Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | ICT4115284 | Güz Dönemi | 0+12 | 6 | 12 |
Ders Programı | ( A ) Çarşamba 08:00-08:45 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( A ) Çarşamba 16:30-17:15 ( A ) Çarşamba 17:30-18:15 ( A ) Çarşamba 18:30-19:15 ( B ) Çarşamba 08:00-08:45 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 16:30-17:15 ( B ) Çarşamba 17:30-18:15 ( B ) Çarşamba 18:30-19:15 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazar 09:00-09:45 ( B ) Pazar 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER, Dr.Öğr.Üye. Esra BAYIR, Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ, Öğr.Gör. Esra SÖNMEZ İŞLEK, Öğr.Gör. Ayşe BAKIR, Öğr.Gör. Aslı YILDIZ, Öğr.Gör. İrem ÇATAY, Öğr.Gör. Kemal Özgür PAMUKÇU, Öğr.Gör. Burçak BULHAZ, Dr.Öğr.Üye. Sinan SAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Meriç Musaoğlu Arş.Gör.Zübeyde Keskin Arş.Gör. Bengisu Öten |
Dersin Amacı | Dersin amacı; iç mimarlık öğrencilerinin öğrenim süreleri boyunca aldıkları eğitimin rehberliğinde kendi başlarına bir iç mimari projeyi çevresel yaklaşım, konsept oluşturma, avan projelendirme, konstruksiyon ve detay çözümleri, iklimlendirme ve sıhhi tesisat sistemleri, malzeme kullanımı, teknik ifade, üç boyutlu sunum ve temsil yöntemleri bağlamında ele alarak nihayete erdirmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet projesi konusunun öğrencilere tebliğ edilmesi,Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım ve mekan organizasyon süreçlerinin yürütülmesi.,Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi.,Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi.,Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması.,Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması.,Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması.,Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi.,Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi.,Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İç mimari avan proje tasarımı sürecini yönetir. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
2) Proje konsept tasarımını geliştirir, iç mekanı bu kavramsal yaklaşıma göre şekillendirir. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
3) İç mekan organizasyonunu iç mimari ihtiyaç listesi doğrultusunda tanımlar ve uygular. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
4) Yapıda ihtiyaç duyulan konstrüksiyon revizyonlarını uygun malzeme ve detay çözümleri doğrultusunda önerir. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
5) Mekansal ihtiyaçlar ve kullanıcı gereksinimleri çerçevesinde, iç mekan donatı elemanlarını tasarlar ve bu mobilyaların üretimi noktasında gerekli olan teknik detay, malzeme ve boyutsal özellikler gibi girdileri uygun sunum diliyle ifade eder. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
6) Projede kullanılacak sıhhi tesisat, elektrik tesisatı, yangın tertibatı ve fiziksel çevre koşullarını sağlayan çevresel sistemleri önerir ve bu sistemlerin teknik olarak uygulanma koşullarını ifade eder. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
7) Projede kullanılması planlanan her türlü malzemeyi mekansal farklılıkları gözeterek ifade eder ve söz konusu malzemeleri keşif-metraj, fiyatlandırma, uygulama süreci gibi girdileri sunarak projeye dahil eder. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
8) Nihai projeyi, ihtiyaç duyulan özel alanların teknik hassasiyetlerini gözeterek 1/100, 1/50, 1/20, 1/10, 1/5 ve 1/1 aralığında değişen ölçeklerde iki boyutlu olarak ifade eder. Kritik olarak belirtilen tüm iç mekanları da üç boyutlu olarak tasarlar ve sunar. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet projesi konusunun öğrencilere tebliğ edilmesi | |
2 | Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım ve mekan organizasyon süreçlerinin yürütülmesi. | |
3 | Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi. | |
4 | Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi. | |
5 | Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması. | |
6 | Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması. | |
7 | Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması. | |
8 | Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi. | |
9 | Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi. | |
10 | Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi. | |
11 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. | |
12 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. | |
13 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. | |
14 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. |
Kaynak |
1)Bitirme projesi dersi föyü, 2)Bitirme konusu proje alanı teknik çizimleri ve görselleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | ICT4115284 | Güz Dönemi | 0+12 | 6 | 12 |
Ders Programı | ( A ) Çarşamba 08:00-08:45 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( A ) Çarşamba 11:00-11:45 ( A ) Çarşamba 12:00-12:45 ( A ) Çarşamba 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 13:30-14:15 ( A ) Çarşamba 14:30-15:15 ( A ) Çarşamba 15:30-16:15 ( A ) Çarşamba 16:30-17:15 ( A ) Çarşamba 17:30-18:15 ( A ) Çarşamba 18:30-19:15 ( B ) Çarşamba 08:00-08:45 ( B ) Çarşamba 09:00-09:45 ( B ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Çarşamba 15:30-16:15 ( B ) Çarşamba 16:30-17:15 ( B ) Çarşamba 17:30-18:15 ( B ) Çarşamba 18:30-19:15 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazar 09:00-09:45 ( B ) Pazar 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aysun Ferrah GÜNER, Dr.Öğr.Üye. Esra BAYIR, Dr.Öğr.Üye. Tolga KILIÇ, Öğr.Gör. Esra SÖNMEZ İŞLEK, Öğr.Gör. Ayşe BAKIR, Öğr.Gör. Aslı YILDIZ, Öğr.Gör. İrem ÇATAY, Öğr.Gör. Kemal Özgür PAMUKÇU, Öğr.Gör. Burçak BULHAZ, Dr.Öğr.Üye. Sinan SAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Meriç Musaoğlu Arş.Gör.Zübeyde Keskin Arş.Gör. Bengisu Öten |
Dersin Amacı | Dersin amacı; iç mimarlık öğrencilerinin öğrenim süreleri boyunca aldıkları eğitimin rehberliğinde kendi başlarına bir iç mimari projeyi çevresel yaklaşım, konsept oluşturma, avan projelendirme, konstruksiyon ve detay çözümleri, iklimlendirme ve sıhhi tesisat sistemleri, malzeme kullanımı, teknik ifade, üç boyutlu sunum ve temsil yöntemleri bağlamında ele alarak nihayete erdirmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet projesi konusunun öğrencilere tebliğ edilmesi,Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım ve mekan organizasyon süreçlerinin yürütülmesi.,Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi.,Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi.,Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması.,Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması.,Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması.,Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi.,Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi.,Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.,Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İç mimari avan proje tasarımı sürecini yönetir. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
2) Proje konsept tasarımını geliştirir, iç mekanı bu kavramsal yaklaşıma göre şekillendirir. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
3) İç mekan organizasyonunu iç mimari ihtiyaç listesi doğrultusunda tanımlar ve uygular. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
4) Yapıda ihtiyaç duyulan konstrüksiyon revizyonlarını uygun malzeme ve detay çözümleri doğrultusunda önerir. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
5) Mekansal ihtiyaçlar ve kullanıcı gereksinimleri çerçevesinde, iç mekan donatı elemanlarını tasarlar ve bu mobilyaların üretimi noktasında gerekli olan teknik detay, malzeme ve boyutsal özellikler gibi girdileri uygun sunum diliyle ifade eder. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
6) Projede kullanılacak sıhhi tesisat, elektrik tesisatı, yangın tertibatı ve fiziksel çevre koşullarını sağlayan çevresel sistemleri önerir ve bu sistemlerin teknik olarak uygulanma koşullarını ifade eder. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
7) Projede kullanılması planlanan her türlü malzemeyi mekansal farklılıkları gözeterek ifade eder ve söz konusu malzemeleri keşif-metraj, fiyatlandırma, uygulama süreci gibi girdileri sunarak projeye dahil eder. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
8) Nihai projeyi, ihtiyaç duyulan özel alanların teknik hassasiyetlerini gözeterek 1/100, 1/50, 1/20, 1/10, 1/5 ve 1/1 aralığında değişen ölçeklerde iki boyutlu olarak ifade eder. Kritik olarak belirtilen tüm iç mekanları da üç boyutlu olarak tasarlar ve sunar. | 10, 12, 14, 2 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet projesi konusunun öğrencilere tebliğ edilmesi | |
2 | Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım ve mekan organizasyon süreçlerinin yürütülmesi. | |
3 | Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi. | |
4 | Proje konusuna ilişkin araştırma, çevresel analiz, konsept tasarım, mekan organizasyonu süreçlerinin yürütülmesi. | |
5 | Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması. | |
6 | Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması. | |
7 | Avan projenin oluşturulması, kesit ve perspektif çizimlerinin yapılması. | |
8 | Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi. | |
9 | Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi. | |
10 | Bina kesitlerinin, döşeme ve tavan planlarının ve1/20 ölçekli çizimlerin yapılması. Mobilya donatı ve malzeme kararlarının verilmesi. | |
11 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. | |
12 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. | |
13 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. | |
14 | Geliştirilen nihai projeye ait planların, kesitlerin, 1/20 ölçekli çizimlerin, perspektiflerin, malzeme paftası ve envanter dosyasının hazırlanması. |
Kaynak |
1)Bitirme projesi dersi föyü, 2)Bitirme konusu proje alanı teknik çizimleri ve görselleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | ||||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | X | |||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | X | |||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | X | |||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | X | |||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | X | |||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |