Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR IICT2115274Güz Dönemi2+12,54
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİç Mimarlık yapım aşamasında kullanılacak malzemelerin,doğru, bilinçli kullanımı ve seçimi. Proje yapım aşamasında gerekli araştırmaları yapıp, daha aktif ve başarılı tekniklerle düzgün sunum yapmak.El becerisini tam olarak kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları… Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi... Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama.
,Şantiye bilgisini zaman içerisinde nasıl kazanırız. Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır? ,Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?,Kağıttaki kompozisyonun önemi, ölçekleri, mimari projedeki en önemli noktalar...,Konuyla ilgili atölyelerin yerinde ziyaret edilmesi...Mekanlarda anlatımların hoca tarafından yapılması, çeşitli soru ve bilgilerin cevaplanması..
,Mekanların alınan rölevelerin nasıl doğru olarak kağıda kompozisyonunu sağlayarak aktarılmasını uygulamalı olarak göstermek. ,İç mekanların renklerle nasıl değişim gösterdiğini, önemi, dilini öğrenmek.,Ara Sınav,Atölyelerin önemi, her malzemeyi tam olarak doğru bilmek, doğru yerde doğru malzeme kullanmak. Keşif yapıp zamandan tasarruf sağlamak. ,Teklif dosyası nasıl nazırlanır? nelere dikkat edilir? diğer tekliflerden bir adım öne nasıl geçilir? ,Müşteri ilişkisi nedir? nasıl olmalıdır? referans nedir? en önemli nokta nedir? 12 İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları…. ,İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları…. ,Piyasada proje araştırmaları, dökümanlar toplamak.Projeye başlamadan önce ne yapmalı? Eskiz nedir?
,Final Sınavı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Hayal gücünü kağıda aktarıp somutlaştırma becerisini kazanmak. 2 - Malzemelerin iyi işçilikle nasıl bütünleştiği. 3 - Pratik zeka gücünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları… Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi... Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama.
2Şantiye bilgisini zaman içerisinde nasıl kazanırız. Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır?
3Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?
4Kağıttaki kompozisyonun önemi, ölçekleri, mimari projedeki en önemli noktalar...
5Konuyla ilgili atölyelerin yerinde ziyaret edilmesi...Mekanlarda anlatımların hoca tarafından yapılması, çeşitli soru ve bilgilerin cevaplanması..
6Mekanların alınan rölevelerin nasıl doğru olarak kağıda kompozisyonunu sağlayarak aktarılmasını uygulamalı olarak göstermek.
7İç mekanların renklerle nasıl değişim gösterdiğini, önemi, dilini öğrenmek.
8Ara Sınav
9Atölyelerin önemi, her malzemeyi tam olarak doğru bilmek, doğru yerde doğru malzeme kullanmak. Keşif yapıp zamandan tasarruf sağlamak.
10Teklif dosyası nasıl nazırlanır? nelere dikkat edilir? diğer tekliflerden bir adım öne nasıl geçilir?
11Müşteri ilişkisi nedir? nasıl olmalıdır? referans nedir? en önemli nokta nedir? 12 İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları….
12İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları….
13Piyasada proje araştırmaları, dökümanlar toplamak.Projeye başlamadan önce ne yapmalı? Eskiz nedir?
14Final Sınavı
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme155
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MİMARİDE MESLEKİ UYGULAMALAR IICT2115274Güz Dönemi2+12,54
Ders Programı

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Süleyman Özgen BİNAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİç Mimarlık yapım aşamasında kullanılacak malzemelerin,doğru, bilinçli kullanımı ve seçimi. Proje yapım aşamasında gerekli araştırmaları yapıp, daha aktif ve başarılı tekniklerle düzgün sunum yapmak.El becerisini tam olarak kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları… Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi... Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama.
,Şantiye bilgisini zaman içerisinde nasıl kazanırız. Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır? ,Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?,Kağıttaki kompozisyonun önemi, ölçekleri, mimari projedeki en önemli noktalar...,Konuyla ilgili atölyelerin yerinde ziyaret edilmesi...Mekanlarda anlatımların hoca tarafından yapılması, çeşitli soru ve bilgilerin cevaplanması..
,Mekanların alınan rölevelerin nasıl doğru olarak kağıda kompozisyonunu sağlayarak aktarılmasını uygulamalı olarak göstermek. ,İç mekanların renklerle nasıl değişim gösterdiğini, önemi, dilini öğrenmek.,Ara Sınav,Atölyelerin önemi, her malzemeyi tam olarak doğru bilmek, doğru yerde doğru malzeme kullanmak. Keşif yapıp zamandan tasarruf sağlamak. ,Teklif dosyası nasıl nazırlanır? nelere dikkat edilir? diğer tekliflerden bir adım öne nasıl geçilir? ,Müşteri ilişkisi nedir? nasıl olmalıdır? referans nedir? en önemli nokta nedir? 12 İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları…. ,İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları…. ,Piyasada proje araştırmaları, dökümanlar toplamak.Projeye başlamadan önce ne yapmalı? Eskiz nedir?
,Final Sınavı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Hayal gücünü kağıda aktarıp somutlaştırma becerisini kazanmak. 2 - Malzemelerin iyi işçilikle nasıl bütünleştiği. 3 - Pratik zeka gücünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş; dersin içeriği, önemi, kavranması, kazandıracakları… Bu dersin seçiminin önemi, gelecekte her zaman bize faydaları neler olacak onların öğrenilmesi... Anlatım ve meslek pratiğine uygun uygulama.
2Şantiye bilgisini zaman içerisinde nasıl kazanırız. Pratik bilgi alışverişi nasıl sağlanır?
3Tasarım pratik yollarla, zamandan tasarruf ederek nasıl gerçekleştirilir?
4Kağıttaki kompozisyonun önemi, ölçekleri, mimari projedeki en önemli noktalar...
5Konuyla ilgili atölyelerin yerinde ziyaret edilmesi...Mekanlarda anlatımların hoca tarafından yapılması, çeşitli soru ve bilgilerin cevaplanması..
6Mekanların alınan rölevelerin nasıl doğru olarak kağıda kompozisyonunu sağlayarak aktarılmasını uygulamalı olarak göstermek.
7İç mekanların renklerle nasıl değişim gösterdiğini, önemi, dilini öğrenmek.
8Ara Sınav
9Atölyelerin önemi, her malzemeyi tam olarak doğru bilmek, doğru yerde doğru malzeme kullanmak. Keşif yapıp zamandan tasarruf sağlamak.
10Teklif dosyası nasıl nazırlanır? nelere dikkat edilir? diğer tekliflerden bir adım öne nasıl geçilir?
11Müşteri ilişkisi nedir? nasıl olmalıdır? referans nedir? en önemli nokta nedir? 12 İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları….
12İmalatçılarla diyalog nasıl olmalıdır? ödemelerin kontrolü ve ayarları, dengeler ve unsurları….
13Piyasada proje araştırmaları, dökümanlar toplamak.Projeye başlamadan önce ne yapmalı? Eskiz nedir?
14Final Sınavı
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21