Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ FRANSIZCA TERMİNOLOJİSİ | GMS4212853 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üniversal mutfak terminolojisini tanınmasını sağlamak, öğretmek, ve kullanılmasını geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ,Genel mutfak terminolojisi ,Kesim teknikleri terminolojisi, menülerde yemek sıralamaları, sayılar, zamanlar, sıfatlar ,Pastacılık terminolojisi ,İçecekler terminolojisi ,Ekmekçilik terminolojisi ,Sebzeler, Meyveler ,Taze Baharatlar, Çerezler ,Balıklar terminolojisi ,Kanatlılar Terminolojisi ,Süt Ürünleri Terminolojisi ,Etler terminolojisi ,Ekipmanlar terminolojisi ,Gıda malzemeleri genel yılın özeti ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel mutfak terimlerinin fransızcasını anlar | 1, 9 | C |
Temel mutfak terimlerinin fransızcasını tanır | 1, 19, 9 | |
Temel mutfak terimlerinin fransızcasını yerinde kullanır | 1 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | |
2 | Genel mutfak terminolojisi | Ders ile alakalı bilgi edinme |
3 | Kesim teknikleri terminolojisi, menülerde yemek sıralamaları, sayılar, zamanlar, sıfatlar | |
4 | Pastacılık terminolojisi | |
5 | İçecekler terminolojisi | |
6 | Ekmekçilik terminolojisi | |
7 | Sebzeler, Meyveler | |
8 | Taze Baharatlar, Çerezler | |
9 | Balıklar terminolojisi | |
10 | Kanatlılar Terminolojisi | |
11 | Süt Ürünleri Terminolojisi | |
12 | Etler terminolojisi | Dünyada kullanılan et çeşitleri hakkında bilgi edinip gelmesi |
13 | Ekipmanlar terminolojisi | |
14 | Gıda malzemeleri genel yılın özeti |
Kaynak |
Öğretim görevlisinin ders notları ISBN2035948053, Le Grand Larousse Gastronomique (French Edition), Jol Robuchon Comit 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 3 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(159/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ FRANSIZCA TERMİNOLOJİSİ | GMS4212853 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur Semen ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üniversal mutfak terminolojisini tanınmasını sağlamak, öğretmek, ve kullanılmasını geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ,Genel mutfak terminolojisi ,Kesim teknikleri terminolojisi, menülerde yemek sıralamaları, sayılar, zamanlar, sıfatlar ,Pastacılık terminolojisi ,İçecekler terminolojisi ,Ekmekçilik terminolojisi ,Sebzeler, Meyveler ,Taze Baharatlar, Çerezler ,Balıklar terminolojisi ,Kanatlılar Terminolojisi ,Süt Ürünleri Terminolojisi ,Etler terminolojisi ,Ekipmanlar terminolojisi ,Gıda malzemeleri genel yılın özeti ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel mutfak terimlerinin fransızcasını anlar | 1, 9 | C |
Temel mutfak terimlerinin fransızcasını tanır | 1, 19, 9 | |
Temel mutfak terimlerinin fransızcasını yerinde kullanır | 1 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma | |
2 | Genel mutfak terminolojisi | Ders ile alakalı bilgi edinme |
3 | Kesim teknikleri terminolojisi, menülerde yemek sıralamaları, sayılar, zamanlar, sıfatlar | |
4 | Pastacılık terminolojisi | |
5 | İçecekler terminolojisi | |
6 | Ekmekçilik terminolojisi | |
7 | Sebzeler, Meyveler | |
8 | Taze Baharatlar, Çerezler | |
9 | Balıklar terminolojisi | |
10 | Kanatlılar Terminolojisi | |
11 | Süt Ürünleri Terminolojisi | |
12 | Etler terminolojisi | Dünyada kullanılan et çeşitleri hakkında bilgi edinip gelmesi |
13 | Ekipmanlar terminolojisi | |
14 | Gıda malzemeleri genel yılın özeti |
Kaynak |
Öğretim görevlisinin ders notları ISBN2035948053, Le Grand Larousse Gastronomique (French Edition), Jol Robuchon Comit 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | X | |||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | X | |||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | |||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |