Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE ÜRETİM TEKNİKLERİ II | GMS4215354 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kahve kültürüne hâkim olmak, ayırt edebilmek, yorumlayabilmek ve rafine tadım zevkine sahip olabilmektir. Üretim ve son tüketici arasındaki “baristalık” sanatını ileri seviyede uygulamalı olarak icra etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri ,Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri ,Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri ,Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri ,Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
,Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı) ,Cupping ve kör tadım ,Cupping ve kör tadım (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
,Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri ,Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri,Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kahve konusunda dünya standartlarında farkındalık oluşturur. | 1 | C |
Kahvenin gelişimi ve Türkiye’de gelişimine dair fikir üretir. | 1 | C |
İçilen kahveyi profesyonel şekilde formülleştirir. | 6 | |
Profesyonel barista becerileri oluşturur. | 6 | |
Kahve konusunda fikir tasarlar. | 1 | |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri | |
2 | Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri | |
3 | Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri | Yöre kahvelerinin araştırılması |
4 | Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri | |
5 | Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
| |
6 | Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı) | |
7 | Cupping ve kör tadım | |
8 | Cupping ve kör tadım (Uygulamalı) | |
9 | Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
| |
10 | Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri | |
11 | Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri | |
12 | Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı) | |
13 | Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı) | |
14 | Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı) | |
Kaynak |
Cenk Girginol – Kahve: Topraktan Fincana
Cenk Girginol – Ahde Vefa: Bir Türk Kahvesi Hikayesi
The Barista Book – Hiroshi Sawada
SCA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 4 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE ÜRETİM TEKNİKLERİ II | GMS4215354 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kahve kültürüne hâkim olmak, ayırt edebilmek, yorumlayabilmek ve rafine tadım zevkine sahip olabilmektir. Üretim ve son tüketici arasındaki “baristalık” sanatını ileri seviyede uygulamalı olarak icra etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri ,Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri ,Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri ,Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri ,Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
,Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı) ,Cupping ve kör tadım ,Cupping ve kör tadım (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
,Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri ,Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri,Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kahve konusunda dünya standartlarında farkındalık oluşturur. | 1 | C |
Kahvenin gelişimi ve Türkiye’de gelişimine dair fikir üretir. | 1 | C |
İçilen kahveyi profesyonel şekilde formülleştirir. | 6 | |
Profesyonel barista becerileri oluşturur. | 6 | |
Kahve konusunda fikir tasarlar. | 1 | |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri | |
2 | Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri | |
3 | Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri | Yöre kahvelerinin araştırılması |
4 | Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri | |
5 | Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
| |
6 | Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı) | |
7 | Cupping ve kör tadım | |
8 | Cupping ve kör tadım (Uygulamalı) | |
9 | Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
| |
10 | Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri | |
11 | Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri | |
12 | Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı) | |
13 | Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı) | |
14 | Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı) | |
Kaynak |
Cenk Girginol – Kahve: Topraktan Fincana
Cenk Girginol – Ahde Vefa: Bir Türk Kahvesi Hikayesi
The Barista Book – Hiroshi Sawada
SCA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47