Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | GMS3215352 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Özgür ÖLCE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kuru ısıda pişirme yöntemleri ,Nemli ısıda pişirme yöntemleri ,Mutfak bıçağı kesimleri ,Mekanik teknikler ,Kimyasal teknikler ,Herşey hazır, kurulmuş ve yerinde ,Bir tarifin unsurları ,Tarif türleri ,Yazma becerileri I ,Yazma becerileri II ,Yazma becerileri III ,Yazma becerileri IV ,Yazma becerileri V ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gastronomi ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır. | 1, 16 | C |
Gastronomi alanında yapılan konuları tartışır. | 10, 16, 19 | |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda destekler. | 16, 19 | C |
Çalışma ortamında yabancı müşteri veya meslektaşları ile İngilizce dilinde iletişim kurabilmede kullanır. | 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuru ısıda pişirme yöntemleri | |
2 | Nemli ısıda pişirme yöntemleri | pişirme yöntemleri araştırılması |
3 | Mutfak bıçağı kesimleri | |
4 | Mekanik teknikler | |
6 | Kimyasal teknikler | |
7 | Herşey hazır, kurulmuş ve yerinde | Mice en place teriminin araştırılması |
8 | Bir tarifin unsurları | |
9 | Tarif türleri | |
10 | Yazma becerileri I | |
11 | Yazma becerileri II | |
12 | Yazma becerileri III | |
13 | Yazma becerileri IV | |
14 | Yazma becerileri V |
Kaynak |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 4 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 3 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | GMS3215352 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Armin AMANPOUR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Özgür ÖLCE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramları çerçevesinde, alandaki okuma ve anlama beraberinde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kuru ısıda pişirme yöntemleri ,Nemli ısıda pişirme yöntemleri ,Mutfak bıçağı kesimleri ,Mekanik teknikler ,Kimyasal teknikler ,Herşey hazır, kurulmuş ve yerinde ,Bir tarifin unsurları ,Tarif türleri ,Yazma becerileri I ,Yazma becerileri II ,Yazma becerileri III ,Yazma becerileri IV ,Yazma becerileri V ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gastronomi ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanır. | 1, 16 | C |
Gastronomi alanında yapılan konuları tartışır. | 10, 16, 19 | |
Günlük yaşamda, selamlaşma, alışveriş yapma, adres sorma ve adres verme gibi önemli bazı durumlarda destekler. | 16, 19 | C |
Çalışma ortamında yabancı müşteri veya meslektaşları ile İngilizce dilinde iletişim kurabilmede kullanır. | 16 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kuru ısıda pişirme yöntemleri | |
2 | Nemli ısıda pişirme yöntemleri | pişirme yöntemleri araştırılması |
3 | Mutfak bıçağı kesimleri | |
4 | Mekanik teknikler | |
6 | Kimyasal teknikler | |
7 | Herşey hazır, kurulmuş ve yerinde | Mice en place teriminin araştırılması |
8 | Bir tarifin unsurları | |
9 | Tarif türleri | |
10 | Yazma becerileri I | |
11 | Yazma becerileri II | |
12 | Yazma becerileri III | |
13 | Yazma becerileri IV | |
14 | Yazma becerileri V |
Kaynak |
GastroEnglish Book and e-Book, https://gastroenglish.com/ |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | |||||
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | |||||
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | |||||
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | ||||||
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar | ||||||
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir. | X | |||||
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | ||||||
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | ||||||
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | ||||||
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |