Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUK VE KÜLTÜR | HUK3228370 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hukuk ve kültür ilişkisinin farklı yönleriyle hukuki kavramlar üzerinden ve hukukçu bakış açısıyla değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Edebiyat ve Hukuk,Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar,Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar,Kurucu Olarak Hukuk - Distopyalar,Hukuk ve Absürtism: Camus - Yabancı,Hukuk ve Olağanüstü Hal: Billy Budd,Hukuk ve Olağanüstü Hal: Antigone ,Hukuku Yargılamak: Émile Zola - Suçluyorum,Hukuku Yargılamak: Dostoyevski - Suç ve Ceza ,Hukuku Yargılamak: Capote - Soğukkanlılıkla,Hukuku Yargılamak: Harper Lee - Bülbülü Öldürmek,Hukuku Yargılamak: Kafka - Dava,Yasa ve Hukukilik: Kafka - Yasanın Önünde,Görsel Sanatlar ve Hukuk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hukukun edebiyat üzerindeki yansımalarını analiz eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
2. Hukukun kurucu yönünü değerlendirir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3. Hukuk ve edebiyat ilişkisini hukuki kavramlar ile tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3.1. Edebiyattaki hukuk algısını ortaya koyar. | 10, 14, 16, 19, 9 | E |
3.2. Edebiyat, görsel sanatlar ve hukuk ilişkisini kurar ve tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | E |
3.3. Hukuk ve uygulamalı sanatlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 10, 14, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat ve Hukuk | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Kurucu Olarak Hukuk - Distopyalar | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Hukuk ve Absürtism: Camus - Yabancı | Öğrencilerin Albert Camus - Yabancı kitabını okuması beklenmektedir. |
6 | Hukuk ve Olağanüstü Hal: Billy Budd | Öğrencilerin Herman Melville - Billy Budd kitabını okuması beklenmektedir. |
7 | Hukuk ve Olağanüstü Hal: Antigone | Öğrencilerin Sofokles'in Antigone tragedyasını okuması beklenmektedir. |
8 | Hukuku Yargılamak: Émile Zola - Suçluyorum | Öğrencilerin Émile Zola - Suçluyorum kitabını okuması beklenmektedir. |
9 | Hukuku Yargılamak: Dostoyevski - Suç ve Ceza | Öğrencilerin Dostoyevski - Suç ve Ceza kitabını okuması beklenmektedir. |
10 | Hukuku Yargılamak: Capote - Soğukkanlılıkla | Öğrencilerin Capote - Soğukkanlılıkla kitabını okuması beklenmektedir. |
11 | Hukuku Yargılamak: Harper Lee - Bülbülü Öldürmek | Öğrencilerin Harper Lee - Bülbülü Öldürmek kitabını okuması beklenmektedir. |
12 | Hukuku Yargılamak: Kafka - Dava | Öğrencilerin Franz Kafka - Dava kitabını okuması beklenmektedir. |
13 | Yasa ve Hukukilik: Kafka - Yasanın Önünde | Öğrencilerin Franz Kafka - Yasanın Önündeeserini okuması beklenmektedir. |
14 | Görsel Sanatlar ve Hukuk | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Ders anlatımları ve derste paylaşılan slaytlar ders kaynaklarını oluşturmaktadır. |
Roger Cotterrell, Law, Culture and Society: Legal Ideas in the Mirror of Social Theory, Aldershot, Ashgate Publishing, 2006. Steve Greenfield and Guy Osborn (Ed.), Readings in Law and Popular Culture, Abingdon, Routledge, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUK VE KÜLTÜR | HUK3228370 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hukuk ve kültür ilişkisinin farklı yönleriyle hukuki kavramlar üzerinden ve hukukçu bakış açısıyla değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Edebiyat ve Hukuk,Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar,Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar,Kurucu Olarak Hukuk - Distopyalar,Hukuk ve Absürtism: Camus - Yabancı,Hukuk ve Olağanüstü Hal: Billy Budd,Hukuk ve Olağanüstü Hal: Antigone ,Hukuku Yargılamak: Émile Zola - Suçluyorum,Hukuku Yargılamak: Dostoyevski - Suç ve Ceza ,Hukuku Yargılamak: Capote - Soğukkanlılıkla,Hukuku Yargılamak: Harper Lee - Bülbülü Öldürmek,Hukuku Yargılamak: Kafka - Dava,Yasa ve Hukukilik: Kafka - Yasanın Önünde,Görsel Sanatlar ve Hukuk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hukukun edebiyat üzerindeki yansımalarını analiz eder. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
2. Hukukun kurucu yönünü değerlendirir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3. Hukuk ve edebiyat ilişkisini hukuki kavramlar ile tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3.1. Edebiyattaki hukuk algısını ortaya koyar. | 10, 14, 16, 19, 9 | E |
3.2. Edebiyat, görsel sanatlar ve hukuk ilişkisini kurar ve tartışır. | 10, 14, 16, 19, 9 | E |
3.3. Hukuk ve uygulamalı sanatlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 10, 14, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat ve Hukuk | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Kurucu Olarak Hukuk - Ütopyalar | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Kurucu Olarak Hukuk - Distopyalar | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Hukuk ve Absürtism: Camus - Yabancı | Öğrencilerin Albert Camus - Yabancı kitabını okuması beklenmektedir. |
6 | Hukuk ve Olağanüstü Hal: Billy Budd | Öğrencilerin Herman Melville - Billy Budd kitabını okuması beklenmektedir. |
7 | Hukuk ve Olağanüstü Hal: Antigone | Öğrencilerin Sofokles'in Antigone tragedyasını okuması beklenmektedir. |
8 | Hukuku Yargılamak: Émile Zola - Suçluyorum | Öğrencilerin Émile Zola - Suçluyorum kitabını okuması beklenmektedir. |
9 | Hukuku Yargılamak: Dostoyevski - Suç ve Ceza | Öğrencilerin Dostoyevski - Suç ve Ceza kitabını okuması beklenmektedir. |
10 | Hukuku Yargılamak: Capote - Soğukkanlılıkla | Öğrencilerin Capote - Soğukkanlılıkla kitabını okuması beklenmektedir. |
11 | Hukuku Yargılamak: Harper Lee - Bülbülü Öldürmek | Öğrencilerin Harper Lee - Bülbülü Öldürmek kitabını okuması beklenmektedir. |
12 | Hukuku Yargılamak: Kafka - Dava | Öğrencilerin Franz Kafka - Dava kitabını okuması beklenmektedir. |
13 | Yasa ve Hukukilik: Kafka - Yasanın Önünde | Öğrencilerin Franz Kafka - Yasanın Önündeeserini okuması beklenmektedir. |
14 | Görsel Sanatlar ve Hukuk | Konuyla ilgili herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Ders anlatımları ve derste paylaşılan slaytlar ders kaynaklarını oluşturmaktadır. |
Roger Cotterrell, Law, Culture and Society: Legal Ideas in the Mirror of Social Theory, Aldershot, Ashgate Publishing, 2006. Steve Greenfield and Guy Osborn (Ed.), Readings in Law and Popular Culture, Abingdon, Routledge, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukî kavram ve kurumları bilir, bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | X | |||||
2 | 2. Teorik bilginin yanı sıra hukuk kurallarını kullanma, karşılaştırma, yorumlama ve somut olaylara uygulama usul ve esaslarına vâkıftır. | X | |||||
3 | 3. Bir bilim dalı olarak hukukun ve hukuk sistemlerinin tarihî gelişim sürecini bilir. | X | |||||
4 | 4. Güncel hukukî düzenlemelerden, yargı kararlarından ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden haberdardır. | X | |||||
5 | 5. Hukukî düzenlemeleri, yargı kararlarını ve doktrinde ileri sürülen görüşleri metodolojik bir yöntemle inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
6 | 6. Somut hukukî uyuşmazlıkları mevzuat hükümleri, yargı kararları ve doktrinde ileri sürülen görüşlerden hareketle çözüme kavuşturur. | X | |||||
7 | 7. Hukukî uyuşmazlıkların çözümünde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık yeteneğine sahiptir. | X | |||||
8 | 8. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümünde gerektiğinde farklı disiplinlerden yararlanır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | 9. Yetki ve sorumluluğu altında çalışanların meslekî gelişimlerine yönelik etkinlikler planlar ve bunları yönetir. | X | |||||
10 | 10. Teori ve uygulamadaki gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Toplumsal ve hukukî sorunlara eleştirel bir gözle bakar ve çözümler ortaya koyar. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği duygusuna sahiptir. | X | |||||
13 | 13. Hukukî konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü bir şekilde aktarır. | X | |||||
14 | 14. Mesleğe dair bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
15 | 15. Bir yabancı dili hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | X | |||||
16 | 16. Toplumsal sorumluluk duygusuyla meslekî proje ve etkinlikler planlar, bunları uygular. | X | |||||
17 | 17. Milletlerarası toplumun yapısı ve ilişki biçimleri konusundaki temel bilgilere hâkim olur ve milletlerarası sorunları değerlendirir. | X | |||||
18 | 18. Evrensel hukuk ilkelerini benimsemiş bir hukukçu olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. | X | |||||
19 | 19. Meslekî ve ahlâkî sorumluluk duygusuna sahiptir. | X | |||||
20 | 20. Hukukî uyuşmazlıkları, olan ve olması gereken hukuk açısından değerlendirir ve çözüme kavuşturur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Bağıl Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |