Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMA GİRİŞ I | ICT1224490 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Deniz SOYİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimarlık, iç mimarlık, kentsel ve peyzaj mimarlığının bu ilk tasarım stüdyo dersinin amacı; tasarım sürecinin en temel evreleri olan "soyutlama," "konsept geliştirme" ve "tasarım geliştirme" süreçleri ile ayni zamanda iyi mimari tasarımın temel taşları olan "yerle, fonksiyonla, çevresel faktörlerle ve malzeme ile ilişkilendirme" konularını öğrenci ile buluşturmak ve bu suretle tasarım pratiğinde sağlam ve kapsayıcı bir temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Proje Tanıtımı,Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi,Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne,İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne ,Konsept Geliştirme,Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme,1. JÜRİ,Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim,Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması,Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi,Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması,Tasarım Geliştirme,2. JÜRİ,Revizyonlar/Portfolio; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, gözlemlediği insan hareketlerinin mekansal terim karşılığına karar verir. | 11, 6 | E |
2. Öğrenci, analiz yoluyla bulduğu parçaları tutarlı bir form haline gelecek şekilde bir araya getirir. | 10, 2, 6 | F |
3. Öğrenci, karmaşık bir bütünü, onu oluşturan farklı parçalar ve bu parçalar arasındaki ilişki bağlamında analiz eder. | 10, 2, 6 | F |
4. Öğrenci, tasarım gereklerini karşılayacak ve tutarlı bir form yaratırken kılavuz görevi yapacak bir konsept oluşturur. | 19, 2, 20, 23 | F |
5. Öğrenci, rüzgar hareketlerini, iklimsel verileri, yatay ve dikey boyutlarda güneşin yönünü, herhangi bir yerde ve senenin herhangi bir günü ve saati için verilen aplikasyon programını kullanarak belirler. | 5, 9 | E |
6. Öğrenci, form ve malzemenin birbirlerini karşılıklı etkilediğini kavrar ve formunu buna göre yapılandırır. | 2, 6 | E, F |
7. Öğrenci, mevcut bir tasarım fikrini, ilgili çevre verilini ve fonksiyonu da dahil edecek şekilde geliştirmeye başlar. | 2 | F |
8. Öğrenci, herhangi bir mevsimde ve günün herhangi bir saati için, tasarladığı formun güneş ile etkileşimini belirler. | 2 | E |
9. Öğrenci, tasarladığı projesini ölçekli olarak plan, kesit ve maket formatında ifade etmeye başlar. | 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Proje Tanıtımı | Müzik parçası seçimi ve ilk 3 ödev için malzeme alımı |
2 | Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi | 1. Ödev: Müziğe gösterdiğiniz içgüdüsel tepkiyi (hareket formatında) bir dizi mekansal terim şeklinde ve zamana bağlı kalacak şekilde belirtilen formatta, grafik bir anlatım dili ile belirtiniz. |
3 | Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne | 2. Ödev; Bulduğunuz mekansal terimlerinizi müziğin üç boyutlu bir temsiline çevirin, sadece çöp şiş ile 1:20 ölçekte verilen formatta çalışmalısınız. |
4 | İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne | 3. Ödev; Müzik rasyonel bir şekilde parçalardan oluşan bir bütün olarak, belirtilen formatta, zamana bağlı kalacak şekilde analiz edilecektir. |
5 | Konsept Geliştirme | 4. Ödev; Seçtiğiniz bir müziği yansıtan bir Pavilyon Konsepti geliştiriniz. |
6 | Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme | 5. Ödev: Pavilyonun 1:50 ölçekte maketini yapınız. |
7 | 1. JÜRİ | Ödev 1,2,3,4,ve5 teslim edilecek |
8 | Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim | |
9 | Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması | 6. Ödev: Dolaşım ve Seçilen Fonksiyona Göre Alan Analizi, İzlenimler ve Çevresel Faktörlerin Dökümü 1:500 vaziyet planı üzerinde gösterilecek. |
10 | Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi | 7. Ödev: Seçtiğinis malzeme ile malzemeyi doğru ölçekte temsil edecek şekilde pavilyondan bir duvar kesitinin 1:20 ölçekte maketini yapınız. |
11 | Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması | 8. Ödev: 1:100 vaziyet planında gelişmiş konseptinizi eskiz gölgelerle beraber belirtiniz. İlaveten konseptinizin dönemin başından beri evrimini ayrı bir paftada belirtiniz. |
12 | Tasarım Geliştirme | 9. Ödev; Geliştirdiğiniz pavilyonu 1:20 ölçekte plan, kesit ve maket olarak ifade ediniz. |
13 | 2. JÜRİ | Ödev 6,7,8,ve9 teslim edilecektir. |
14 | Revizyonlar/Portfolio |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons 2. Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi 3. Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları 4. Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli 5. Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold 6. The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer 7. Leski, Kyna (2015), The Storm of Creativity, MIT Press 8. Balkan, Erhan A. (2005), Mimari Tasarımda Konsept, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMA GİRİŞ I | ICT1224490 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Deniz SOYİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimarlık, iç mimarlık, kentsel ve peyzaj mimarlığının bu ilk tasarım stüdyo dersinin amacı; tasarım sürecinin en temel evreleri olan "soyutlama," "konsept geliştirme" ve "tasarım geliştirme" süreçleri ile ayni zamanda iyi mimari tasarımın temel taşları olan "yerle, fonksiyonla, çevresel faktörlerle ve malzeme ile ilişkilendirme" konularını öğrenci ile buluşturmak ve bu suretle tasarım pratiğinde sağlam ve kapsayıcı bir temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Proje Tanıtımı,Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi,Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne,İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne ,Konsept Geliştirme,Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme,1. JÜRİ,Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim,Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması,Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi,Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması,Tasarım Geliştirme,2. JÜRİ,Revizyonlar/Portfolio; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, gözlemlediği insan hareketlerinin mekansal terim karşılığına karar verir. | 11, 6 | E |
2. Öğrenci, analiz yoluyla bulduğu parçaları tutarlı bir form haline gelecek şekilde bir araya getirir. | 10, 2, 6 | F |
3. Öğrenci, karmaşık bir bütünü, onu oluşturan farklı parçalar ve bu parçalar arasındaki ilişki bağlamında analiz eder. | 10, 2, 6 | F |
4. Öğrenci, tasarım gereklerini karşılayacak ve tutarlı bir form yaratırken kılavuz görevi yapacak bir konsept oluşturur. | 19, 2, 20, 23 | F |
5. Öğrenci, rüzgar hareketlerini, iklimsel verileri, yatay ve dikey boyutlarda güneşin yönünü, herhangi bir yerde ve senenin herhangi bir günü ve saati için verilen aplikasyon programını kullanarak belirler. | 5, 9 | E |
6. Öğrenci, form ve malzemenin birbirlerini karşılıklı etkilediğini kavrar ve formunu buna göre yapılandırır. | 2, 6 | E, F |
7. Öğrenci, mevcut bir tasarım fikrini, ilgili çevre verilini ve fonksiyonu da dahil edecek şekilde geliştirmeye başlar. | 2 | F |
8. Öğrenci, herhangi bir mevsimde ve günün herhangi bir saati için, tasarladığı formun güneş ile etkileşimini belirler. | 2 | E |
9. Öğrenci, tasarladığı projesini ölçekli olarak plan, kesit ve maket formatında ifade etmeye başlar. | 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Proje Tanıtımı | Müzik parçası seçimi ve ilk 3 ödev için malzeme alımı |
2 | Müziğin Mekansal Terimlerle Hikayeleştirilmesi | 1. Ödev: Müziğe gösterdiğiniz içgüdüsel tepkiyi (hareket formatında) bir dizi mekansal terim şeklinde ve zamana bağlı kalacak şekilde belirtilen formatta, grafik bir anlatım dili ile belirtiniz. |
3 | Üç Boyutta Soyutlama; Parçalardan Bütüne | 2. Ödev; Bulduğunuz mekansal terimlerinizi müziğin üç boyutlu bir temsiline çevirin, sadece çöp şiş ile 1:20 ölçekte verilen formatta çalışmalısınız. |
4 | İki Boyutta Soyutlama, Müziğin Rasyonel Analizi; Parçalardan Bütüne | 3. Ödev; Müzik rasyonel bir şekilde parçalardan oluşan bir bütün olarak, belirtilen formatta, zamana bağlı kalacak şekilde analiz edilecektir. |
5 | Konsept Geliştirme | 4. Ödev; Seçtiğiniz bir müziği yansıtan bir Pavilyon Konsepti geliştiriniz. |
6 | Üç Boyutlu Form olarak Konsept Geliştirme | 5. Ödev: Pavilyonun 1:50 ölçekte maketini yapınız. |
7 | 1. JÜRİ | Ödev 1,2,3,4,ve5 teslim edilecek |
8 | Çevresel Faktörler; Güneş, Rüzgar, İklim | |
9 | Alan ve Fonksiyon Belirlenmesi, Çevresel Faktörlerin Alana Uyarlanması | 6. Ödev: Dolaşım ve Seçilen Fonksiyona Göre Alan Analizi, İzlenimler ve Çevresel Faktörlerin Dökümü 1:500 vaziyet planı üzerinde gösterilecek. |
10 | Malzeme Seçimi ve 1:20 ölçekte Duvar Maketi | 7. Ödev: Seçtiğinis malzeme ile malzemeyi doğru ölçekte temsil edecek şekilde pavilyondan bir duvar kesitinin 1:20 ölçekte maketini yapınız. |
11 | Konsept Geliştirme; İlave Faktörlerin Entegre Edilmesi - Eskiz Gölge Analizinin Yapılması | 8. Ödev: 1:100 vaziyet planında gelişmiş konseptinizi eskiz gölgelerle beraber belirtiniz. İlaveten konseptinizin dönemin başından beri evrimini ayrı bir paftada belirtiniz. |
12 | Tasarım Geliştirme | 9. Ödev; Geliştirdiğiniz pavilyonu 1:20 ölçekte plan, kesit ve maket olarak ifade ediniz. |
13 | 2. JÜRİ | Ödev 6,7,8,ve9 teslim edilecektir. |
14 | Revizyonlar/Portfolio |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
1. Charles G. Ramsey, Harold R. Sleeper (2000), Architectural Graphic Standarts, Wiley and Sons 2. Francis D.K. Ching (2004), İç Mekan Tasarımı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları / Mimarlık Dizisi 3. Necati İnceoğlu (1995), Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları 4. Rob Krier (2002), Architectural Composition, Rizzoli 5. Robert W. Gill (1984), Manual of Rendering with Pen and Ink, Van Nostrand Reinhold 6. The Modulor (2004), Le Corbusier, Springer 7. Leski, Kyna (2015), The Storm of Creativity, MIT Press 8. Balkan, Erhan A. (2005), Mimari Tasarımda Konsept, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | ||||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | ||||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | X | |||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |