Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ŞANTİYE TEKNİĞİICT3215177Bahar Dönemi2+12,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Devrim KETENCİ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıŞantiye sürecini tanımlamak. İnşaatın organizasyon yapılarını tanıtmak. İnşaat alanında yürütülen yönetim, planlama ve uygulama mekanizmalarını ve etkileşimlerini öğretmek. Öğrencileri, inşaat sürecinde yer alabilecekleri tasarım dışındaki farklı görevlerle tanıştırmak. İnşaat bürokrasisini tanıtmak. İnşaat ve proje teslim sistemlerindeki yeni yönetim eğilimlerinin anlatılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı
,Temel Kavramlar
,Sahada Roller ve İlişkiler
,Proje Teslim Sistemleri Şantiye Pratiği
,İhale Süreci ve Yüklenicinin Seçimi
,Şantiye Operasyonları ve İş Sahası Yönetimi
,Proje Risklerinin Yönetimi
,Ara sınav,Proje Planlama, İş Programı ve Proje Performansının Takibi
,Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması I
,Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması II
,Kalite ve Güvenlik Yönetimi
,Sınıf Çalışması
2. ara sınav,Şantiye Kapanışı ve İnşaat Sonrası
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Şantiye özeli öncelikli olmak üzere, proje yönetiminin gerektirdiği bürokrasiyi, prosedürleri, yetki ve görevlendirmelerin sınır ve sorumluluklarının ayrıntılı şekilde tanımlar ve anlar 2. Kariyer planlamasında tasarım harici değerlendirebileceği farklı yapım yönetimi çalışma alanlarını öğrenir 3. Mezuniyet sonrası şantiye iş tecrübesinde yaşanacak oryantasyon sürecinin olabildiğince kısaltma olanaklarını kazanır 4. Pratik şantiye yönetim teknik ve uygulamaları hakkında beceri kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı
2Temel Kavramlar
3Sahada Roller ve İlişkiler
4Proje Teslim Sistemleri Şantiye Pratiği
5İhale Süreci ve Yüklenicinin Seçimi
6Şantiye Operasyonları ve İş Sahası Yönetimi
7Proje Risklerinin Yönetimi
8Ara sınav
9Proje Planlama, İş Programı ve Proje Performansının Takibi
10Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması I
11Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması II
12Kalite ve Güvenlik Yönetimi
13Sınıf Çalışması
2. ara sınav
14Şantiye Kapanışı ve İnşaat Sonrası
Kaynak
Barbara J. Jackson / 2010 / Construction Management JumpStart-Second Edition / Wiley Publishing Inc. / Indiana Ezeldin, Samer / 2018 / Construction Site Coordination And Management Guide / Momentum Press Sidney M. Levy / 2018 / Project Management in Construction- Seventh Edition / McGraw-Hill Education S. Keoki Sears, Glenn A. Sears, Richard H. Clough / 2008 / Construction Project Management-5th Edition / John Wiley & Sons / New Jersey John Murdoch, Will Hughes / 2007 / Construction Contracts: Law and Management-4th Edition / Taylor & Francis / London and New York Turhan Uyaroğlu /2019 / İnşaata Başlarken-9. Baskı / YEM Yayın / İstanbul Firuzan Baytop / 2019 / Şantiye Yönetimi-6. Baskı / YEM Yayın / İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31339
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)119
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ŞANTİYE TEKNİĞİICT3215177Bahar Dönemi2+12,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Devrim KETENCİ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıŞantiye sürecini tanımlamak. İnşaatın organizasyon yapılarını tanıtmak. İnşaat alanında yürütülen yönetim, planlama ve uygulama mekanizmalarını ve etkileşimlerini öğretmek. Öğrencileri, inşaat sürecinde yer alabilecekleri tasarım dışındaki farklı görevlerle tanıştırmak. İnşaat bürokrasisini tanıtmak. İnşaat ve proje teslim sistemlerindeki yeni yönetim eğilimlerinin anlatılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı
,Temel Kavramlar
,Sahada Roller ve İlişkiler
,Proje Teslim Sistemleri Şantiye Pratiği
,İhale Süreci ve Yüklenicinin Seçimi
,Şantiye Operasyonları ve İş Sahası Yönetimi
,Proje Risklerinin Yönetimi
,Ara sınav,Proje Planlama, İş Programı ve Proje Performansının Takibi
,Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması I
,Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması II
,Kalite ve Güvenlik Yönetimi
,Sınıf Çalışması
2. ara sınav,Şantiye Kapanışı ve İnşaat Sonrası
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Şantiye özeli öncelikli olmak üzere, proje yönetiminin gerektirdiği bürokrasiyi, prosedürleri, yetki ve görevlendirmelerin sınır ve sorumluluklarının ayrıntılı şekilde tanımlar ve anlar 2. Kariyer planlamasında tasarım harici değerlendirebileceği farklı yapım yönetimi çalışma alanlarını öğrenir 3. Mezuniyet sonrası şantiye iş tecrübesinde yaşanacak oryantasyon sürecinin olabildiğince kısaltma olanaklarını kazanır 4. Pratik şantiye yönetim teknik ve uygulamaları hakkında beceri kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı
2Temel Kavramlar
3Sahada Roller ve İlişkiler
4Proje Teslim Sistemleri Şantiye Pratiği
5İhale Süreci ve Yüklenicinin Seçimi
6Şantiye Operasyonları ve İş Sahası Yönetimi
7Proje Risklerinin Yönetimi
8Ara sınav
9Proje Planlama, İş Programı ve Proje Performansının Takibi
10Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması I
11Hakediş Kavramı ve Hakediş Hazırlanması II
12Kalite ve Güvenlik Yönetimi
13Sınıf Çalışması
2. ara sınav
14Şantiye Kapanışı ve İnşaat Sonrası
Kaynak
Barbara J. Jackson / 2010 / Construction Management JumpStart-Second Edition / Wiley Publishing Inc. / Indiana Ezeldin, Samer / 2018 / Construction Site Coordination And Management Guide / Momentum Press Sidney M. Levy / 2018 / Project Management in Construction- Seventh Edition / McGraw-Hill Education S. Keoki Sears, Glenn A. Sears, Richard H. Clough / 2008 / Construction Project Management-5th Edition / John Wiley & Sons / New Jersey John Murdoch, Will Hughes / 2007 / Construction Contracts: Law and Management-4th Edition / Taylor & Francis / London and New York Turhan Uyaroğlu /2019 / İnşaata Başlarken-9. Baskı / YEM Yayın / İstanbul Firuzan Baytop / 2019 / Şantiye Yönetimi-6. Baskı / YEM Yayın / İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21