Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları I,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki bağlamda etkili dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilme. | 6, 9 | A, E |
İş hayatında sık kullanılan İngilizce terminolojiyi tanımlayabilme ve kullanabilme. | 14, 19, 3, 5, 6, 9 | A, G |
İş görüşmeleri, toplantılar, sunum ve müzakereler gibi mesleki iletişim durumlarında İngilizceyi kullanabilme. | 3, 6, 9 | A, E |
İş başvuru dokümanlarını (özgeçmiş, İngilizce kapak mektubu, vb.) hazırlayabilme. | 14, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı | |
2 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | Alanla ilgili doküman paylaşımı | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
8 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları I | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimler derleme kitapçığı ders kitabı niteliğindedir. |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimleri kapsayan kitapçığın dışında alana ilişkin çeşitli makaleler, çevrimiçi youtube sohbetleri, yabancı gazeteler ve ünlülerle yapılmış çeşitli röportajlar, anadili İngilizce olan kişilerin konularla ilişkin dilbilgisi ve doğru sesletim dersleri youtube kanalları, çevrimiçi kaynaklar olarak kullanılmaktadır. Online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com https://www.youtube.com/results?search_query=english+with+lucy https://www.youtube.com/watch?v=KWmi_v6XgAo https://www.youtube.com/watch?v=cmbxommQYuQ https://www.youtube.com/results?search_query=interview+with+steven+spielberg https://www.youtube.com/watch?v=RwereHMkmrY&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=9wW_UHl_br4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı dersi seçen öğrencilerin bölüm alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgileri, eleştirileri okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik tarihsel politik bilimsel popüler kimliklerle hayali röportajlar yapması yazılar okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Sinema filmi alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Gazete dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları I,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleki bağlamda etkili dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilme. | 6, 9 | A, E |
İş hayatında sık kullanılan İngilizce terminolojiyi tanımlayabilme ve kullanabilme. | 14, 19, 3, 5, 6, 9 | A, G |
İş görüşmeleri, toplantılar, sunum ve müzakereler gibi mesleki iletişim durumlarında İngilizceyi kullanabilme. | 3, 6, 9 | A, E |
İş başvuru dokümanlarını (özgeçmiş, İngilizce kapak mektubu, vb.) hazırlayabilme. | 14, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı | |
2 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | Alanla ilgili doküman paylaşımı | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
8 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
9 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Doğru sesletim çalışmaları -IPA | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları I | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimler derleme kitapçığı ders kitabı niteliğindedir. |
Ders sorumlusu tarafından oluşturulmuş mesleki terimleri kapsayan kitapçığın dışında alana ilişkin çeşitli makaleler, çevrimiçi youtube sohbetleri, yabancı gazeteler ve ünlülerle yapılmış çeşitli röportajlar, anadili İngilizce olan kişilerin konularla ilişkin dilbilgisi ve doğru sesletim dersleri youtube kanalları, çevrimiçi kaynaklar olarak kullanılmaktadır. Online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com https://www.youtube.com/results?search_query=english+with+lucy https://www.youtube.com/watch?v=KWmi_v6XgAo https://www.youtube.com/watch?v=cmbxommQYuQ https://www.youtube.com/results?search_query=interview+with+steven+spielberg https://www.youtube.com/watch?v=RwereHMkmrY&t=13s https://www.youtube.com/watch?v=9wW_UHl_br4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |