Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAHVE KÜLTÜRÜ VE ÜRETİM TEKNİKLERİ IIGMS4215354Bahar Dönemi1+225
Ders Programı

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Cumartesi 14:30-15:15

Cumartesi 15:30-16:15

Cumartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKahve kültürüne hâkim olmak, ayırt edebilmek, yorumlayabilmek ve rafine tadım zevkine sahip olabilmektir. Üretim ve son tüketici arasındaki “baristalık” sanatını ileri seviyede uygulamalı olarak icra etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri ,Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri ,Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri ,Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri ,Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
,Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı) ,Cupping ve kör tadım ,Cupping ve kör tadım (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
,Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri ,Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri,Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kahve konusunda dünya standartlarında farkındalık oluşturur. 1C
Kahvenin gelişimi ve Türkiye’de gelişimine dair fikir üretir. 1C
İçilen kahveyi profesyonel şekilde formülleştirir. 6
Profesyonel barista becerileri oluşturur. 6
Kahve konusunda fikir tasarlar. 1
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri
2Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri
3Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri Yöre kahvelerinin araştırılması
4Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri
5Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
6Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı)
7Cupping ve kör tadım
8Cupping ve kör tadım (Uygulamalı)
9Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
10Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri
11Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri
12Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı)
13Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı)
14Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı)
Kaynak
Cenk Girginol – Kahve: Topraktan Fincana Cenk Girginol – Ahde Vefa: Bir Türk Kahvesi Hikayesi The Barista Book – Hiroshi Sawada SCA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6424
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı7535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAHVE KÜLTÜRÜ VE ÜRETİM TEKNİKLERİ IIGMS4215354Bahar Dönemi1+225
Ders Programı

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Cumartesi 14:30-15:15

Cumartesi 15:30-16:15

Cumartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Emine OLUM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKahve kültürüne hâkim olmak, ayırt edebilmek, yorumlayabilmek ve rafine tadım zevkine sahip olabilmektir. Üretim ve son tüketici arasındaki “baristalık” sanatını ileri seviyede uygulamalı olarak icra etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri ,Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri ,Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri ,Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri ,Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
,Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı) ,Cupping ve kör tadım ,Cupping ve kör tadım (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
,Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri ,Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri,Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı) ,Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kahve konusunda dünya standartlarında farkındalık oluşturur. 1C
Kahvenin gelişimi ve Türkiye’de gelişimine dair fikir üretir. 1C
İçilen kahveyi profesyonel şekilde formülleştirir. 6
Profesyonel barista becerileri oluşturur. 6
Kahve konusunda fikir tasarlar. 1
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kahvenin ayırt edilmesi ve kahve işlenmelerinin kahve üzerine etkileri
2Ticari ve ticari olmayan kahve çeşitleri, farkları ve ayırt etme yöntemleri
3Yörelerin, toprağın, rakımın ve bitki örtüsünün kahve üzerindeki etkileri Yöre kahvelerinin araştırılması
4Kahvelerin yörelere ve cinsine göre kavurma, profil çıkarma işlemleri
5Kahve demleme yöntemlerinin tat üzerinde etkisi ve farkları (Uygulamalı)
6Barista yeteneklerinin geliştirilmesi (Uygulamalı)
7Cupping ve kör tadım
8Cupping ve kör tadım (Uygulamalı)
9Uygulamalı kahve kavurma eğitimi. (Ders gezisi olarak yapılacaktır.)
10Dünyada ve Türkiye’de kahve ticareti ve hacimleri
Adil ticaret ve kahve kooperatifleri
11Uygulamalı kahve üretimi, Uygulamalı baristalık ve incelikleri
12Detaylı baristalık eğitimi (Profesyonel Teknikler) (Uygulamalı)
13Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri (Uygulamalı)
14Uygulamalı kahve, süt ve başlangıç seviyesinde Latte Art eğitimi ve süreli ürün üretebilme yetenekleri devam dersi (Uygulamalı)
Kaynak
Cenk Girginol – Kahve: Topraktan Fincana Cenk Girginol – Ahde Vefa: Bir Türk Kahvesi Hikayesi The Barista Book – Hiroshi Sawada SCA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır.
2
Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar.
3
Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
4
Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir
5
Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
6
Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar.
7
Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
8
Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir.
9
Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
10
Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir.
11
Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir.
12
Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür.
13
Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar.
14
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47