Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal düşünürleri tanımak, siyasal düşüncede ileri sürülen teorileri kavramak, analiz yapabilme ve hukuki bakış açısıyla karşılaştırmalar yapabilme gücünü kazanmak, siyasal düşünceleri algılayarak günümüz siyasal sistemleri açısından çıkarımlar yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasi Düşünceler Tarihine Giriş ,Eski Yunan'da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Eski Yunan Siyaset Felsefesi; Materyalist ve İdealist Felsefe, Sofistler ve Sokrates ,Roma’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Roma Siyasal Düşüncesi; Polybius, Çiçero ve Seneca ,Orta Çağda Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Orta Çağ Siyasal Düşüncesi; Aquinumlu Thomas ,Modern Dönemde Siyasal Sosyal Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Modern Dönemde Siyasal Değişim; Niccolo Machiavelli ,Modern Dönemde Bilimsel Dönüşüm; Kopernik, Bacon, Descartes ve Newton ,Ütopik ve Bilimsel Sosyalizm; St. Simon, Fourier, Owen, Marx ,Postmodern Dönemde Siyasal, Sosyal, Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Postmodern Düşüncenin Öncüleri; Friedrich Nietzsche ve Sigmund Freud ,Fransız Devrimi: Ulus-Devlet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel siyasal düşünceleri açıklayabilir | ||
Siyasal düşüncelere ilişkin kavramları tanımlayabilir | ||
Siyasal düşünceleri bir kronolojik mantık içerisinde ifade edebilir | ||
Siyasal düşünceler tarihine yön veren kuramcıları anlayıp, çözümleyebilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasi Düşünceler Tarihine Giriş | |
2 | Eski Yunan'da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
3 | Eski Yunan Siyaset Felsefesi; Materyalist ve İdealist Felsefe, Sofistler ve Sokrates | |
4 | Roma’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
5 | Roma Siyasal Düşüncesi; Polybius, Çiçero ve Seneca | |
6 | Orta Çağda Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
7 | Orta Çağ Siyasal Düşüncesi; Aquinumlu Thomas | |
8 | Modern Dönemde Siyasal Sosyal Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
9 | Modern Dönemde Siyasal Değişim; Niccolo Machiavelli | |
10 | Modern Dönemde Bilimsel Dönüşüm; Kopernik, Bacon, Descartes ve Newton | |
11 | Ütopik ve Bilimsel Sosyalizm; St. Simon, Fourier, Owen, Marx | |
12 | Postmodern Dönemde Siyasal, Sosyal, Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
13 | Postmodern Düşüncenin Öncüleri; Friedrich Nietzsche ve Sigmund Freud | |
14 | Fransız Devrimi: Ulus-Devlet |
Kaynak |
Tunçay, M. 2010. Batı’ da Siyasal Düşünceler Tarihi 1: 2.Baskı, İstanbul, Bilgi Üniversitesi Yayınları Ağaoğulları, M. A. (Editör) 2011.Sokrates’ten Jakobenlere Batı’ da Siyasal Düşünceler, İstanbul, İletişim Yayınları Ayferi GÖZE, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yay., İstanbul 2017.Oktay UYGUN, Devlet Teorisi, 4. Baskı, İstanbul 2017. |
Kışlalı, Ahmet Taner (2011), Siyaset Bilimi, Ankara: İmge Yayınevi Sander, Oral (2011), Siyasi Tarih: 1914-1994, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal düşünürleri tanımak, siyasal düşüncede ileri sürülen teorileri kavramak, analiz yapabilme ve hukuki bakış açısıyla karşılaştırmalar yapabilme gücünü kazanmak, siyasal düşünceleri algılayarak günümüz siyasal sistemleri açısından çıkarımlar yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasi Düşünceler Tarihine Giriş ,Eski Yunan'da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Eski Yunan Siyaset Felsefesi; Materyalist ve İdealist Felsefe, Sofistler ve Sokrates ,Roma’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Roma Siyasal Düşüncesi; Polybius, Çiçero ve Seneca ,Orta Çağda Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Orta Çağ Siyasal Düşüncesi; Aquinumlu Thomas ,Modern Dönemde Siyasal Sosyal Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Modern Dönemde Siyasal Değişim; Niccolo Machiavelli ,Modern Dönemde Bilimsel Dönüşüm; Kopernik, Bacon, Descartes ve Newton ,Ütopik ve Bilimsel Sosyalizm; St. Simon, Fourier, Owen, Marx ,Postmodern Dönemde Siyasal, Sosyal, Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair ,Postmodern Düşüncenin Öncüleri; Friedrich Nietzsche ve Sigmund Freud ,Fransız Devrimi: Ulus-Devlet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel siyasal düşünceleri açıklayabilir | ||
Siyasal düşüncelere ilişkin kavramları tanımlayabilir | ||
Siyasal düşünceleri bir kronolojik mantık içerisinde ifade edebilir | ||
Siyasal düşünceler tarihine yön veren kuramcıları anlayıp, çözümleyebilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasi Düşünceler Tarihine Giriş | |
2 | Eski Yunan'da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
3 | Eski Yunan Siyaset Felsefesi; Materyalist ve İdealist Felsefe, Sofistler ve Sokrates | |
4 | Roma’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
5 | Roma Siyasal Düşüncesi; Polybius, Çiçero ve Seneca | |
6 | Orta Çağda Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
7 | Orta Çağ Siyasal Düşüncesi; Aquinumlu Thomas | |
8 | Modern Dönemde Siyasal Sosyal Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
9 | Modern Dönemde Siyasal Değişim; Niccolo Machiavelli | |
10 | Modern Dönemde Bilimsel Dönüşüm; Kopernik, Bacon, Descartes ve Newton | |
11 | Ütopik ve Bilimsel Sosyalizm; St. Simon, Fourier, Owen, Marx | |
12 | Postmodern Dönemde Siyasal, Sosyal, Kurumsal Yapı, Yöntem ve Teoriye Dair | |
13 | Postmodern Düşüncenin Öncüleri; Friedrich Nietzsche ve Sigmund Freud | |
14 | Fransız Devrimi: Ulus-Devlet |
Kaynak |
Tunçay, M. 2010. Batı’ da Siyasal Düşünceler Tarihi 1: 2.Baskı, İstanbul, Bilgi Üniversitesi Yayınları Ağaoğulları, M. A. (Editör) 2011.Sokrates’ten Jakobenlere Batı’ da Siyasal Düşünceler, İstanbul, İletişim Yayınları Ayferi GÖZE, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yay., İstanbul 2017.Oktay UYGUN, Devlet Teorisi, 4. Baskı, İstanbul 2017. |
Kışlalı, Ahmet Taner (2011), Siyaset Bilimi, Ankara: İmge Yayınevi Sander, Oral (2011), Siyasi Tarih: 1914-1994, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |