English grammar / Betty Schrampfer, 2005 |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimleri kapsayan kitapçığın dışında alana ilişkin çeşitli makaleler, çevrimiçi youtube sohbetleri, yabancı gazeteler ve ünlülerle yapılmış çeşitli röportajlar, anadili İngilizce olan kişilerin konularla ilişkin dilbilgisi ve doğru sesletim dersleri youtube kanalları, çevrimiçi kaynaklar olarak kullanılmaktadır. Online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com https://www.youtube.com/results?search_query=english+with+lucy https://www.youtube.com/watch?v=KWmi_v6XgAo https://www.youtube.com/watch?v=cmbxommQYuQ https://www.youtube.com/results?search_query=interview+with+steven+spielberg https://www.youtube.com/watch?v=RwereHMkmrY&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=9wW_UHl_br4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |