Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişim Engelleri,Kültür ve İletişim,Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme,Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları,İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi,İletişim Modelleri,İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim,İkna Edici İletişim ve Etik,Sözsüz İletişim ve Beden Dili,Yeni İletişim Teknolojileri,Konu özetleme ve tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini açıklar. | 16, 9 | A |
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | 16, 9 | A |
İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | 16, 9 | A |
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | 16, 9 | A |
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | 16, 9 | A |
İletişim modellerini açıklar. | 16, 9 | A |
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. | 16, 9 | A |
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. | 16, 9 | A |
İletişimin kültür, ideoloji ve teknoloji ile ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
Siyasal, ekonomik ve toplumsal olayları iletişim ile ilişkilendirir. | 16, 9 | A |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | İletişim Türleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | İletişim Engelleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Kültür ve İletişim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | İletişim Modelleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | İkna Edici İletişim ve Etik | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Sözsüz İletişim ve Beden Dili | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | Yeni İletişim Teknolojileri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Konu özetleme ve tartışmalar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 7 | 21 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişim Engelleri,Kültür ve İletişim,Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme,Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları,İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi,İletişim Modelleri,İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim,İkna Edici İletişim ve Etik,Sözsüz İletişim ve Beden Dili,Yeni İletişim Teknolojileri,Konu özetleme ve tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini açıklar. | 16, 9 | A |
İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. | 16, 9 | A |
İletişimi etkin bir şekilde kullanır. | 16, 9 | A |
İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. | 16, 9 | A |
Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. | 16, 9 | A |
İletişim modellerini açıklar. | 16, 9 | A |
Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. | 16, 9 | A |
Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. | 16, 9 | A |
İletişimin kültür, ideoloji ve teknoloji ile ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
Siyasal, ekonomik ve toplumsal olayları iletişim ile ilişkilendirir. | 16, 9 | A |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | İletişim Sürecinin Özellikleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | İletişim Türleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | İletişim Engelleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Kültür ve İletişim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Konu tekrarları, soru cevap ve tartışmaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | İletişim Biçimleri: Kitle İletişimi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | İletişim Modelleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | İletişim Biçimleri: Grup iletişimi ve Örgütsel (Kurumsal) iletişim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | İkna Edici İletişim ve Etik | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Sözsüz İletişim ve Beden Dili | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | Yeni İletişim Teknolojileri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Konu özetleme ve tartışmalar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
İletişim Fakültesi öğrencileri için üniversite web sitesinin ilgili platformlarında yayınlanan ders notları. |
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. Zıllıoğlu, Merih. İletişim nedir. İstanbul: Cem Yayınevi, 1996. Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları, 2005 Aziz, Aysel. İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları, 2010. Çamdereli, Mete. İletişime Giriş. İstanbul: Dem Yayınları, 2008. AÖF, Genel İletişim Ders Kitabı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |