Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLEŞME MÜZAKERELERİ VE HAZIRLANMASI | HUK4269250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersin Yardımcıları | Ar.gör. Abdullah Revaha Gencer, Ar.Gör. Beyza Yiğitbaşı Aktaş |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı yapılabilecek farklı sözleşme tiplerinin ve nasıl yazıldıklarının anlaşılmasıdır. Sözleşmeler bir ticaret, yönetim ve hukuk aracı olarak tartışılacak ve sözleşmelerin yapı ve içerikleri ile nasıl oluştukları incelenecektir. Dersin sonunda her öğrenci verilen bir sözleşmenin ilgili maddelerini düzenleyebilmeli ve yazabilmelidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi kapsamında ders konularının ele alınması ,Alıntı yapma ve kaynak gösterme,Sözleşmelerde kullanılan kelime ve formulasyonlar,Hukuk İngilizcesinde temel yapılar,Hukuk İngilizcesinde çevirinin esasları ve çeviri araçları,Sözleşmenin bölümleri,Standart klozların kavranması,Amaca yönelik model kloz bulunması ve uyarlanması,Sözleşmenin nasıl yorumlanabileceğinin anlaşılması,Sözleşmelerin yorumlanmasına ilişkin genel tekrar,Sıklıkla kullanılan sözleşme ve ilişki tipleri ,Müzakere yöntemlerinin anlaşılması ,Sözleşmenin sona ermesi ve uyuşmazlıkların çözümü ,Uyuşmazlık çözümü örnek olay incelemesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sözleşmenin ana yapısını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
1.1. Anlaşmanın temel unsurlarını yorumlar. | 10, 16, 3, 9 | A, E |
1.2. Temel sözleşmeleri adlandırır. | 16, 9 | A, E |
1.3. Sözleşmelerin kurulmasına ilişkin asgari koşullları tanır ve bir sözleşmenin hükümsüzlüğünü analiz eder. | 10, 13, 9 | A, E |
2. Anlaşmanın temel unsurlarını hazırlar. | 13, 19, 9 | A, E |
2.1. Temel unsurları taşımayan anlaşmaların akibetini yorumlar. | 10, 9 | A, E |
2.2. Genel ilke ve kavramları tanır ve kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
2.3. Temel düzenlemeleri saptar ve kategorize eder. | 16, 9 | A, E |
3. Sözleşme taslağı hazırlayabillir hale gelmek için hukuk ingilizcesindeki problemleri yorumlar. | 10, 9 | A, E |
3.1. Temel hukuk kavramlarını akademik İngilizce ile eşleştirir. | 16, 9 | A, E |
4. Sözleşme taslağında olması gereken maddeleri sıralar. | 13, 16, 4, 9 | A, E |
4.1. Sözleşmenin şekil şartlarını listeler. | 16, 4, 9 | A, E |
4.2. Sözleşme müzakerelerinin temel kavramlarını adlandırır. | 16, 9 | A, E |
5. Sözleşme Hukukunda özel konulara işaret eder. | 10, 12, 9 | A, E |
5.1. Sözleşmenin uygulanmasında karşılaşılan sorunları çözer. | 10, 12, 16, 9 | A, E |
5.2. Uyuşmazlık çözümü yöntemlerinin genel özelliklerini tanır ve geçerlilik koşullarını sıralar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi kapsamında ders konularının ele alınması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Alıntı yapma ve kaynak gösterme | Akademik bir metnin araştırma yöntemleri bakımından incelenmesi |
3 | Sözleşmelerde kullanılan kelime ve formulasyonlar | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
4 | Hukuk İngilizcesinde temel yapılar | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
5 | Hukuk İngilizcesinde çevirinin esasları ve çeviri araçları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Sözleşmenin bölümleri | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
7 | Standart klozların kavranması | Genel tekrara ilişkin okuma |
8 | Amaca yönelik model kloz bulunması ve uyarlanması | İncelenmek üzere sözleşme örneği edilinilmesi |
9 | Sözleşmenin nasıl yorumlanabileceğinin anlaşılması | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
10 | Sözleşmelerin yorumlanmasına ilişkin genel tekrar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Sıklıkla kullanılan sözleşme ve ilişki tipleri | 6098 sayılı kanuna yönelik okuma |
12 | Müzakere yöntemlerinin anlaşılması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Sözleşmenin sona ermesi ve uyuşmazlıkların çözümü | Müzakere yöntemleri için ön okuma |
14 | Uyuşmazlık çözümü örnek olay incelemesi | Sözleşmelerin sona erme maddeleri ile ilgili araştırma |
Kaynak |
Ders notları paylaşılacaktır. |
Stewart, A., Swain, W., & Fairweather, K. (2019). Contract Law: Principles and Context. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781107445703 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLEŞME MÜZAKERELERİ VE HAZIRLANMASI | HUK4269250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL |
Dersin Yardımcıları | Ar.gör. Abdullah Revaha Gencer, Ar.Gör. Beyza Yiğitbaşı Aktaş |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı yapılabilecek farklı sözleşme tiplerinin ve nasıl yazıldıklarının anlaşılmasıdır. Sözleşmeler bir ticaret, yönetim ve hukuk aracı olarak tartışılacak ve sözleşmelerin yapı ve içerikleri ile nasıl oluştukları incelenecektir. Dersin sonunda her öğrenci verilen bir sözleşmenin ilgili maddelerini düzenleyebilmeli ve yazabilmelidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersi kapsamında ders konularının ele alınması ,Alıntı yapma ve kaynak gösterme,Sözleşmelerde kullanılan kelime ve formulasyonlar,Hukuk İngilizcesinde temel yapılar,Hukuk İngilizcesinde çevirinin esasları ve çeviri araçları,Sözleşmenin bölümleri,Standart klozların kavranması,Amaca yönelik model kloz bulunması ve uyarlanması,Sözleşmenin nasıl yorumlanabileceğinin anlaşılması,Sözleşmelerin yorumlanmasına ilişkin genel tekrar,Sıklıkla kullanılan sözleşme ve ilişki tipleri ,Müzakere yöntemlerinin anlaşılması ,Sözleşmenin sona ermesi ve uyuşmazlıkların çözümü ,Uyuşmazlık çözümü örnek olay incelemesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sözleşmenin ana yapısını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
1.1. Anlaşmanın temel unsurlarını yorumlar. | 10, 16, 3, 9 | A, E |
1.2. Temel sözleşmeleri adlandırır. | 16, 9 | A, E |
1.3. Sözleşmelerin kurulmasına ilişkin asgari koşullları tanır ve bir sözleşmenin hükümsüzlüğünü analiz eder. | 10, 13, 9 | A, E |
2. Anlaşmanın temel unsurlarını hazırlar. | 13, 19, 9 | A, E |
2.1. Temel unsurları taşımayan anlaşmaların akibetini yorumlar. | 10, 9 | A, E |
2.2. Genel ilke ve kavramları tanır ve kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
2.3. Temel düzenlemeleri saptar ve kategorize eder. | 16, 9 | A, E |
3. Sözleşme taslağı hazırlayabillir hale gelmek için hukuk ingilizcesindeki problemleri yorumlar. | 10, 9 | A, E |
3.1. Temel hukuk kavramlarını akademik İngilizce ile eşleştirir. | 16, 9 | A, E |
4. Sözleşme taslağında olması gereken maddeleri sıralar. | 13, 16, 4, 9 | A, E |
4.1. Sözleşmenin şekil şartlarını listeler. | 16, 4, 9 | A, E |
4.2. Sözleşme müzakerelerinin temel kavramlarını adlandırır. | 16, 9 | A, E |
5. Sözleşme Hukukunda özel konulara işaret eder. | 10, 12, 9 | A, E |
5.1. Sözleşmenin uygulanmasında karşılaşılan sorunları çözer. | 10, 12, 16, 9 | A, E |
5.2. Uyuşmazlık çözümü yöntemlerinin genel özelliklerini tanır ve geçerlilik koşullarını sıralar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi kapsamında ders konularının ele alınması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Alıntı yapma ve kaynak gösterme | Akademik bir metnin araştırma yöntemleri bakımından incelenmesi |
3 | Sözleşmelerde kullanılan kelime ve formulasyonlar | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
4 | Hukuk İngilizcesinde temel yapılar | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
5 | Hukuk İngilizcesinde çevirinin esasları ve çeviri araçları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Sözleşmenin bölümleri | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
7 | Standart klozların kavranması | Genel tekrara ilişkin okuma |
8 | Amaca yönelik model kloz bulunması ve uyarlanması | İncelenmek üzere sözleşme örneği edilinilmesi |
9 | Sözleşmenin nasıl yorumlanabileceğinin anlaşılması | Sözleşmelere ilişkin temel okuma |
10 | Sözleşmelerin yorumlanmasına ilişkin genel tekrar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Sıklıkla kullanılan sözleşme ve ilişki tipleri | 6098 sayılı kanuna yönelik okuma |
12 | Müzakere yöntemlerinin anlaşılması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Sözleşmenin sona ermesi ve uyuşmazlıkların çözümü | Müzakere yöntemleri için ön okuma |
14 | Uyuşmazlık çözümü örnek olay incelemesi | Sözleşmelerin sona erme maddeleri ile ilgili araştırma |
Kaynak |
Ders notları paylaşılacaktır. |
Stewart, A., Swain, W., & Fairweather, K. (2019). Contract Law: Principles and Context. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781107445703 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | ||||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | ||||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | ||||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | ||||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |