Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM VE YÖNETİMDE BİLİŞİM IIMIM2215123Bahar Dönemi2+234
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Fatma Tuğba VERDİL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı
Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik,Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik, Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere,Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere, Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar,Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar,Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar,Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1,Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sayısal ortamda tasarım yöntemleri kullanır16, 37, 8, 9A, E, F
2. Tasarımda dijital temsil becerilerini kazanır16, 37, 8, 9A, E, F
3. Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle eder16, 37, 8, 9A, E, F
4. Üretimde dijital teknolojileri kullanır16, 37, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı
Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik
2Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik
3 Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere
4Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere
5 Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar
6Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar
7Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar
8Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar
9Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları
10Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları
11Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı
12Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı
13Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1
14Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1
Kaynak
Türkmenoğlu Berkan, Saliha; Rhinoceros 4 ile Modelleme. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston (2011-second edition) The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty (2011) BIM Project execution planning, John Messner (2008) Mastering Revit Revit Suite McGraw-Hill, 2008. Building Information Modelling (BIM). Transforming Design and Construction to Achieve Greater Industry Productivity. McGraw-Hill, 2009. The Business Value Of BIM. Getting Building InformationModeling to the Bottom Line. BIM Content Development: Standards, Strategies, and Best Practices, Robert S. Weygant (2011) https://redshift.autodesk.com/ https://academy.autodesk.com/curriculum http://bimnewworld.blogspot.com.tr/ http://www.bimjournal.com/ http://www.asce.org/ http://www.riba.co.uk/ • http://www.buildingsmart.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)115
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIM VE YÖNETİMDE BİLİŞİM IIMIM2215123Bahar Dönemi2+234
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Fatma Tuğba VERDİL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı
Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik,Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik, Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere,Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere, Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar,Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar,Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar,Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı,Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1,Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sayısal ortamda tasarım yöntemleri kullanır16, 37, 8, 9A, E, F
2. Tasarımda dijital temsil becerilerini kazanır16, 37, 8, 9A, E, F
3. Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle eder16, 37, 8, 9A, E, F
4. Üretimde dijital teknolojileri kullanır16, 37, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı
Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik
2Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Grasshopper arayüz tanıtımı, nokta, çizgi bileşenlerine giriş, Bileşenlere giriş, Uygulamalı Revolve surface anlatımı Revit: BIM kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve gelişi süreci inşaat sektörünün BIM'e olan ihtiyacı? Neden BIM kullanılmalı? BIM nedir? BIM ne değildir? Bım teknolojisinin temel özellikleri, BIM tabanlı yazılımlara bakış, BIM ile ilgili temel kavramlar, nD BIM, çakışma kontrolü, birlikte çalışılabilirlik, sanal gerçeklik
3 Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere
4Rhino Grasshopper: Slider ve point oriented uygulaması, Nokta oluşturma yöntemleri-1 Revit: Autodesk Revit arayüzüne giriş ve programın tanıtılması, Parametrik modelleme kavramı, Revit'te "family" kavramı, mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 1: Duvar, kapı, pencere
5 Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar
6Rhino Grasshopper: Nokta oluşturma yöntemleri-2, Eğri oluşturma yöntemleri-1 Revit: Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 2: Merdivenler, merdiven aksamları, döşemeler, Mimari yapı elemanlarının modellenmesi ve detaylandırılması 3: Çatılar, tavanlar, rampalar
7Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar
8Rhinoceros: Genel Tekrar Revit: Genel Tekrar
9Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları
10Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-1, Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-2 Revit: Section box, sheet oluşturma, shop drawing oluşturma, detay çizim paftaları oluşturma, "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları
11Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı
12Rhino Grasshopper: Yüzey ve katı oluşturma yöntemleri-3, Fractal geometriler oluşturma Revit: "Dünyadan BIM örnekleri" grup ödev sunumları, Yapı elemanlarına malzeme seçimi ve atanması, 2D, 3D kamera kullanımı
13Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1
14Rhino Grasshopper: Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-1, Kangaroo ile çeşitli uygulamalar-2, Firefly ile etkileşimli modelleme Revit: Dönem projesi değerlendirme 1, "Revit family" kullanarak parametrik ve özgün modelleme tekniği, Dönem projesi değerlendirme 1
Kaynak
Türkmenoğlu Berkan, Saliha; Rhinoceros 4 ile Modelleme. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors, Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston (2011-second edition) The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty (2011) BIM Project execution planning, John Messner (2008) Mastering Revit Revit Suite McGraw-Hill, 2008. Building Information Modelling (BIM). Transforming Design and Construction to Achieve Greater Industry Productivity. McGraw-Hill, 2009. The Business Value Of BIM. Getting Building InformationModeling to the Bottom Line. BIM Content Development: Standards, Strategies, and Best Practices, Robert S. Weygant (2011) https://redshift.autodesk.com/ https://academy.autodesk.com/curriculum http://bimnewworld.blogspot.com.tr/ http://www.bimjournal.com/ http://www.asce.org/ http://www.riba.co.uk/ • http://www.buildingsmart.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
2
TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
3
TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
4
TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
5
TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
6
TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:25Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:52