Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TANBUR EĞİTİMİ II | TMZ1211592 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hayrullah Necip GÜLSES |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - Tanburun teknik icrasını öğretmek, - İlgili alana çalgı icrası ile katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karcığar makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Karcığar Peşrevi (Bolahenk Nuri Bey).,Beyâtî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Beyâtî Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu).,Râst dörtlüsü ve Râst beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Râst Peşrevi (Giriftzen Âsım Bey).,Nevâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nevâ Şarkı (Yine bağlandı dil bir nev nihâle).,Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Sûznak Peşrevi (Tanbûrî Emin Ağa).,Zirgüleli Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Zirgüleli Sûznak Saz Semâî (Tanbûrî Emin Ağa).,Konuların tekrarı,Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hicaz Peşrevi (Refik Fersan).,Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. ,Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey). Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa).,Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu).,Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa).,Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa).,Konuların tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: Râst, Uşşâk, Nevâ, Hüseynî, Bayâtî, Karcığar, Sûzinâk, Zirgüleli Sûznâk, Nikrîz, Hüzzam, Segâh, Müsteâr, Sabâ, Bestenigâr ve Evcârâ makamlarının ses dizilerini tanbur üzerinde gösterir. | 6, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karcığar makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Karcığar Peşrevi (Bolahenk Nuri Bey). | |
2 | Beyâtî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Beyâtî Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu). | |
3 | Râst dörtlüsü ve Râst beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Râst Peşrevi (Giriftzen Âsım Bey). | |
4 | Nevâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nevâ Şarkı (Yine bağlandı dil bir nev nihâle). | |
5 | Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Sûznak Peşrevi (Tanbûrî Emin Ağa). | |
6 | Zirgüleli Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Zirgüleli Sûznak Saz Semâî (Tanbûrî Emin Ağa). | |
7 | Konuların tekrarı | |
8 | Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hicaz Peşrevi (Refik Fersan). | |
9 | Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. | |
10 | Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey). Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa). | |
11 | Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu). | |
12 | Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa). | |
13 | Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa). | |
14 | Konuların tekrarı |
Kaynak |
Emin Akan, Tanbur Metodu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsıkîsi Konservatuvarı Yayınları No: 89, İzmir-1989. |
Dersin hocasının notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TANBUR EĞİTİMİ II | TMZ1211592 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hayrullah Necip GÜLSES |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - Tanburun teknik icrasını öğretmek, - İlgili alana çalgı icrası ile katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karcığar makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Karcığar Peşrevi (Bolahenk Nuri Bey).,Beyâtî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Beyâtî Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu).,Râst dörtlüsü ve Râst beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Râst Peşrevi (Giriftzen Âsım Bey).,Nevâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nevâ Şarkı (Yine bağlandı dil bir nev nihâle).,Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Sûznak Peşrevi (Tanbûrî Emin Ağa).,Zirgüleli Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Zirgüleli Sûznak Saz Semâî (Tanbûrî Emin Ağa).,Konuların tekrarı,Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hicaz Peşrevi (Refik Fersan).,Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. ,Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey). Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa).,Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu).,Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa).,Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa).,Konuların tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: Râst, Uşşâk, Nevâ, Hüseynî, Bayâtî, Karcığar, Sûzinâk, Zirgüleli Sûznâk, Nikrîz, Hüzzam, Segâh, Müsteâr, Sabâ, Bestenigâr ve Evcârâ makamlarının ses dizilerini tanbur üzerinde gösterir. | 6, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karcığar makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Karcığar Peşrevi (Bolahenk Nuri Bey). | |
2 | Beyâtî makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Beyâtî Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu). | |
3 | Râst dörtlüsü ve Râst beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Râst Peşrevi (Giriftzen Âsım Bey). | |
4 | Nevâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nevâ Şarkı (Yine bağlandı dil bir nev nihâle). | |
5 | Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Sûznak Peşrevi (Tanbûrî Emin Ağa). | |
6 | Zirgüleli Sûznak makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Zirgüleli Sûznak Saz Semâî (Tanbûrî Emin Ağa). | |
7 | Konuların tekrarı | |
8 | Hicaz makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hicaz Peşrevi (Refik Fersan). | |
9 | Nikrîz dörtlüsü ve Nikrîz beşlisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Nikrîz ve Neveser makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. | |
10 | Nikrîz Peşrevi (Muallim İsmail Hakkı Bey). Neveser Peşrevi (Neyzen Yusuf Paşa). | |
11 | Hüzzam, Segâh ve Müstear makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Hüzzam Peşrevi (Seyfeddin Osmanoğlu). | |
12 | Sabâ ve Bestenigâr makamları ses dizilerinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Bestenigâr Peşrevi (Tanbûrî Numan Ağa). | |
13 | Evcârâ makamı ses dizisinin tanbur üzerinde gösterilmesi. Evcârâ Peşrevi (Dilhayat Kalfa). | |
14 | Konuların tekrarı |
Kaynak |
Emin Akan, Tanbur Metodu, Ege Üniversitesi Devlet Türk Mûsıkîsi Konservatuvarı Yayınları No: 89, İzmir-1989. |
Dersin hocasının notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | X | |||||
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | X | |||||
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | X | |||||
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | X | |||||
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | X | |||||
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |